تویوتا

عرضه تویوتا لندکروزر سری 70 و FJ کروزر صفرکیلومتر در امارات!

در دنیایی که کراس اوورها و شاسی بلندهای مدرن همچنان جداول فروش را به قبضه خود درآورده‌اند، آفرودرهای واقعی همچون تویوتا لندکروزر روز به روز به خودروهای کمیابی تبدیل می‌شوند. البته ژاپنی‌ها برنامه‌ای برای خاتمه عرضه لندکروزر در آمریکا ندارند و حتی نسخه‌های قدیمی‌تر این خودرو در سایر بازارها همچنان عرضه می‌شود.

تویوتا در آفریقای جنوبی مدل لندکروزر ۷۹ ۴.۵D V8 D/C Namib را عرضه می‌کند که در واقع نسخه‌ای سفارشی از سری ۷۰ اسطوره‌ای می‌باشد. این خودروساز مشهور در امارات متحده عربی نیز مدلی مشابه از این آفرودر را با نمای جلوی بازنگری شده عرضه می‌کند. این خودرو در امارات از چراغ‌های هالوژنی استفاده می‌کند تا بنا به گفته تویوتا ظاهر برجسته‌ای داشته باشد!

خودروی موردبحث به‌صورت شاسی‌بلند سه درب و پیکاپ LC عرضه شده و قیمت پایه ۱۴۱۷۵۰ درهمی (۳۸۵۹۰ دلار) دارد.

یک تفاوت اصلی بین نسخه‌های آفریقای جنوبی و امارات سری ۷۰ به پیشرانه‌های آن‌ها مربوط می‌شود. نیروبخش مدل آفریقایی پیشرانه ۴.۵ لیتری با قدرت ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متر می‌باشد درحالی‌که پیکاپ LC در امارات به نیروگاه ۴ لیتری بنزینی با قدرت ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۳۶۳ نیوتون متری مجهز شده است. این پیشرانه با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند.

موضوع جالب اینکه تویوتا همچنین FJ کروزر بازنشسته شده را نیز در امارات عرضه می‌کند. این خودرو قیمت پایه ۱۴۷ هزار درهمی (۴۰۰۲۰ دلار) داشته و به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری ارتقا یافته عرضه می‌شود. این پیشرانه در FJ کروزر قدرت ۲۷۰ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری تولید کرده و با گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    اصلا fj رو میبینم دق میکنم

    موافقم 11
    مخالفم 1
  2. رزیتا

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    بعد از ۲۵ سال تولید سری ۴۰ نهایتا” سری 70 جایگزین اون شدش و الآن پرچمدار ماشینای خارج از جادهٔ شرکت تویوتا هستش و حتی با اینکه تغیرای عمده ای تو طراحی ظاهر داشته و پبشرفت فناوریای زیادیم داشته ولی با این وجود سری ۷۰ تونسته قابلیتای جاده ای و دوام پرآوازه ی سری ۴۰ رو حفظ کنه

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جالبه ولی سری ۷۰ استوره هست من دارم ولی نیسان سافاری هم دارم اونم یه چیز دیگه هست

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. فورد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (853 ديدگاه)

    این تویوتا باید یه دستی رو سر و صورت موتورهاش بکشه ۴لیتری ۲۲۸ اسب

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. m40

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (54 ديدگاه)

      من فکر میکنم کلا روش تویوتا اینه که با حجم زیاد قدرت کمتری تولید کنه و دوام و کارکرد موتور رو زیاد کنه،
      مثلا تو هایلوکس با ۲.۴ لیتر ۱۴۸ اسب قدرت داره ولی
      رنجر با ۲ لیتر ۲۱۳ اسب

      موافقم 10
      مخالفم 1
  4. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    شاسی بلندها تز ماهیت اصلی خودشون فاصله گرفتن و لوکس شدن
    فاصله ها از بین رفته و آدم نمیدونه کدوم ماشین با نیازش جور در میاد
    خصوصا اگر وفادار به برند خاصی باشین
    مثلا عرضه لندکروز و ال ایکس که هر دو لوکس هستن چه مفهومی داره؟
    لااقل لندکروز ماهیت آفرود خودش رو حفظ میکرد…. ال ایکس هم لوکس میموند
    .
    بنظرم تو این قضیه بنز خیلی معقولتر عمل کرده
    طیف متنوعی از شاسی بلند داره
    کوچک…. متوسط… بزرگ….
    یه لوکس تمام عیار… جی ال اس مایباخ
    و یه آفرودر قهار…. جی کلاس

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      اول میگی شاسی بلند ها ماهیت خودشون رو از دست دادن لوکس شدن بعد میگی بنز درست عمل کرده؟
      تویوتا تو رده های پایین تر و ارزان تر لندکروز پرادو رو داره و ارزان تر فورچونر و فوررانر برای بازارهای مختلف و برای بازارهای عربی سری ۷۰ و fj این همه suv آفرود واقعی و ارزان

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      یه چیزی برای خودش تصَوُر میکنه .
      اصلاً فلسفه تولید تویوتا با بنز متفاوت و نامربوطه .
      بنز لوکس و اسپرت تولید میکنه تو هر کلاسی .
      تویوتا اقتصادی تولید میکنه تو هر کلاسی با کیفیتی بالا نسبت به هم رده‌ها و نه لوکس سازانی همچون بنز .

