فروش تویوتا 2000GT مدل 1967 در حراجی با قیمت 2.5 میلیون دلار!

یک‌شنبه 22 اسفند 1400 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
1967_toyota_shelby_2000gt_001
ماه پیش بود که شرکت گودینگ اند کو جزئیات تویوتا 2000GT 1967 آماده شده توسط کارول شلبی را منتشر کرد. این خودرو در مسابقات قهرمانی SCCA 1968 آمریکا...
تبلیغات

ماه پیش بود که شرکت گودینگ اند کو جزئیات تویوتا 2000GT 1967 آماده شده توسط کارول شلبی را منتشر کرد. این خودرو در مسابقات قهرمانی SCCA 1968 آمریکا شرکت کرده بود. حالا خودروی موردبحث در حراجی آملیا آیلند شرکت کرده است و تخمین‌های قبل از فروش نیز حاکی از خرید آن با قیمت بین 2.75 تا 3.5 میلیون دلار بودند. سؤال این بود که آیا این خودرو می‌تواند اولین محصول ژاپنی خارج از حراجی‌های خیریه‌ای باشد که از مرز قیمتی 2 میلیون دلاری رد می‌شود یا خیر. پاسخ به این سؤال مثبت است زیرا اگرچه 2000GT موردبحث با قیمت‌های تخمینی به فروش نرفته است اما توانسته است با قیمت 2535000 دلار به فروش رود.

به این ترتیب خودروی موردبحث گران‌ترین خودروی ژاپنی است که در یک حراجی غیر از اهداف خیریه به فروش رفته است. بر اساس اخبار منتشر شده، خودروی اسپرت و پیشرفته تویوتا در دهه 60 میلادی قبلاً نیز رکوردهای فروش زیادی را بر جای گذاشته است اما در سال 2017 عنوان گران‌ترین خودروی ژاپنی فروشی در حراجی‌ها را به مزدا 767B واگذار کرده بود. این مزدا در حراجی سال 2017 با قیمت 1.75 میلیون دلار فروخته شده بود. البته اگر حراجی‌های مربوط به اهداف خیریه را نیز در نظر بگیریم باید به تویوتا سوپرا 2020 اشاره کنیم که با قیمت 2.1 میلیون دلار به فروش رفت.

تویوتا 2000GT 1967 موردبحث با شماره شاسی MF10-100001، اولین مدل تولیدی است که خط تولید تویوتا در ژاپن را ترک کرده است. این خودرو یکی از سه نمونه‌ای بود که تیم شلبی برای مسابقات آماده کردند. دیوی جردن با این خودرو به رتبه چهارم مسابقات آن سال دست یافت و هم‌تیمی‌اش اسکوتر پاتریک نیز پس از دو دستگاه پورشه 911 رتبه سوم را کسب نمود. این نتایج برای اولین حضور در مسابقات و با یک خودروی جدید نتایج برجسته‌ای محسوب می‌شوند؛ اما تویوتا به این نتایج بسنده نکرد و به دنبال کسب مقام اول بود و برای رسیدن به چنین نتایجی نیازمند جلب‌توجه بودند. نکته جالب اینکه قیمت 2000GT در آن 7150 دلار بود که حدود 2 هزار دلار بیشتر از پورشه 911 یا جگوار XKE و حدود 3 هزار دلار بیشتر از شورولت کوروت 1967 بود؛ اما تویوتا در پایان اولین سال حضورش در SCCA از مسابقات خارج شد و 2000GT نیز در سال 1970 و پس از تولید 351 دستگاه با خط تولید وداع کرد.

خودرویی که در سال 1968 با قیمت معادل امروزی 59500 دلار به فروش نرفت از 8 سال پیش تاکنون با قیمت‌های نجومی دست به دست شده است که برای یک خودرویی که از نظر تویوتا بازنده بود عملکرد بدی محسوب نمی‌شود!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.