تویوتا

خودنمایی تویوتا آوالون TRD Pro کانسپت در SEMA 2019

حدود یک سال پیش بود که تویوتا از نسخه‌ی اسپورت‌تر سدان آوالون با پسوند پرافتخار TRD رونمایی کرد. حالا ژاپنی‌ها با همکاری بخش توسعه مسابقه‌ای خود اقدام به معرفی کانسپتی از آوالون با قدرت بیشتر کرده‌اند. این کانسپت اسپورت که به منظور گرامی‌داشت چهلمین سالگرد تأسیس بخش TRD تولید شده در نمایشگاه SEMA 2019 حضور می‌یابد.


اما در آغاز باید گفت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری آوالون دیگر قدرت ۳۰۱ اسبی مدل استاندارد را ندارد زیرا با اعمال تغییراتی، خروجی تخمینی آن به ۳۳۰ اسب بخار رسیده است. این قدرت بیشتر به لطف نصب ورودی هوای سرد سفارشی و اگزوز جدید به دست آمده و البته خنک‌کننده گیربکس نیز از مدل توندرا گرفته شده است. همچنین استفاده از برخی قطعات زیر بندی راو ۴ باعث شده هندلینگ خودرو بهتر شده و فرمان نیز بازخورد بهتری داشته باشد.


یکی دیگر از بهبودهای این سدان اسپورت استفاده از دیفرانسیل لغزش محدود برای حذف اسپین چرخ تا بالاترین حد ممکن است. پیشرانه نیز به خاطر استفاده از جلوپنجره بزرگ‌تر تنفس بهتری نسبت به قبل داشته و در بخش عقب هم یک اسپویلر روی صندوق به چشم می‌خورد.

رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید آوالون TRD موردبحث با لاستیک‌های گوودیر همراه شده و پشت آنها نیز ترمزهای قوی‌تر دیده می‌شوند. چندین قطعه فیبر کربنی همچون کاپوت دارای ورودی هوا به این سدان ژاپنی کمک می‌کنند تا ۶۸ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد باشد.


تویوتا آوالون TRD Pro از این هفته در نمایشگاه SEMA 2019 به نمایش در خواهد آمد و البته در کنار آن چندین محصول متمایز دیگر تویوتا نیز مشغول خودنمایی خواهند بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    بخش TRD تویوتا هم گسترده هست هم عالی کار میکنه
    TRD Sport برای محصولات متمرکز در جاده
    TRD Off-Road برای محصولات متمرکز در آفرود
    TRD Pro بهترین و بالاترین محصولات آفرود محور تویوتا
    فقط نمیدونم چرا برای آوالون پسوند TRD Pro انتخاب شده
    ای کاش یک محصول آفرود محور غول مثل ۴رانر برای گرامیداشت ۴۰ سالگی این بخش معرفی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چقدرجلو پنجره!!!!
    اگه جلو پنجره بیمر سری ۷ بزرگه پس این چیه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا