تویوتا

انتشار تیزر نسل جدید تویوتا کراون، سدانی که قد خواهد کشید!

تویوتا با انتشار تصویر تیزری جدید از نسل بعدی کراون ۲۰۲۳ تائید کرد این خودرو یک سدان با ارتفاع بیشتر از سطح زمین خواهد بود، چیزی که قبلاً در تصاویر ثبت شده توسط این برند نیز دیده شده بود. این تیزر قول رونمایی رسمی کراون در ۲۴ تیر امسال را داده است. در این تصویر می‌توانیم پروفایل جانبی خودرو از دماغه تا دستگیره درب جلو را ببینیم. البته این تیزر هنوز هم برخی جزئیات را پنهان می‌کند اما زبان طراحی آن را قبلاً دیده‌ایم.

همین چند هفته پیش بود که تصاویر ثبت شده تویوتا برای کراون در اداره ثبت اختراع و مالکیت‌های معنوی منتشر شد و در آن تصاویر می‌توانستیم لوگویی را ببینیم که شبیه لوگوی کراون در بخش جلوی خودرویی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و ظاهری کوپه مانند یا اسپرت‌بک مشابه آئودی بود. کاپوت خودرو در آن تصاویر از میانه به سمت چراغ‌های جلو خمیده شده بود و ظاهری جالب داشت. همچنین یک تریم منحصربه‌فرد بین درب‌ها بکار رفته بود. شباهت‌های بین تصاویر یاد شده با تیزر منتشر شده توسط تویوتا و همچنین تائید استفاده از لوگوی جدید برای کراون ۲۰۲۳ باعث می‌شود باور کنیم این تصاویر درست هستند. به این ترتیب کراون جدید نسبت به مدل‌های سنتی قبلی تغییرات بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد.

کراون یکی از قدیمی‌ترین نام های تویوتا محسوب می‌شود و با توجه به نسخه‌های پیشین می‌توان آن را سدانی بسیار سنتی توصیف کرد. البته میزان فروش این خودرو همواره رو به کاهش بوده و چندین دهه است که در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود. شاید با چنین تغییر شگرفی مشتریان نیز روی خوش به کراون نشان دهند. روز قبل یک تیزر دیگر از این خودرو منتشر شد و سؤالی پیش آمد که آیا نسل جدید کراون اصلاً یک سدان خواهد بود یا یک شاسی‌بلند. این تیزر به وضوح نشان دهنده سدانی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین بود.

رندر تویوتا کراون جدید
رندر تویوتا کراون جدید

چنین طراحی‌ای را قبلاً از دیگر خودروسازان همچون پژو نیز دیده‌ایم. یکی از اسناد منتشر شده توسط نمایندگی‌ها نیز نشان می‌دهد نسخه شاسی‌بلند کراون در آمریکا عرضه خواهد شد و شاید در پاییز سال جاری میلادی روانه بازار شود. رسانه‌های ژاپنی نیز می‌گویند کراون جدید بر پایه پلتفرم TNGA-K بنا می‌شود. این پلتفرمی از خودروهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و همچنین هیبریدی و الکتریکی پشتیبانی می‌کند. تا چند روز آینده جزئیات رسمی و بیشتری را از نسل جدید تویوتا کراون در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    عصر انقراض سدان ها

    موافقم 38
    مخالفم 3
  2. ماشین دوست

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    تویوتا استاد طراحی بیریخت است

    موافقم 15
    مخالفم 40
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      برای همین سلطان خودروسازی جهان شده 😂👋🏻!

      حاجی کشک داری ، داری ، بگیر بِصاب !

      موافقم 19
      مخالفم 10
      1. TML BN

        ۱۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        تویوتا هرگز طراحی زشت نمیکنه و فقط چند تا طراحی عجیب داره مثل پریوس وآقا نوید کی گفته که تویوتا بهترین خودروسازه و اگر از روی ارزش و دارایی برند میگید که اصلا ملاک نیست

        موافقم 8
        مخالفم 10
  3. AMD

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این بشر انقدر این شاپسی بلند دوس دارن 😐😑

    موافقم 17
    مخالفم 0
  4. Afg

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    کراون همیشه خوب بوده

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. meysam

    ۱۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    حیف که شاسی شد

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا