تویوتا

تویوتا هایلوکس GR اسپرت پرقدرت‌تر از همیشه ظاهر شد

فورد طی ماه‌های گذشته نسل جدید رنجر ۲۰۲۲ را معرفی کرد اما خبری از پوست‌اندازی تویوتا هایلوکس در سال جاری نخواهد بود. البته ژاپنی‌ها می‌خواهند با دست‌ پر در مقابل رنجر رپتور ظاهر شوند، وانتی تازه‌نفس که تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد. اگرچه تریم GR اسپرت هایلوکس از سال ۲۰۱۸ تاکنون در بازار حضور دارد اما تفاوت‌های آن با نسخه‌های استاندارد عمدتاً به بخش ظاهری مربوط می‌شود و اختلاف قدرت زیادی وجود ندارد. حالا اما داستان عوض شده است و هایلوکس GR اسپرت قدرت بیشتری تولید می‌کند.

هایلوکس GR اسپرت ۲۰۲۲ که در آفریقای جنوبی پیش‌نمایش شده است دارای قطعات مخصوص بخش گازو ریسینگ است که مهم‌ترین آن‌ها زیر کاپوت جا خوش کرده است. نیروگاه ۲.۸ لیتری توربودیزل این وانت ژاپنی هم‌اکنون قدرت ۲۲۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند که این ارقام نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به نسخه استاندارد هایلوکس هستند.

قدرت هایلوکس GR اسپرت اندکی بیشتر از خروجی رنجر رپتور قبلی است اما احتمالاً می‌دانید که فورد بجای پیشرانه دیزلی از نیروگاه بنزینی در رنجر رپتور جدید استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود وانت جدید فورد به پیشرانه ۶ سیلندر اکوبوست مجهز شود و به همین خاطر قدرت بیشتری خواهد داشت. البته از نظر گشتاور تولیدی رنجر رپتور مطمئن نیستیم چراکه نیروگاه ۶ سیلندر هایلوکس GR اسپرت از نظر گشتاور عملکرد بسیار خوبی دارد.

تویوتا از ماه می این وانت را در بازار آفریقای جنوبی عرضه خواهد کرد و جزئیات بیشتر نیز همان زمان منتشر خواهند شد. هنوز مشخص نیست که این وانت فقط مختص بازار آفریقاست یا اینکه برنامه‌هایی برای عرضه در سایر کشورها نیز وجود دارد. عرضه این خودرو می‌تواند جزو آخرین بهبودهای هایلوکس پیش از بازنشسته شدن باشد چراکه از عرضه آن به بازار حدود ۷ سال می‌گذرد.

همان‌گونه که قبلاً گفته شده است، انتظار می‌رود نسل جدید هایلوکس اشتراکات بیشتری با تاکوما داشته باشد. همین موضوع روی نسخه‌های معادل شاسی‌بلند یعنی فورچونر و ۴ رانر نیز اثر خواهد گذاشت. قطعاً این تصمیم به خاطر کاهش هزینه‌ها اتخاذ شده است. زمان مشخص خواهد کرد که نسل بعدی هایلوکس در تریم های GR و GR اسپرت چه جایگاهی خواهد داشت. طرفداران آرزوی تولید نسخه پرچم‌دار GRMN هایلوکس را نیز دارند اما فکر نمی‌کنیم چنین اتفاقی رخ دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. سلمان

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (161 ديدگاه)

    والا بعد از اتش گرفتن راو۴ و بعدش هم آتسشوزی نیسان روگ و قبلتر از اونها ، اون ماجراهای کیسه های هوای تاکاتا و انواع و اقسام فراخوانها به دلایل مختلف سبب میشه که انسان بترسه حتی اسم ژاپنی جماعت رو بر زبانش بیاره !!!! جدی میگم

    موافقم 13
    مخالفم 93
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      مشکل فنی توی همه خودرسازها هست مشکل سوئیچ های جنرال موتور چندین برابر تاکاتا کشته و زخمی داد و جنرال اولش زیر بار نمیرفت و یه معذرت خواهی هم نمیکرد و تاکاتا با سابقه طولانی و خدماتی که سالها برای ایمنی خودروها کرد از این مشکل که به وجود آمد کلا از صحنه کنار کشید.

      موافقم 40
      مخالفم 7
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      توجه کردید !
      ۷ سال از هایلوکس روو گذشته اما برای من انگاری همین دیروز بود که دنده دستی را میگفتند ۱۵۰ میلیون و اتوماتش را میگفتند ۱۷۰ !
      این عمر ما هست که به کُما رفته !
      درک یه سری مسائل سخت و نشدنیه و امروز لگنی به اسم تیبا ۱۸۰ میلیون قیمت میخوره !

      موافقم 66
      مخالفم 0
      1. سلمان

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (161 ديدگاه)

        نمیدونم چرا مسئولین دنبال ساختن موشکهای دور برد هستن ؟ به جای این کارها ابتکار رو بده به دست سایپای لگن ساز تا برای نابودی دشمنان اقدام سریع و فوری انجام بدن ! با صادرات پراید و تیبا !

        موافقم 28
        مخالفم 7
        1. مهردادکمال

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1825 ديدگاه)

          چون خودشون درست نمیکنن!!؟؟ و معیاری برای مقایسه اشونم نداریم چون ملموس نیستن مثلا شما بی ام و رو تو خیابون میبینی میگی پراید اشغاله حالا من و شما نمیایم موشک امریکایی و کشورهای دیگه ببینیم و پی به کیفیت موشکامون ببریم

          موافقم 19
          مخالفم 4
      2. بهراد

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (753 ديدگاه)

        آقا نوید از قیمت تارا اتومات خبر داشته باشید کاملا تصوراتتان در مورد قیمت گذاری دگرگون می شود

        موافقم 14
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          خبر داریم اما کیه که بخره !

          فقط شانس بزنه تو قرعه‌کشی برنده بشوند و خودشان سوار بشوند !

          موافقم 16
          مخالفم 1
  2. مزدا

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    درست هایلوکس تو خاورمیانه پادشاهی میکنه ولی توندرا نسل جدید یه چیز دیگ هست

    موافقم 15
    مخالفم 6
  3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    دهه 70 هایلوکسهای صفر وارد شد دادش بزرگم جایی بود که این مدل در اختیارش بود اتوبان کرج تهرون همدخدا بده برکت خالی و صاف از سر عوارضی قدیم 160 تا پل فردیس ماشین رو شلاق میزد.یادش بخیر

    موافقم 9
    مخالفم 3
  4. میثم

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    انجین ۶ سیلندر دیزل 🤩🤩🤩
    مرگ نداره

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. net

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    قوص زیاد زیر چراغ جلو بد هست اگر زیر چراغ جلو مسطح و باریک بود و در قسمت زیر چراغ فرورفتگی نداشت قشنگتر میشد.ال سی دی شناور با دکمه های فیزیکی در سمت چپ و راست بد هست.اگر هایلوکس خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشته باشه قشنگتر میشه

    موافقم 9
    مخالفم 18
  6. فرزاد

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (285 ديدگاه)

    جهنم مکانی است برای جواب دادن به کارهای کرده ولی وطن جایی‌ست برای جواب دادن به کارهای نکرده
    خودروی کاربردی شده لوکس خودروی الکتریکی شده لوکس خودروی باکیفیت شده لوکس چون دوتا غول تو کشور داریم فقط لوس

    موافقم 12
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا