تویوتا کرولا 2017 بازنگری شده به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای بازار آمریکا پای به میدان نهاده است اما آیا میدانید که چند درصد از خریداران این خودرو گیربکس 6 سرعته دستی را انتخاب خواهند کرد؟ یا میدانید که حداکثر سرعت کروز کنترل تطبیقی جدید این خودرو چقدر است؟ نوشتهی پیش رو را مطالعه نمایید تا پاسخ پرسشهایتان را بدانید.
- شمعهای بسیار زیاد
درست در زمانی که مدل 2017 تازه شده عرضه شد کرولا تولد 50 سالگی خود را جشن گرفت. علاوه بر استایل ظاهری بازنگری شده و کابین بهبود یافته با ورودیهای هوای کروی، کرولا 2017 هماکنون ویژگیهای جدید و تریم اسپورت XSE را دارد. نسخهی مخصوص 50 سالگی این خودرو به تصویر کشیده شده است.
- گیربکس دستی
گیربکس دستی در مدل سال 2017 نیز ارائه شده و تنها به عنوان مدل پایه مطرح نیست. هماکنون تریم اسپورت تر SE با گیربکس 6 سرعته دستی نسبت به گیربکس CVT محبوبتر است. در مجموع تویوتا انتظار دارد که 1 درصد کرولاها با گیربکس دستی خریداری شوند.
- بزرگتر و مدرنتر، اما...
تریم بالاتر کرولا 2017 با صفحه لمسی 7 اینچی ارائه میشود. در این مدل همچنین دوختهای آبی صندلیها و بخش پایینی داشبورد به چشم میخورد. هنوز هم برخی رقبا صفحه لمسی 8 اینچی دارند و البته صفحهی بزرگتر دلچسبتر است!
- هنوز در آن نقطه نیست
تویوتا اپل کارپلی و اندروید اتو را در هیچیک از تریم های کرولای 2017 ارائه نمیکند. اگرچه که هیچ سیستمی عالی نیست اما ما تواناییهای اپل کارپلی را تحسین میکنیم. این اینترفیس دارای قابلیتهای شنیداری و پاسخ متنی است. از همه بهتر این سیستم با ناوبری یکپارچه است.
- ما آن را توصیه نمیکنیم
یکی از معنیدارترین بهبودهای کرولا 2017 این است که همهی تریم های این خودرو دارای بستهی کامل تکنولوژی ایمنی فعال است. جدای از سیستم دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار این پکیج استاندارد دارای کروز کنترل تطبیقی هم هست. بااینکه این سیستم زیر سرعتهای 40 کیلومتر در ساعت کار نمیکند اما هنوز هم سیستمی مناسب بوده و در بازهی سرعتی 45 تا 177 کیلومتر در ساعت میتوان از آن استفاده کرد.
- احساس قدرتمند برابر با صدای آن!
کرولای 2017 نیز از همان پیشرانهی 4 سیلندر 1.8 لیتری 132 اسب بخاری سود میبرد. البته نسخهی LE Eco این خودرو 8 اسب بخار بیشتر و 3 نیوتون متر گشتاور کمتری دارد. در روی جاده کرولا احساس کندی دارد.
- هنوز هم فضای قابل استفادهی مفید
فضای ذخیرهای کنسول میانی این خودرو بهطور خاص زیاد نیست اما دو ناحیه ذخیرهای جدا وجود دارد. فضای صندلیهای پشت آن برای خودرویی با این اندازه جادار است.
- مدل اسپورت عمومیت پیدا خواهد کرد؟
بیش از 40 درصد همهی کمریها در تریم اسپورت تر SE به فروش میروند اما خریداران کرولا علاقه دارند که به سراغ تریم هایی با بهای متوسط بروند. تویوتا به ما گفته که انتظار دارد حدود 30 تا 31 درصد خریداران تریم SE را انتخاب کرده و تنها 2 درصد آنها مدل XSE گرانتر را بخرند. 53 درصد خریداران نیز تریم LE را انتخاب خواهند کرد.
- مسابقهای نزدیک
در سال 2015 تویوتا کرولا رقیب اصلی خود یعنی هوندا سیویک را از نظر آمار فروش پست سر گذاشت. در 9 ماه ابتدایی امسال کرولا با فروش 363,332 دستگاهی از سیویک با فروش 335,384 دستگاهی جلو افتاده است. البته این آمار با در نظر گرفتن کرولا iM به عنوان بخشی از آمار فروش کلی این خودرو در نظر گرفته شده است.
منبع: motortrend