      سری ۷۰ داره تولید میشه با مشتریهای فراوان از شخصی گرفته تا اورگانی بدون هیچ اِدعایی ولی خدایه آفرود و تپی نوردیه با چنین قیمتی ، کدوم خودروسازی را میشناسید که با کیفیت و کارایی بالا و قیمت حدود ۴۰هزار دلار با سهولت در تعمیر ماشینی بزنه که بدون دستکاری و تیونینگ ، حتی از رودخانه با عمق ۱/۵ متر بدون هواکش سقف هم گذر کنه .

      فیلمهای آفرود این خودرو در اینترنت و شبکه های مجازی پُره که مثل دمبه از سیل رد میشه با سرعت بالا یا تپه‌های شنی را میخوره میره جلو مثل خزنده .
      خداوکیلی تا حالا کدوم جهانگرد یا توریستی را دیدین که بخواد دنیا رو بگرده بیش از یکسال و انتخابش سری ۷۰ نباشه ، کدوم جنگی را دیدین که داخلش حرف اول آخر را سری ۷۰ و جدیداً هایلوکس نزده باشه .
      تویوتا کیفیت و استهلاک پائین را با قیمت مناسب تحویلت میده و این در حالیه که شما جرئت اعتماد به جیپ رانگلر یا لندرور دیفندر را نمیکنید در شرایط سخت و ماندگاری بالا (( دوستان توجه بفرمائید که من اصلاً بحث خوب و بدی این خودروها را نکردم ، بحث من ماندگاری و اعتماد بیشتره و اگر نه که لندرور دیفندر معرکست یا جیپ گلادیاتور سمبل آفروده اما نه وقتی وسط کویر برات مشکل پیش بیاد و نتوانی به سادگی تعمییرش کنید )) .

      اگر در ایران محدودیت نداشت ، به تمام خودروهای شاسی بلند ترجیهش میدادم حتی لندکروزر و پرادو ، سری ۷۰ وزن پائینی نسبت به گشتاور بالا در دور موتور پائین داره ، که همین قضیه گویای خیلی حرفهاست .
      سری ۷۰ مثل پازل میمونه که اگر جایی عیب پیدا کرد ، یه تعمییر کار محلی و معمولی هم توان درست کردنش را داره با تعمییر یا تعویض قطعه از بس که سادست این ماشین .، حالا شما مقایسه کن با لندرور مدل پایه با اون همه آپشن و سیستم برقی اگر خراب بشه در ناکجاآباد ، کارت تمومه .

      شما توجه کنید محل عرضه سری ۷۰ چه کشورهائیه ، کشورهایی که بدترین شرایط جغرافیایی را دارا هستند مثل آفریقا ، آمریکای جنوبی ، خاورمیانه ، استرالیا نیوزلند و… .

      اما بحث fj جداست .
      fj تویوتا اگر با مدل جدید و به روز عوض بشه ، میتازونه تو بازار چون نسل فعلی خوب جااُفتاده ، فقط ای کاش به روزرسانی بشه ولی یه طراحی بهتر در داخل و داشبورد داشته باشه .

      این دو خودرو اینقدر لوازم افترمارکتی دارند که انتها نداره و این خودش گویای خیلی حرفهاست از اینکه خودروی مردمی با سلایق متفاوت هستند که محدودیت ایجاد نمیکنه در سلیقه آفرود و اسپرت کردن .

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (599 ديدگاه)

        نوید قبلا کامنتاتو زیاد خوندم
        قبلا هم دیدم پاسخ کامنت دوستان رو با لحن تند یا تمسخرآمیز مینویسی
        تو که منو نمیبینی،،،، ولی پیش خودت تصور کن شاید این بنده خدایی که جوابشو میدم، شاید چندسال از من بزرگتر باشه
        جناب داتسون….. با شما هم هستم
        من از اوایل دهه 70 با خوندن مجله ماشین شروع کردم
        اینترنت کجا بود؟
        اقلا 25 ساله سری به سری محصولات کمپانی‌هارو میبینم و مقایسه میکنم
        شما لندکروز سری هفتاد دهه هشتاد میلادی رو با جی کلاس 2018 یکی میدونی؟
        پس چرا از تولید پراید و پژو که با لندکروز سری 70 همسنن ناراحتی؟
        تویوتا در حال حاضر چه آفرودری در کلاس جی داره که به روز هم باشه؟
        در ضمن…. من مدلهای دو کمپانی رو باهم مقایسه نکردم…
        نحوه مدیریت و فاصله گذاری بین مدلها رو مثال زدم که دچار همپوشانی نشن….
        مثه لندکروز و ال ایکس
        ….
        مطلب رو با دقت بخونید….. قبل از جواب هم فکر کنید
        و با رعایت احترام کامنت بذارید

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. datsun

          ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          با رعایت احترام شما که ماشاالله تجربت از مکلارن بیشتره تو صنعت خودرو شما چرا؟
          کامنت بالات مصداق بارز تناقض بود
          حالا هم میگی شما یه تویوتا تو کلاس جی نام ببر چه ربطی داره حالا شما یه suv فول سایز آفرود آلمانی تو کلاس لندکروز نام ببر suv نه کراس؟؟
          اصلا چند تا suv واقعی آلمانی نام ببر غیر از جی ؟
          یعنی این دلیل برتریه؟
          یعنی چون تو اون کلاس ماشین نداره دلیل برتریه؟
          آقا همون بالا مینوشتی فقط جی کلاس تموش میکردی میرفت.

          موافقم 3
          مخالفم 1
  5. datsun

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    این کار رو نیسان هم تو کشورهای عربی انجام میده پاترول y61 با وجود y62 هنوز مدل صفرش عرضه میشه و محبوبه با موتور شش سیلندر خطی ۴۸۰۰ سری tb

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. Mohammadreza

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (870 ديدگاه)

    صنعت خودروهای درون سوز به بلوغ رسیده.
    به این مفهوم که بعضی خودروها در تعریف و ماهیت که باید داشته باشن نیاز به بروزرسانی جدی و کلی ندارن.
    و اگه قرار باشه بروز رسانی بنیادی روشون صورت بگیره مفهوم و تعریف اون خودروهم باید عوض بشه.

    مثلا همین سری 70 یا fj کروزر یا دوج چلنجر و…
    این خودروها تو تعریف خودشون کامل هستن
    و اگه نیاز آپدیت کلی بشن باید تعریفشون هم عوض بشه.

    مثالش فراری 458 و جایگزین هاش هستن.
    فراری 458 که اسپرت اتمسفریک کامل بود.
    بنظر من فراری 458 هنوزم یکی از بهترین اسپرت های دنیاست و از نظر من از جانشین هاش “بهتره”.
    ممکنه بگید sf90 که سریعتره.
    درسته sf90 سریعتره ولی من تعریف 458 به عنوان یه خودرو اسپرت رو بیشتر دوس دارم.
    یه خودرو اتمسفریک دف عقب
    یه اسپرت ناب و پر احساس
    ولی جانشین هاش از بحث لذت به بحث سرعت و لپ تایم تغییر موضع و مفهوم دادن.
    و تبدیل به خودروهای توربوی هیبرید چهارچرخ محرک شدن.
    درسته sf90 بروز تره ولی من همچنان 458 رو بیشتر دوس دارم.

    این قضیه در رابطه با مثلا fj کروزر هم هست.
    این خودرو قدیمیه ولی در تعریف خودش که یه suv افرود خالص و آنالوگ هست به بلوغ رسیده.
    اگه بروز بشه احتمالا کلی سیستم الکتریکی و الکترونیکی و کمک راننده بش اضافه میشه ولی من همچنان همون خودرو افرودر آنالوگ اتمسفریک رو بیشتر از همه دوست خواهم داشت.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      عزیز من مگه دنیا ساکنه که میگی‌ به بلوغ رسیده و کافیه؟
      همین بدنه رو میتونه با تکنولوژی جدید با همین وزن اما خیلی‌ ایمنتر و مقاومتر بسازه
      طراحی داخلی‌ رو میتونه خیلی‌ زیباتر و هماهنگتر بسازه
      از همین موتور با همین دوام منتها با آلیاژ‌های جدیدتر و روش‌های ساخت پیشرفته تر
      میتونه قدرت بیشتری بگیره و در کل قیمت ماشین هم چندان تغییر نکنه
      البته خبر ندارم این کار رو میکنه یا نه!!!!!ولی‌ اینگاری نه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. حسین دهمرد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    آمار فروش خودرو تو کشورهای حاشیه خلیج فارس جایی هست؟ کدوم خودروساز موفق تره؟

