تویوتا

قیمت و مشخصات تویوتا راو ۴ پرایم جدید

کراس اوورهای پلاگین هیبریدی نیز کم‌کم جای پای خود در بازار را محکم می‌کنند زیرا تویوتا اعلام کرده فروش راو ۴ پرایم مدل ۲۰۲۱ از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه ۳۸۱۰۰ دلاری شروع خواهد شد. البته به این مبلغ باید ۱۱۲۰ دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد.

این خودرو اندکی گران‌تر از میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی بوده و از جمله ویژگی‌های تریم SE آن می‌توان به جلوپنجره منحصربه‌فرد، اسپویلر جلوی آئرودینامیک و عناصر مشکی اشاره کرد. راو ۴ پرایم SE همچنین از رینگ‌های ۱۸ اینچی، درگاه شارژ عقب و درب پشتی برقی برخوردار است.

داخل کابین نیز صندلی‌های جلوی گرم شونده با تنظیم برقی دیده می‌شوند. این خودرو همچنین به فرمان چرمی، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده است.

با پرداخت ۱۶۶۵ دلار می‌توان پکیج آب‌وهوا و مونروف را خریداری کرد. این پکیج شامل فرمان و صندلی‌های عقب گرم شونده، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و مونروف می‌باشد.

افرادی که به دنبال محصولی لوکس‌تر هستند می‌توانند راو ۴ پرایم XSE را انتخاب کنند که با دیلایت های LED عمودی و رینگ‌های ۱۹ اینچی دو رنگ متمایز می‌شود. این خودرو را می‌توان با سقف مشکی سفارش داد.

در کابین این مدل صفحه‌نمایش ۹ اینچی دیده می‌شود. مونروف، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار نیز جزو تجهیزات استاندارد آن هستند.

پکیج ۲۴۳۵ دلاری آب‌وهوا و صوتی هم در دسترس است که شامل تمامی تجهیزات قبلی به علاوه سیستم صوتی پریمیوم JBL، سه سال ناوبری دینامیک و یک سال دستیار مقصد می‌باشد.

نهایتاً هم به پکیج آب‌وهوا و صوت و پریمیوم می‌رسیم که ۵۷۶۰ دلار قیمت دارد. این پکیج شامل تجهیزات دو پکیج قبلی و صندلی‌های جلوی تهویه دار، صندلی برقی سرنشین و سقف پانورامیک است. در این پکیج همچنین هدآپ دیسپلی، آینه وسط دیجیتال، درب پشتی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و خروجی برق در محفظه بار دیده می‌شود.

هر دو نسخه راو ۴ پرایم به‌صورت استاندارد از بسته ایمنی تویوتا سود می‌برند که شامل کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر و تشخیص علائم ترافیکی است.

نیروبخش این شاسی‌بلند ژاپنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، باتری لیتیوم-یونی و واحدی الکتریکی بوده که قدرت ترکیبی ۳۰۲ اسبی را تولید می‌کنند.

راو ۴ پرایم جدای از اینکه قوی‌تری نسخه تاریخ این خودروست سریع‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه هم هست. تویوتا قبلاً شتاب این خودرو را ۵.۸ ثانیه اعلام کرده بود اما در بیانیه رسمی امروز آن را به ۵.۷ ثانیه کاهش داده است.

این خودرو همچنین کم‌مصرف‌تر بوده و برد الکتریکی آن از ۶۲ به ۶۷ کیلومتر افزایش یافته است. اگر این رقم واقعی باشد راو ۴ پرایم دارای بیشترین برد الکتریکی بین کراس اوورهای پلاگین هیبریدی بازار خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    چقدر خوبه?? ولی من ندارمش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. Moein

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (816 ديدگاه)

    مثل همیشه درخشان و پر صلابت
    نسخه فول این ماشین رو داشته باشی بر فرض اینکه جزو اقشار خیلی ثروتمند هم نباشی؛کاملا برای ده سال جوابت رو میده بی درد سر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. meysam

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3037 ديدگاه)

    بنظر میرسه با همین شیب ملایم اخبار خوبی از تویوتا بگوش برسه
    سکویا و توندرا و تاکوما و ۴ رانر و لندکروزر باید نونوار بشن و تازه خبرای خوب تو راه هستنن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Me

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      دقیقا همینطوریه دوست عزیز
      اخباری که اخیرا از تویوتا به گوش میرسه انگار داره از یه برندی غیر ازونکه تو این ۵ سال میشناختیم صحبت میکنه
      تویوتا احتمالا بازهم بصورت مقطعی داره از انفعال خارج میشه و تو این دوره جنب و جوش موقتی مثل همیشه هیچکس حریفش نیست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    گرونه. نسخه پایه ۲۴ هزار تاست. تازه هایلندر هم نسخه پایش ارزون تره.
    جالبه تویوتا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۱۰۰۰ و برای نیروهای ارتش ۵۰۰ دلار تخفیف گذاشته.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (162 ديدگاه)

      کلا تویوتا، تخفیف خوب میده، سه سال پیش می خواستم یه کراس اور تو کلاس راو۴ بگیرم، یادمه نمایندگی یدونه لیمیتد رو بهم نشون داد که ۳۶۰۰۰ تا قیمتش بود، اخر سر گفت اگه خریداری ۳۰۰۰۰ می فروشدش. اون موقع داخلش به خوبی الان نبود (نسل قبلی بود) و دست اخر مزدا سی ایکس ۵ جدید گرفتم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. مانی

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2339 ديدگاه)

        بهترین انتخاب رو کردی
        کار درست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (331 ديدگاه)

    تویوتا تو زمینه آپشن ها پیشرفت خوبی کرده کلا بازار به سمتی رفته که مشتریها دنبال ماشین های هستند که امکانات زیاد داشته باشند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. (Saeed(peugeot

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (397 ديدگاه)

    انصافا خیلی خوشگل و پر ابهت تر از قبل شده …..

    ولی چه شتابی دارند ایم ماشین های پلاگین هیبرید …..راو ۴ و پژو ۳۰۰۸ و ……شتاب زیر ۶ ثانیه …..

    با این فرض که تو ایران بودند الان ….با احترام به مازراتی کبیر ؛ میشد با کواتروپورته راحت کل انداخت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Farzad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2502 ديدگاه)

    راو۴ انتخاب بی نظیریه ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Amir abbas

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شتابو…………………..(:

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. behnam1012

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (741 ديدگاه)

    همه چی تمام
    واقعا حرف نداره ??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    مشکل تویوتا در حال حاضرتولید با تیراژ بالاست ، فکر کنم برای این همه هایبرید به کمبود باطری خورده ، کسائی که راو ۴ هایبرید سفارش میدن الان باید ٨ ماه تو نوبت باشن و احتمالا راو ۴ پرایم زمان انتظارش بیشتر میشه
    البته زمان انتظار تو کشورهای مختلف فرق میکنه ،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حسین

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (260 ديدگاه)

    میخوام ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا