تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا پریوس هیبرید و پلاگین هیبرید؛ زیباتر، بزرگ‌تر، کارآمدتر

تویوتا رسماً نسل پنجم پریوس را با دو نوع پیشرانه ۱۹۳ و ۲۲۰ اسب بخار رونمایی کرد. در این نسل، سازندهٔ ژاپنی مشهورترین مدل هیبریدی خود را بازطراحی کرده است تا پویاتر، جادارتر و بسیار جذاب‌تر از قبل شود. پریوس جدید در بیرون شکل کلی نسل‌های قبلی خود را حفظ کرده اما حالا فاصلهٔ محوری کشیده‌تر، مرکز ثقل پایین‌تر و رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی بزرگ‌تری دارد. طراحی کلی خودرو نیز شباهت‌هایی به سدان جدید کراون دارد خصوصاً در جلو که چراغ‌های دو خودرو بسیار به هم شبیه است.

پریوس جدید روی نسل دوم پلت‌فرم TNGA تویوتا ساخته شده که مستحکم‌تر از پلت‌فرم نسل قبلی بوده و سیستم تعلیق آن در جلو مک‌فرسون و در عقب دو جناقی است. به گفتهٔ تویوتا، نسل دوم پلت‌فرم TNGA موجب بهبود عملکرد خودرو در پیچ‌ها و پایداری بهتر در رانندگی‌های مستقیم می‌شود.

فعلاً برای این خودرو در ژاپن دو نوع قوای محرکه مختلف معرفی شده است. نسخهٔ اول از سیستم هیبریدی سری موازی تویوتا استفاده می‌کند که با موتورهای ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری ارائه می‌شود و ۱۹۳ اسب بخار قدرت دارد. این مدل همچنین به‌منظور عملکرد بهتر در مسیرهای لغزنده و پایداری بیشتر در پیچ‌ها، به سامانهٔ چهارچرخ محرک E-Four تویوتا هم مجهز است. نسخهٔ بعدی اما از نوع پلاگین‌هیبریدی با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی است که مجموعاً ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ تویوتا، برد تمام الکتریکی این نسخه ۵۰ درصد بیشتر از نسل قبلی خواهد بود ولی هنوز عدد مشخصی در این رابطه اعلام نشده است.

نسل جدید پریوس از آخرین نسخهٔ پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا بهره می‌برد که شامل یک دوربین در جلو، یک دوربین در عقب برای آینهٔ دیجیتالی و سیستم ضبط رانندگی داخلی خودرو می‌شود. علاوه بر این، سیستم Teammate تویوتا هم ارائه شده که شامل پارک از راه دور می‌شود. به لطف این سیستم، راننده می‌تواند بدون حضور در خودرو، از بیرون پارک کردن یا بیرون آوردن خودرو را کنترل کند.

تویوتا در این ماشین دو پریز برق برای اتصال لوازم جانبی مختلف تعبیه کرده است که دو حالت دارد. در حالت اول بنام BEV، برق موردنیاز وسایل فقط از باطری‌ها تأمین می‌شود اما در حالت HEV، اگر شارژ باطری‌ها کم باشد، پیشرانهٔ بنزینی اقدام به شارژ آن‌ها می‌کند. پریوس جدید همچنین به سیستم شارژ خورشیدی هم مجهز است که در هرسال انرژی کافی برای پیمودن ۱۲۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این سیستم برق موردنیاز سیستم تهویه و دیگر عملکردهای خودرو را تأمین می‌کند و در هنگام پارک بودن نیز به شارژ باطری‌ها می‌پردازد.

طراحی داخل نسل جدید پریوس فاصلهٔ زیادی از نسل‌های قبلی گرفته است. در اینجا یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد جای گرفته و یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک هم مقابل راننده به چشم می‌خورد. شکل کلی داشبورد نیز کاملاً جدید است و به کراس‌اوور الکتریکی bZ4X شباهت‌هایی دارد. نسل جدید تویوتا پریوس به‌زودی برای بازار ایالات‌متحده در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. PRPR

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    بنظرم زبان جدید طراحی خودرو های تویوتا خیلی جذابه

    موافقم 214
    مخالفم 5
    1. MILADZM

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      حقیقتا نسبت به نسل قبل خیلی زیباتر شده

      موافقم 176
      مخالفم 12
      1. محمدهادی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2133 ديدگاه)

        مخصوصا اون خمیدگی سرتاسری سقف ماشین که حدودا تا انتهای خودرو کشیده شده
        فوق العاده ظاهری زیبا و آیرودینامیک بهش داده
        طراحی چراغ هاشم حرف نداره
        تیزو بسیار باریک با زوایای فراوان
        فقط ای کاش پریوس دیگه بعد از اینهمه سال،دارای یک نسخه تمام الکتریکی هم بشه دیگه

        موافقم 74
        مخالفم 1
        1. مانی

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          طراحی کلی‌ به الکتریکی‌‌های بنز شبیه شده

          موافقم 0
          مخالفم 31
        2. کیانوش

          ۲۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (788 ديدگاه)

          قطعا ی تمام الکتریکی تو کلاس پریوس میده بیرون به زودی اما من همین ترجیح میدم نود کیلومتر برد تمام الکتریکی واسه استفاده داخل شهر نود درصد افراد کافیه و در عوض نیومده چهارصد پونصد میلو هم باتری بزاره رو ماشین

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. Hemn

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      واقعا زیباست
      ای کاش تو همه محصولاتش تراحیش اینقد خوب میشد

      موافقم 103
      مخالفم 3
    3. D:

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      نوید کسی که برای آیونیک اشک در چشمانش حلقه میبنده قطعا هر کامنتی که تو میدی تا ساعت ها گریه میکنه
      با همین وضع موفقیت های ژاپن ادامه پیدا کنه بیچاره نابینا میشه😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. علی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      خیلی خیلی قشنگه . من که عاشقش شدم . دمت گرم تویوتا

      موافقم 48
      مخالفم 0
    5. مزدا

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      نسل قبلیش طراحی چشم نوازی نداشت ولی نسل جدید هم در طراحی کابین هم طراحی بیرونی خیلی جذاب شده.
      امیدوارم تو خیابان های ایران ببینیم

      موافقم 27
      مخالفم 2
  2. فرامرز

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    چقد خوشگل شده

    موافقم 112
    مخالفم 1
  3. شنتیا

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به به تویوتا ❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 87
    مخالفم 1
  4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    زیبا ترین پریوس

    موافقم 95
    مخالفم 1
  5. Just toyota

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    عجب طراحی داره لامصب 😍🇯🇵🇯🇵

    موافقم 78
    مخالفم 2
  6. مسعود

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    به نظرم نسل جدید پریوس در مقایسه با نسل قبلیش خیلی جذاب تر و قشنگ تر شده و داخل کابینش هم خیلی جذاب شده و خیلی خوب روی دیزاین ماشین کار کرده. اگه یه دستی هم روی ماشین CHR بکشه و دیزاین داخلی و تا حدودی خارجی این ماشین رو هم تغییر بده خیلی عالی میشه.
    کلا باید تویوتا سعی کنه روی ماشین های کراس اور و شاسی بلند هیبریدی بیشتر سرمایه گذاری کنه تا بتونه افراد بیشتری رو به خودش جذب کنه.

    موافقم 63
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    خیلی شیک تر از نسل قبلی شده مشخصاتش هم که خوبه ، یه ماشین ساده و کاربردی برای شهر

    موافقم 58
    مخالفم 1
  8. بهنام

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (820 ديدگاه)

    واقعا جذاب شده و دیگر فقط یک ماشین خوب نیست ، زیبا هم هست . امکانات خوب ، قوای محرکه ی خوب و طراحی داخلی خوب دیگه همه چی تموم شده .

    موافقم 63
    مخالفم 1
  9. ferimia

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خیلی بهتر شد طراحیش! هم داخلی هم خارجی واقعا زیبا شده.
    فقط ای کاااش اون صفحه آمپر دیجیتالی رو یه خرده جلوتر و به صورت سنتی تر قرار میدادن.

    موافقم 48
    مخالفم 1
  10. ممد ژانگولر

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3505 ديدگاه)

    شبیهه ماشینای چینی شده
    یجورایی چینیها خوشگلترن

    موافقم 7
    مخالفم 86
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      اینکه خوبه شبیه ماشین‌های چینی بشه !
      یه لحظه ترسیدم بگی شبیه کره‌ای‌ها شده 😂 !

      موافقم 47
      مخالفم 7
      1. محمدرضا

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        وقتی کره ای ها تنها کابوس ژاپنی فن ها میشن.اسم کره از زبونشون نمیوفته.حتی توی مطلب پریوس🤣

        موافقم 10
        مخالفم 47
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10174 ديدگاه)

        اِ چقدر شبیه اسم منِ !
        از خنده روده‌هامو بُر شدم !

        موافقم 20
        مخالفم 5
  11. Arshia m3csl

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1005 ديدگاه)

    خیلی طراحی اسپرت و قشنگی داره تویوتا پریوس جدید عالیه کابینش هم خیلی خاص و قشنگهاز هیوندای ایونیک جذاب تر و سرتره اون کره فن های bts فن که میگفتید تویوتا حرفی برای گفتن تو الکتریکی نداره خوب چشماتون رو باز کنید ژاپنی ها پریوس جدید رو دارن که از هیوندای ایونیک شما جذاب تر و با کیفیت تر و پر اپشن تر و محکم تره

    موافقم 34
    مخالفم 5
  12. sina

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    زشت ترین ماشین تویوتا شد زیباترین ماشینش

    موافقم 74
    مخالفم 3
    1. سپهر

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      ببین چقدر طراحی تویوتا داغونه که این شده زیباترین ماشینش

      موافقم 4
      مخالفم 26
  13. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اوخیش از این ماشین کلا تویوتا عشقه

    موافقم 27
    مخالفم 3
  14. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اوخیش از این ماشین کلا تویوتا عشقه من ۲۰۰۷ دارم کمری عالیه حالا ببین این دیگه چیه

    موافقم 22
    مخالفم 5
  15. ❤BMW❤

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 19
    مخالفم 3
  16. Zonda R

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    به به
    حیف که ما تو خیابونامون قرار نیست ببینیمش
    وگرنه الان نسل جدید رو ایرتویا وارد میکرد و….

