تویوتا

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ ای سی اشنیتزر، تیونینگ در حد اعلا!

ای سی اشنیتزر که متخصص ارتقای محصولات ب‌ام‌و می‌باشد برای اولین بار محصولی از تویوتا یعنی GR سوپرای جدید را تیونینگ کرده است.


البته این کار نباید جای تعجب زیادی داشته باشد زیرا بسیاری از قطعات این خودرو با ب‌ام‌و Z4 M40i مشترک است. اگرچه ای سی اشنیتزر جزو اولین تیونرهایی نیست که روی سوپرای جدید کار می‌کند اما قطعاً پروژه‌ی جدید آن‌ها تحسین‌برانگیز است. بیایید اول با قلب سوپرا شروع کنیم که به نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب‌ام‌و تعلق دارد.


این پیشرانه در حالت استاندارد قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد اما به لطف تغییرات صورت گرفته قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب به ۳۹۴ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر رسیده است.


شاید افزایش قدرت و گشتاور این خودرو نسبت به سایر نمونه‌های تیون شده کم باشد اما ای سی اشنیتزر کمی محافظه‌کار بوده و گارانتی ۳۶ ماهه را برای کل مجموعه در نظر گرفته است. این شرکت کار درست اشاره‌ای به مشخصات عملکردی محصول جدید خود نداشته اما واضح است که شتاب و حداکثر سرعت سوپرای تیون شده ارتقا یافته است.


جدای از کار کردن روی پیشرانه، ای سی اشنیتزر صدای تولیدی آن را نیز با نصب یک سیستم اگزوز اسپورت ارتقا داده است. مشتریان شاهد نصب دو خروجی اگزوز گرد از جنس فولاد ضدزنگ در پشت خودرو خواهند بود.


شاسی خودرو نیز موردتوجه بوده و این تیونر آلمانی سیستم تعلیق RS با ارتفاع قابل تنظیم را به خودرو اضافه کرده است. به همین خاطر ارتفاع خودرو ۲۵ میلی‌متر کاهش یافته و همین مرکز ثقل پایین‌تر باعث بهبود توانایی خودرو در سر پیچ‌ها شده است.


ای سی اشنیتزر ادعا می‌کند این سیستم تعلیق سواری راحتی نیز ارائه می‌کند چراکه فنرها فاصله حرکتی خوبی دارند. در نظر داشته باشید که برای مشتریانی که تنها خواهان کیت کاهش ارتفاع هستند می‌توانند سیستم تعلیق با فنرها را سفارش دهند که حدود ۱۵ میلی‌متر از ارتفاع سوپرا را کم می‌کند.

از نظر رینگ‌ها نیز شاهد استفاده از نمونه‌های سبک‌وزن AC1 دو رنگ ۲۰ اینچی هستیم؛ اما کیت بدنه نیز شامل برخی قطعات مشکی مات شامل اسپلیتر جلو، بال عقب مسابقه‌ای، ورودی‌های متفاوت روی کاپوت و نگهدارنده پلاک جلو می‌باشد. داخل کابین هم برخی قطعات آلومینیومی همچون پدال شیفترها، استراحت گاه پا، نگهدارنده کلید و… اضافه شده‌اند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3419 ديدگاه)

    محصول مشترک + تیونرهای مشترک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سامان اذری

      ۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2850 ديدگاه)

      یه چیزی خیلی جالبه اونم اینکه کلا بی ام و z4 فراموش شده
      همه جا فقط سوپرا هست
      خودشم جز فینالیست بهترین خودرو ها هم هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایمان

        ۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (3419 ديدگاه)

        سلام سامان جان
        میشه گفت BMW ناخواسته به خودش رودست زد
        فکرشو نمیکرد با وجود سوپرا ، Z۴ به حاشیه بره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. پزشک

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یه زمانی دایملر یا بنز همه چی رو خودش تولید میکرد از لاستیک تا صندلی. ولی کم کم با پیشرفته شدن اقتصاد و بزرگ شدن فعالیتهای اقتصادی دیگه نمیشه یک گروه کل زنجیره رو کنترل کنه.
      چون ده بیست تا ماشین نمیسازن. میلیونی میسازن. استانداردها اینقدر بهمدیگه نزدیک شده که محصولات همپوشانی داره یعنی هیچ فرقی نداره تویوتا مثلا موتور رو بسازه یا بی ام و. برا همین میان باهمدیگه قرارداد همکاری امضا میکنن تا موتور رو بی ام و بسازه بدنه رو تویوتا. همین الان جی کلاس رو تو المان تولید نمیکنن. حتی بنز جی کلاس رو تولید نمیکنه. بنز تنها چیزی که تولید میکنه همون موتور جی کلاسه.
      الان وارد یه فاز دیگه به اسم تولید مشترک یک مدل بین گروه ها شدیم. خیلی از شرکتا دارن یه مدل رو باهمدیگه تولید میکنن. مثلا تو داج امریکا همون ون اسپرینتر بنز رو تولید میکنه ولی ارم خودشو میزنه. چون باهمدیگه قرارداد بستن.
      اما من یکی این حرفا که فلانی نمیسازه چون نمیتونه رو دلیل عقب موندگی میدونم . طرف اونقدر عقب موندس هیچی از دنیا نمیدونه. از همه چی دنیا عقب افتاده. دنیا خیلی وقته پیشرفت کرده. شماهام بهتره پیشرفت کنین به جا تخریب این و اون.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Mohammadreza

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (855 ديدگاه)

    حقیقتا با وجود موتور کوچیکتر و کم توان تر و سیستم تعلیق نرم تر با ارتفاع بیشتر انتظار نداشتم تو پیست از BMW m2 competition سریعتر باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MAHDI

      ۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (5349 ديدگاه)

      دوست عزیز فقط تویک پیست از M2 سریع تر بوده.سره فرصت دهها پیست برات زمان میارم که تویوتا بین چندثانیه از M2 کندتر بوده!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Abbas.Lambo

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (867 ديدگاه)

    عجب چیزی شده انصافا،حتی فکر دیدنش از نزدیکم حالمو دگرگون میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. pooriya.bmw.germany

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (517 ديدگاه)

    با اینکه فن ب ام و هستم ولی این سوپرای جدید بدجوری منو مجذوب خودش کرده و از خود ب ام و زد۴ هم جذاب تره ب امیدوارم روزی بتوانم مالک این تویوتا جذاب بشم
    حقیقتا همکاری ب ام و تویوتا بسیار مطلوب هست و این همکاری میتواند در سایر زمینه ها ادامه داشته باشد مانند خودرو های الکتریکی و هیبرید چون هر دو کمپانی تجارب خوبی در این زمینه دارند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. علیرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    روز اول معرفی خیلی توی ذوقم خورد بخاطر طراحیش…ولی الان دارم عاشقش میشم.به قول بچه ها تیونینگ خورش ملسه.چه رنگی چه رخی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا