تویوتا

تویوتا کرولا کراس هیبرید 2023 با قیمت 29 هزار دلار راهی بازار می‌شود

تویوتا جزئیات و قیمت کراس اوور کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۳ را اعلام کرد. بر این اساس خریداران کرولا کراس هیبرید می‌بایست حداقل ۲۹,۳۰۵ دلار برای این خودروی هیبریدی کنار بگذارند.

کرولا کراس تجربه سواری یک خودروی کوچک با فضای کابین و بار کراس اوورهای بزرگ‌تر را ارائه می‌کند. مدل استاندارد این خودرو سال قبل معرفی شد و نسخه هیبریدی آن نیز از تابستان سال جاری میلادی راهی بازارهای مطرح جهانی خواهد شد. تویوتا می‌گوید قیمت کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۳ از ۲۹,۳۰۵ دلار شامل ۱,۳۳۵ دلار هزینه‌های تحویل شروع می‌شود. خودروی موردبحث از پنجمین نسل سیستم هیبریدی تویوتا و سیستم چهار چرخ محرک الکترونیکی استفاده می‌کند و ۱۹۶ اسب بخار قدرت دارد. کرولا کراس هیبرید با این قوای محرکه می‌تواند در حدود ۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. ژاپنی‌ها همچنین تخمین زده‌اند محصول جدیدشان در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۶ لیتر سوخت مصرف کند.

پنجمین نسل قوای محرکه هیبریدی تویوتا از باتری لیتیوم یون بهبود یافته‌ای که سبک‌تر و جمع و جورتر از قبل است سود می‌برد و درعین‌حال همان قدرت و مشخصات نسل پیشین را دارد. این باتری زیر صندلی‌های عقب نصب می‌شود تا حداکثر فضا در کابین و بخش بار ایجاد شود. در جدول زیر می‌توانیم جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری نسخه‌های مختلف تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۳ را مشاهده کنیم.

نام خودرو قیمت پایه هزینه‌های تحویل قیمت نهایی
Corolla Cross Hybrid S $۲۷,۹۷۰ $۱,۳۳۵ $۲۹,۳۰۵
Corolla Cross Hybrid SE $۲۹,۲۹۰ $۱,۳۳۵ $۳۰,۶۲۵
Corolla Cross Hybrid XSE $۳۱,۰۶۵ $۱,۳۳۵ $۳۲,۴۰۰

خودروی موردبحث در سه تریم عرضه می‌شود که همگی به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند. هر دو مدل S و SE از رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی LED و سیستم تعلیق با تنظیمات اسپرت سود می‌برند. داخل کابین این دو مدل نیز نمایشگر لمسی ۸ اینچی به همراه مولتی‌مدیای جدید تویوتا شامل اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم وجود دارد؛ اما مدل SE علاوه بر موارد یاد شده از شیشه‌های دودی و ریل‌های سقف برخوردار است و نهایتاً در مدل فول XSE می‌توانیم رینگ‌های ۱۸ اینچی و صندلی‌های جلوی گرم شونده به همراه تنظیم برقی صندلی راننده را شاهد باشیم.

تمامی نسخه‌های کرولا کراس هیبرید با بسته ایمنی سیفتی سنس ۳.۰ تویوتا عرضه می‌شوند که شامل پایش نقاط کور به همراه هشدار ترافیک عقب، پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و هشدار خروج از مسیر است. کروز کنترل رادار دینامیک این خودرو نیز کنترل فاصله با خودروی جلویی و حفظ خودرو بین خطوط را انجام می‌دهد. از دیگر سیستم‌های ایمنی خودروی موردبحث می‌توان به دستیار علائم جاده اشاره کرد که محدودیت سرعت و دیگر تابلوها را تشخیص می‌دهد. همچنین نوربالای خودکار هم در کرولا کراس هیبرید وجود دارد. نسخه عادی این خودرو سال پیش معرفی شد و در جایگاهی پایین‌تر از راو ۴ قرار گرفت. از جمله رقبای کرولا کراس هیبرید می‌توان به هیوندای ونیو و نیسان کیکس اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    تو کلاس خودش خوبه

    موافقم 28
    مخالفم 4
  2. یوسف

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (937 ديدگاه)

    چقدر شباهت داره به ام وی ام

    موافقم 6
    مخالفم 20
  3. ARIAN

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    این اینتریور دیگه یکم قدیمی شده واسه سال 2023. چرا اون مانیتور همخوانی نداره با داشبورد؟ البته مصرف سوختش عالیه شتابش هم قابل قبوله. کیفیت و ایمنی هم همیشه حرف اوله تویوتا هست. در کل ماشین خوبیه

    موافقم 11
    مخالفم 5
  4. sina

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    هر چی chr و راو4 خوبن این ماشین اون یکی یاریس کراس زشت و ناهمگون هستن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    با ۳۰ هزار دلار میشه یه چینی در ابعاد و قدرت و کیفیت خیلی بهتر گرفت
    Byd song _ haval h6 _ changan uni k_ mg hs و ده ها مورد دیگه همگی پلاگین هیبرید. البته حداقل ۵ هزار دلار ارزونترن و توی اروپا استرالیا و.. هم به وفور مث byd و saic و.. یافت میشن
    با کیفیت عالی و کارایی خیلی بالاتر از این

    موافقم 6
    مخالفم 20
    1. حسین

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      جای رامین چقدر خالیه
      بنده خدا معلوم نیست کجاست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    این یه ماشین کوچک شهری هست فقط برای خودرو دوم یا سوم یه فرد ثروتمند هست توی ایران اصلا منطقی نیست ۳۰ هزار دلار بدی میشه با ۱۲ هزار دلار مثلا یه چانگان cs35 جدید خرید در حد خودرو کوچک شهری کار راه میندازه

    موافقم 5
    مخالفم 9
  7. Mercede kaviani

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    باتشکر از دوست عزیز شاهبن احمد زاده
    بخاطر مطلب عالی ودرج قیمت وهزیته بصورت مجزا
    باتشکر مجدد واروزی بهتری ها
    مرسده دایانا کاویانی

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      من ک متوجه ن شدم

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا