تبدیل مزدا 2 به نسل جدید تویوتا یاریس برای بازار ایالات‌متحده!

پنج‌شنبه 15 فروردین 1398 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
Toyota-Yaris_Hatchback-1
هرچند به‌تازگی روز دروغ آوریل (همان دروغ سیزده خودمان) را پشت سر گذاشته‌ایم اما این دروغ نیست، تویوتا مزدا 2 را به‌عنوان نسل جدید یاریس هاچ‌بک...
تبلیغات

هرچند به‌تازگی روز دروغ آوریل (همان دروغ سیزده خودمان) را پشت سر گذاشته‌ایم اما این دروغ نیست، تویوتا مزدا 2 را به‌عنوان نسل جدید یاریس هاچ‌بک برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرده است! این خودرو که اواخر ماه جاری در نمایشگاه نیویورک برای اولین بار رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد، جایگزین یاریس هاچ‌بک نه‌چندان محبوب فعلی خواهد شد؛ بنابراین حالا آمریکایی‌ها هم می‌توانند به مزدا 2 هاچ‌بک که پیش‌ازاین در خارج از ایالات‌متحده عرضه می‌شد دسترسی پیدا کنند.

طراحی یاریس هاچ‌بک از یاریس سدان الهام گرفته که آن‌هم در اصل همان مزدا 2 سدان است که در آمریکای شمالی با برند تویوتا عرضه می‌شود؛ بنابراین در اینجا هم شاهد همان دماغهٔ آشنا با جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی و چراغ‌های جلوی LED هستیم. بخش عقبی خودرو اما تقریباً بدون تغییر باقیمانده و به‌جز جایگزینی لوگوی تویوتا با لوگوی مزدا هیچ تفاوت دیگری در آن دیده نمی‌شود. یاریس هاچ‌بک جدید اما از لیست قابل‌توجهی از تجهیزات استاندارد برخوردار است که شامل چراغ‌های مه شکن، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی، سر اگزوز کرومی و آینه‌های جانبی برقی با راهنماهای LED می‌شود.

در داخل این هاچ‌بک ژاپنی غربیلک فرمان سه پرهٔ تلسکوپی به همراه نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با سازگاری با کارپلی و اندروید اتو ارائه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی این خودرو همچنین از ناوبری هم برخوردار است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات داخلی یاریس جدید می‌توان به تریم کرومی، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی با شش بلندگو و کیت کمک‌های اولیه اشاره کرد درحالی‌که در تیپ XLE صندلی‌های چرمی، سیستم کنترل تهویهٔ اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی و سنسور باران هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. یاریس هاچ‌بک یا در اصل مزدا دو هاچ‌بک، 4.10 متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن حدود 6.1 سانتیمتر بیشتر از یاریس هاچ‌بک قبلی است. حجم صندوق بار این خودرو نیز 450 لیتر است.

در بخش ایمنی نیز این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم پیش از برخورد سرعت‌پایین مجهز شده است. این سیستم جاده را اسکن کرده و در صورت تشخیص تصادف قریب‌الوقوع، با هشدارهای صوتی و تصویری راننده را با خبر می‌کند. اگر راننده به این هشدارها توجه نداشته باشد خودرو به‌صورت خودکار ترمزها را فعال می‌کند. در زیر کاپوت یاریس هاچ‌بک یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر قرار گرفته که 106 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این هاچ‌بک کوچک ژاپنی در هر صد کیلومتر در بزرگراه نزدیک به 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با قیمت و زمان عرضهٔ یاریس هاچ‌بک جدید منتشر نشده است اما احتمالاً در نمایشگاه نیویورک در 17 آوریل اطلاعات بیشتری از این خودرو اعلام می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.