صرفه بیشتر خودروهای الکتریکی برد کوتاه نسبت به هیبریدی‌ها

یک‌شنبه 28 شهریور 1395 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
Toyota-iQ-EV-2[3]
مهندس ارشد تویوتا می‌گوید که قوای محرکه‌ی الکتریکی تا آنجایی توسعه یافته‌اند که هم‌اکنون هزینه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی کوتاه...
تبلیغات

مهندس ارشد تویوتا می‌گوید که قوای محرکه‌ی الکتریکی تا آنجایی توسعه یافته‌اند که هم‌اکنون هزینه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی کوتاه کمتر از هزینه‌ی تولید خودروهای هیبریدی است.

طبق گفته‌های ساتوشی اوگیسو، آینده در دستان خودروهایی با قوای محرکه‌ی الکتریکی خواهد بود اما تا سال 2025، خودروهای الکتریکی‌ای که محدوده‌ی حرکتی قابل قبولی داشته باشند همچنان گران‌تر از هیبریدی‌ها خواهند بود.

اوگیسو می‌گوید:هزینه‌ی تولید خودروی الکتریکی خالص بسیار به محدوده‌ی حرکتی آن بستگی دارد. تا محدوده‌ی حرکتی 250 کیلومتری، خودروهای الکتریکی در حال حاضر می‌توانند با هزینه‌ای کمتر از خودروهای هیبریدی ساخته شوند.هرچند عموماً بازار خواهان محدوده‌ی حرکتی بیشتر است. با محدوده‌ی حرکتی بالاتر از 300 کیلومتر، یک خودروی الکتریکی حداقل تا سال 2025 گران‌تر از خودروی هیبرید باقی خواهند ماند.

در 10 تا 20 سال آینده تویوتا انتظار دارد که بین 50 تا 60 درصد مدل‌های تولیدی‌اش هیبریدی سلول سوختی باشد درحالی‌که 30 درصد مدل‌ها نیز به‌صورت تمام الکتریکی خواهند بود.

البته برای غلبه‌ی خودروهای کاملاً الکتریکی زمان لازم است و تویوتا پیش‌بینی می‌کند که در سال 2050 حدود 90 درصد خودروهای جدید الکتریکی خواهند بود.

فراتر از آینده‌ی قوای محرکه‌ی الکتریکی، اوگیسو می‌گوید که تویوتا قادر است تا خودروی هیبریدی با گیربکس اتوماتیک را با همان بهای خودروی دیزلی بسازد. با اجبارهای به وجود آمده در رابطه با دیزل گیت و قوانین آلایندگی خودروهای دیزلی، مدل‌های هیبریدی برای تویوتا ارزان‌تر تمام خواهند شد و به‌طور مؤثری خودروهای دیزلی را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

منبع: carscoops

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.