دوئل تویوتا تاکوما و هوندا ریج‌لاین

یک‌شنبه 7 آبان 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Honda-Ridgeline-VS-Toyota-Tacoma
در روزهای پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان...
تبلیغات

در روزهای پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد 1482 رأی به ثبت رسیده است که ترایتون توانست با دریافت 1403 عدد از آن‌ها یا 94 درصد از کل آرا پیروزی کاملاً قاطعانه و مقتدرانه‌ای کسب کند درحالی‌که اکتیون اسپرت فقط 79 رأی دریافت کرده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه پیکاپ‌های متوسط دو ژاپنی یعنی هوندا ریج‌لاین و تویوتا تاکوما در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شورلت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

؟

؟

فورد رنجر

مزدا BT50

نیسان ناوارا

رنو آلاسکان

فورد رنجر

؟

ایسوزو D-Max

تویوتا هایلوکس

فولکس‌واگن آماروک

مرسدس بنز X کلاس

تویوتا هایلوکس

؟

میتسوبیشی ترایتون

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

فولکس‌واگن ترنسپورتر

فیات تورو

میتسوبیشی ترایتون

؟

تویوتا تاکوما

تویوتا برای اولین بار در فوریهٔ 1995 نسل نخست تاکوما را به‌عنوان پیکاپی متوسط و برای جایگزینی با هایلوکس در بازار ایالات‌متحده معرفی نمود. تاکوما صرفاً در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌گردد و در اصل نقش هایلوکس را در این کشور بازی می‌کند. سپس دقیقاً 9 سال بعد یعنی در فوریهٔ 2004 در نمایشگاه شیکاگو تویوتا نسل دوم این پیکاپ متوسط را رونمایی کرد که تا آگوست 2015 به تولید رسید؛ بنابراین حالا تاکوما در نسل سوم خود قرار دارد که اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2015 رونمایی شد. این نسل مانند نسل‌های قبلی روی پلت‌فرم بدنه روی شاسی مشترک با تویوتا هایلوکس، تویوتا فورانر، تویوتا پرادو و لکسس GX ساخته شده است. تاکوما که در دو نسخهٔ دو کابین و یک و نیم کابین تولید می‌شود، با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد که هردو بنزینی تنفس طبیعی هستند. موتور اول یک واحد 2.7 لیتری چهار سیلندر با 160 اسب بخار قدرت است ولی ما برای این دوئل موتور قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم که از نوع 3.5 لیتری V6 است. این موتور 280 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. تاکوما در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد اما برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. این پیکاپ ژاپنی سال گذشته با فروش 191 هزار دستگاه در ایالات‌متحده، بالاترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند درحالی‌که تا ماه سپتامبر امسال نیز 147 هزار دستگاه فروش داشته است.

هوندا ریج‌لاین

هوندا در سال 2005 پیکاپ متوسطی بنام ریج‌لاین را برای عرضه در بازار ایالات‌متحده معرفی نمود. نسل اول این پیکاپ روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی هوندا مشترک با مینی‌ون اودیسه ساخته شده بود و پیشرانه‌های آن با آکورا MDX مشترک بود. این نسل تا سال 2014 به تولید رسید و پس از دو سال وقفه نهایتاً نسل دوم ریج‌لاین در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی شد. این نسل بر اساس پلت‌فرم کراس‌اوور فول سایز پایلوت ساخته شده و در قسمت جلو هم شباهت زیادی به آن دارد تا جایی که می‌توان ریج‌لاین را نسخهٔ پیکاپ پایلوت دانست؛ بنابراین این پیکاپ ژاپنی برخلاف رقیب هم‌وطنش، ساختاری یکپارچه داشته و خودرویی دیفرانسیل جلو است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است. گزینه‌های قوای محرکهٔ ریج‌لاین نیز بسیار محدود است به‌گونه‌ای که تنها با یک موتور عرضه می‌گردد که از نوع 3.5 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی است. این پیشرانه که 280 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد، با پایلوت مشترک است. برای انتقال نیرو هم تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همچنین ریج‌لاین برخلاف تاکوما صرفاً به‌صورت دو کابین تولید می‌گردد. این پیکاپ ژاپنی از هم‌کلاسان خود خودروی کاربردی‌تری است چراکه در زیر قسمت بار آن صندوق بار کوچکی تعبیه شده و درِ قسمت بار آن‌هم به دو صورت افقی و عمودی قابل باز شدن است؛ اما بااین‌حال ریج‌لاین از لحاظ فروش بسیار با تاکوما فاصله دارد به‌گونه‌ای که تا ماه سپتامبر امسال موفق به فروش تنها 26 هزار دستگاه در ایالات‌متحده شده است.

مشخصات فنی

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

پیشرانه

3.5 لیتری V6

3.5 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

280 اسب بخار

280 اسب بخار

گشتاور

355 نیوتن متر

360 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو/چهارچرخ

عقب/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

6.6 ثانیه

7.9 ثانیه

مسافت 400 متر

15.2 ثانیه

16.1 ثانیه

حداکثر سرعت

180 کیلومتر/ساعت

180 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

10.9 لیتر (ترکیبی)

11.4 لیتر (ترکیبی)

طول

5.33 متر

5.39 متر

فاصلهٔ محوری

3.18 متر

3.23 متر

وزن

2006 کیلوگرم

2117 کیلوگرم

ظرفیت بار

670 کیلوگرم

530 کیلوگرم

ظرفیت کشش

2.3 تن

2.9 تن

قیمت

30,415 دلار

25,570 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9862628]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.