    موافقم 32
    مخالفم 3
    1. heshmat021

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (326 ديدگاه)

      و هم قیمت بنز s class میفروخت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  17. پدرام

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    ماشین زیبا هم بلد بودی بسازی چرا گدا بازی در میاوردی

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. سپهر

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      کلا تویوتا شخصیت طراحی نداره

      موافقم 7
      مخالفم 32
  18. نویدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    این چراغ عقب متصل هم شده مثل یه بیماری واگیر دار.

    موافقم 9
    مخالفم 29
    1. محمدهادی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2133 ديدگاه)

      شده یکی از تریم های روز در طراحی خودرو
      خب جواب هم میده با ماهیت باتری و الکتریکی ماشین ها در این روزها

      موافقم 8
      مخالفم 5
  19. R

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    خیلی ام زشته

    موافقم 5
    مخالفم 45
  20. ashkan-car

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    زیبایی تمام و کمال😍
    ولی چرا ما باید ارزوی همچین ماشین هایی رو داشته باشیم؟؟

    موافقم 21
    مخالفم 4
  21. Ali

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی خارجیش که واقعا عالیه
    طراحی داخلیش از خارجیش بهتره واقعا
    لذت بردم

    موافقم 15
    مخالفم 2
  22. Royal Driver UK 70

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    تویوتا داره به یک انقلاب توی طراحی دست پیدا میکنه، خوشمم میاد کامل برقی نمیکنه محصولاتشو.

    موافقم 20
    مخالفم 3
  23. امیررضا

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    یجوری خوبه که می‌خوام به‌عنوان پس‌زمینه گوشی ازش استفاده کنم.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  24. HesamS500

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خیلی عالیه فقط جلوش چرا شبیه پلتفرم کرمان موتور شده؟؟!!!!😂😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 13
  25. Muty

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    چراغ جلوش خیلی شبیه sf90 شده خدایش
    شبیه که چه عرض کنم انگار کپی شده !
    در کل زیباست و با کیفیت قطعا. من خوشم اومد
    برای نقد سایر نکات طراحی میکروفون را در اختیار دوست عزیزمان جناب net میگذارم :-)

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      وای آره منم داشتم دنبال کامنت نت میگشتم :))
      خط متصل به زیر چراغ بد هست، صندلی اینوری بد هست باید اونوری میبود، اگر بجای چراغ جلو از چراغ عقب استفاده میکرد زیبا تر میشد
      زیباترین سدان جهان آزرا گرنجور مشگی ۲۰۱۸…

      من مرید نت هستم :))

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Muty

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        منم هینطور داداش

        مریدهای نت لایک کنن ، یا ریپلای بزنن همو پیدا کنیم :-)

        موافقم 1
        مخالفم 0
  26. کیانوش

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    واقعا دلم خواست رنگ زردش رو
    اگه واقعا بر الکتریکی نود کیلومتری داشته باشه از نظر من میتونه کاربردی ترین خودروی سدان این دهه باشه
    اکثر افراد تو شهر کم تر از صد کیلومتر در روز طی میکنن و واسه مسافرت هم لازم نیست نگران شارژ خودرو باشن میشه با مصرف بنزین نصف خودرو های دیگه سفر های بین شهری هم انجام داد
    امیدوارم این نسل به صورت انبوه وارد ایران بشه امیدوارم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  27. Hadi

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    این واقعا خیلی بهتر از قبل شده !
    طراحیش خیلی شکیل تر و ساده تر شده و ابهت بیشتری هم داره 👌🏼
    قدرتش هم خیلی بهتر شده و از ۱۲۰ به ۱۹۰ اسب رسیده که خیلی عالیه طراحی کابینش هم خیلی عالی شده و زیبا تره…
    امیدوارم بزودی نسل جدید پریوس رو تو خیابون های ایران ببینیم…

    موافقم 4
    مخالفم 3
  28. هوشنگ

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    از بغل شبیه بعضی از مدلهای فراری شده!

    موافقم 1
    مخالفم 2
  29. سپهر

    ۲۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    انگار ماشین چینیه

    موافقم 2
    مخالفم 5
  30. هانکوری

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چقد زشت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا