قیمت‌گذاری تویوتا ونزا جدید مدل 2021، گران‌تر از همهٔ رقبا

دوشنبه 6 مرداد 1399 - 04:30
مطالعه 12 دقیقه
Toyota-Venza-2021-1024-05
پس از حدود پنج سال غیبت، تویوتا قصد بازگرداندن کراس‌اوور ونزا را به بازار ایالات‌متحده دارد و بدین منظور به‌تازگی نسل جدید این کراس‌اوور میان سایز...
تبلیغات

پس از حدود پنج سال غیبت، تویوتا قصد بازگرداندن کراس‌اوور ونزا را به بازار ایالات‌متحده دارد و بدین منظور به‌تازگی نسل جدید این کراس‌اوور میان سایز را معرفی کرده است. اولین نمونه‌های نسل جدید ونزا اوایل ماه سپتامبر راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا می‌شوند و تویوتا حالا قیمت‌گذاری آن‌را اعلام کرده است. قیمت ونزا مدل 2021 از 33,645 دلار برای تیپ پایهٔ LE آغاز می‌شود. این رقم در تیپ میانی XLE به 37,175 دلار می‌رسد درحالی‌که قیمت تیپ بالا ردهٔ لیمیتد هم 40,975 دلار تعیین شده است.

نسل جدید ونزا اما درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ تویوتا هریر است و فقط با یک پیشرانهٔ هیبریدی در بازار آمریکا عرضه می‌شود. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی تازه توسعه‌یافته تشکیل شده که مجموعاً 219 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همهٔ تیپ‌های ونزا به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما این سیستم از نوع الکتریکی است یعنی بجای استفاده از میل‌گاردان برای انتقال نیروی موتور بنزینی به چرخ‌های عقب، یک موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده که در مواقع نیاز به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.

توزیع نیروی بین محورهای خودرو بسته به شرایط متفاوت خواهد بود و سامانهٔ چهارچرخ محرک توانایی توزیع متغیر گشتاور را دارد. به‌عنوان‌مثال، در هنگام رانندگی با سرعت ثابت در مسیرهای معمولی، کل نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما در مسیرهای لغزنده سیستم می‌تواند تا 80 درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال کند.

از لحاظ قیمت‌گذاری اما قیمت پایهٔ ونزا از همهٔ رقبای این کلاس بیشتر است به‌گونه‌ای که از ارزان‌ترین کراس‌اوور این سگمنت یعنی هیوندای سانتافه حدود 6200 دلار گران‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی است. قدرت موتور هیبریدی ونزا نیز هرچند از قدرت پیشرانه‌های پایهٔ رقبا بیشتر است اما در برابر موتورهای سفارشی آن‌ها حرفی برای گفتن ندارد. بااین‌حال، برتری بزرگ ونزا بر رقبا در مصرف سوخت است زیرا تویوتا برای این خودرو مصرف 6 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده که به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبا کمتر است.

علاوه بر این، درحالی‌که همهٔ کراس‌اوورهای این کلاس (به‌جز سوبارو اوت‌بک) در تیپ پایه در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند، ونزا به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. در جدول زیر می‌توانید مقایسهٔ قیمت و مشخصات نسخهٔ پایهٔ همهٔ کراس‌اوورهای میان سایز بازار آمریکا با نسل جدید تویوتا ونزا را مشاهده کنید.

پیشرانه

قدرت

گشتاور

محور محرک

قیمت پایه

هیوندای سانتافه

2.4 لیتری I4

185 اسب بخار

240 نیوتن متر

جلو

27,415 دلار

سوبارو اوت‌بک

2.5 لیتری H4

182 اسب بخار

238 نیوتن متر

چهارچرخ

27,655 دلار

کیا سورنتو

2.4 لیتری I4

185 اسب بخار

240 نیوتن متر

جلو

28,110 دلار

شورلت بلیزر

2.5 لیتری I4

193 اسب بخار

255 نیوتن متر

جلو

29,995 دلار

جی‌ام‌سی آکادیا

2.5 لیتری I4

193 اسب بخار

255 نیوتن متر

جلو

30,995 دلار

فولکس اطلس

2.0 لیتری I4 توربو

235 اسب بخار

350 نیوتن متر

جلو

31,565 دلار

فورد اج

2.0 لیتری I4 توربو

250 اسب بخار

373 نیوتن متر

جلو

32,345 دلار

نیسان مورانو

3.5 لیتری V6

260 اسب بخار

325 نیوتن متر

جلو

32,625 دلار

هوندا پاسپورت

3.5 لیتری V6

280 اسب بخار

355 نیوتن متر

جلو

33,110 دلار

تویوتا ونزا

2.5 لیتری I4 هیبریدی

219 اسب بخار

؟

چهارچرخ

33,645 دلار

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.