    موافقم 0
    مخالفم 2
  8. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    بعضی وسایل، طراحی ها و اهنگ ها هرچقدرم زمان بگذره قدیمی نمیشن که هیچ دوست داشتنی تر هم میشن مثل طراحی موتور هارلی دویدسون ،صدا و شکل پیانو ،کت شلوار ،عینک ریبون فیلمای هیچکاک ،صدای هایده و بدون شک لندکروز سری هفتاد

    موافقم 6
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    کلا ماشین های امریکایی در حال درو کردن بازار ماشین های ژاپنی هستن و افت فروش سوبارو کارش تموم میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. Mohammadreza

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (870 ديدگاه)

      آمار فروشی سال 2019 رو که نگا کنی تمام خووروسازهای بزرگ آمریکایی( سایت که من نگا کردم فقط 10 برند اصلی رو زده بود که طبیعتا تسلا هنوز توش جایی نداره) افت فروش داشتن اما تویوتا افزایش فروش داشته.
      تویوتا و مرسدس تنها خودروسازهای بزرگی هستن که افزایش فروش داشتن( تا قبل از این قضیه کرونا )

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. MOHAMAD.n.r

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    کسی اطلاعات کاملی در مورد تویوتا های مونتاژ ایران داره؟؟؟
    ایا واقعا قطعات تویوتا استفاده شده در ساختشون یا نه؟؟
    از لحاظ ارزش خرید چطور هستند؟؟؟نسبت به نیسان ها و پاجرو های هم قیمت؟؟؟چون تویوتا ها دولتی بودن در سپاه و… خیلی ازشون کار کشیدن.
    دف لاک عقب دارند؟؟؟
    قطعاتشون گیر میاد یا نه؟؟؟
    ایا قابلیت فیس لیفت به سری ۷۰ مانند بالا رو دارند یانه؟؟؟
    اسمشون در ایران الوند کروز و سهند کروز و کیان هست.
    در کل ماشین افرودی خوب در این رنج قیمت چی هست(حدود ۲۰۰ میلیون)
    تویوتا عالیه ولی چون دولتی هستند و تمام رنگ یخورده ادم شک میکنه
    کسی تجربه داره در مورد افرود تویوتا و نیسان و میتسو بیان کنه.
    ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. بی نام

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تویوتا اصلا برای نوستالژی بازها در خاورمیانه کم نمیذاره. امارات بهشت آفرودبازهای دوآتیشه هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. Muty

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    نیروبخش مدل آفریقایی پیشرانه 4.5 لیتری با قدرت 202 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتون متر می‌باشد

    از 4.5 لیتر 202 اسب کم نیست ؟؟!
    اکثر 1.6 لیتری های معمول بازار حدود 110-100 اسب میدن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      Muty عزیز
      این خودرو قدرتیست و نه سرعتی و همچنین موتور این خودرو در اصل مرگ نداره که حاصل همین فشار کمی هست که تا سر حد کاتاف میزنند ولی آخ نمیگه .
      اما با همین اسب بخار راحت ۲۲۰ را پر میکنه که فیلمهاش تو اینترنته فوقعلاده زیاده .
      برای درک بهتر این خودرو ، یه سری به پیج اینستا salar toyota بزنید ، ایشون کرد هستند و قابلیتهای سری ۷۰ را بهتر نشونتون میده .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. یوسف

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (923 ديدگاه)

    تویوتا داره خوب میندازه به عرب ها و آفریقایها
    داره از تکنولوژی ۳۰ سال پیش پول درمیاره
    زده رو دست ایران خودرو و سایپا

    آقای تویوتا خجالت بکش با این محصولات مزخرف
    اون یه ذره آبروی تویوتا هم داره میره

    موافقم 0
    مخالفم 7
  14. بابای باران

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سری هفتاد رو می بینم زنده می شم و کمی بعد افسرده می شم…این سری هفتاد کوچولو واقعا عالیه برای طبیعت گردی و کار من بینظیره کاشکی تولیدش ادامه پیدا کنه شاید دو سه سال بعد محدودیت وارد برداشته شد…سال 1381 سربازبودم و معلم، بارها با این ماشین البته از نوع وانتش رفتم محل کار و برگشتم مال قاچاقچی ها بودش عالین عالی…کاشکی یکیشو داشتم برای کار من عالیه..محمد عزیز من هم از دبیرستان مجله ماشین می خریدم…وقتی خیلی گرون شد شد 50 تومن…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      من ۲۱سال پیش میخریدم ۴۰۰تومن شما کی‌ میخریدی ۵۰ تومن?

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بابای باران

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (92 ديدگاه)

        فکر کنم 70 یا 71 بود اول و دوم دبیرستان

        موافقم 0
        مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا