تجربه و آزمایشتویوتا

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید تویوتا سکویا، همچنان زیر سایه رقبای آمریکایی

خودروهای خیلی کمی به‌اندازهٔ تویوتا سکویا عمری طولانی می‌کنند. نسل قبلی بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تویوتا در سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد و به مدت ۱۵ سال روی خط تولید باقی ماند درحالی‌که دیگر رقبا در کلاس فول سایز بشدت در راحتی، توانایی‌های حرکتی و تکنولوژی پیشرفت می‌کردند. بالاخره اما نسل جدید سکویا با مدل ۲۰۲۳ و پلت‌فرم مشترک با تویوتا تاندرا و لکسس LX600 به بازار آمده است. از همین پلت‌فرم در نسل جدید لندکروزر که در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود هم استفاده شده است و بنابراین، زمانی که برای اولین بار پشت فرمان سکویای جدید نشستیم، انتظارات خیلی بالایی داشتیم.

نسل سوم سکویا روی کاغذ خودروی کاملاً قابل‌توجهی است زیرا به‌صورت استاندارد از سه ردیف صندلی و یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی با ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. به لطف این پیشرانه، قطعاً مصرف سوخت سکویا نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا می‌کند. البته هنوز نه تویوتا و نه EPA مصرف سوخت این خودرو را اعلام نکرده‌اند اما مطمئناً بسیار به مصرف تاندرا هیبریدی جدید چهارچرخ محرک نزدیک خواهد بود که به‌صورت ترکیبی بین ۱۱.۷ تا ۱۲.۴ در هر صد کیلومتر است. این ارقام کاهش قابل‌توجهی را نسبت به مصرف ۱۵.۷ تا ۱۶.۸ لیتری نسل قبلی سکویا نشان می‌دهند.

حداکثر ظرفیت بکسل سکویای جدید بسته به مدل بین ۴۰۹۰ تا ۴۳۲۰ کیلوگرم است و با مجموعهٔ گسترده‌ای از تیپ‌های مختلف شیک و زیبا مثل نسخهٔ آفرودی TRD Pro با قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، کمک‌فنرهای فاکس و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل ترین به بازار عرضه می‌شود. تیپ‌های لوکس‌تر لیمیتد، پلاتینوم و تیپ پرچم‌دار کپستون نیز باید بتوانند نظر خریداران را به خود جلب کنند.

بااین‌حال، نسل جدید سکویا روی جاده عملکرد متوسطی دارد. البته پیشرانهٔ هیبریدی و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ خودرو هرزمانی که گاز را تخته کنید بسیار نرم و قدرتمند عمل می‌کنند اما دیگر رفتارهای رانندگی سکویا حسی شبیه یک شاسی‌بلند غول‌پیکر زمخت دارند که هدایت آن دشوار است. به خاطر عرض خیلی زیاد خودرو، حفظ آن بین خطوط دشوارتر از چیزی است که انتظار داریم و فرمان سبک نیز این مشکل را بدتر می‌کند. پدال ترمز هم احساس اسفنجی دارد که اعتمادبه‌نفس راننده را می‌گیرد.

برای مقایسه، محصولات جنرال موتورز که معیار کنونی پویایی رانندگی در بخش شاسی‌بلندهای فول سایز محسوب می‌شوند، با پدال ترمز سفت و فرمان بااحساس، چابکی بهتری در این کلاس دارند. از سوی دیگر اما به نظر می‌رسد سکویا بیشتر از شورلت و جی‌ام‌سی روی کیفیت سواری تمرکز کرده است. پشت فرمان تیپ‌های لیمیتد و پلاتینوم، تحت تأثیر سکوت داخلی آن‌ها قرار گرفتیم زیرا به‌جز صدای باد جزئی که از اطراف آینه‌های جانبی به گوش می‌رسید، کابین شاسی‌بلند بزرگ تویوتا ساکت و آرام است.

سکویا به‌صورت استاندارد در عقب با فنرهای پیچشی و کمک‌فنرهای غیرفعال ارائه می‌شود اما برای تیپ‌های پلاتینوم و کپستون، فنرهای بادی و کمک‌فنرهای تطبیقی هم قابل سفارش هستند. بااین‌حال، مزیت اصلی این کمک‌فنرهای سفارشی صرفاً کاهش ارتفاع خودرو در هنگام بارگیری صندوق است زیرا روی جاده ما تفاوت قابل‌توجهی با کمک‌فنرهای استاندارد حس نکردیم.

صندلی‌های جلوی راحت سکویا در کنار کنسول مرکزی عریضی قرار گرفته‌اند که فضای فراوانی برای قرار دادن اشیاء مختلف دارد. در اینجا به‌جز تیپ پایهٔ SR5، در تمام تیپ‌ها یک نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود. البته برای تیپ پایه هم امکان سفارش این نمایشگر وجود دارد تا جایگزین نمونهٔ ۸ اینچی استاندارد آن شود. بااین‌حال، صندلی‌های ردیف دوم و سوم سکویا چندان مناسب نیستند. در اینجا فضای سر حتی در ردیف دوم هم محدود است خصوصاً زمانی که سانروف پانوراما برای آن سفارش داده شود.

فضای پا نیز خصوصاً در ردیف سوم کم است. البته یکی از دلایل اصلی این مشکل استفاده سکویا از محور عقب صلب است درحالی‌که اکثر رقبا در عقب به تعلیق مستقل مجهز هستند. این نوع تعلیق فضای ارزشمندی را در کف خودرو اشغال می‌کند و فضای صندلی‌های ردیف سوم سکویا را آن‌قدر محدود کرده است که بیشتر مناسب کودکان خواهد بود. همچنین مثل اکثر شاسی‌بلندهای سه ردیفه به‌جز مدل‌های کشیده‌ای مثل شورلت سابربن و فورد اکسپیدیشن مکس، در سکویا هم در زمان باز بودن صندلی‌های ردیف سوم فضای بار بسیار محدود و تنها ۳۴۰ لیتر خواهد بود.

البته می‌توان صندلی‌های ردیف سوم را تا ۱۵ سانتی‌متر به جلو کشید که این کار فضای بار را به ۶۲۳ لیتر افزایش می‌دهد اما این کار به قیمت کاهش چشمگیر فضای پای سرنشینان ردیف سوم تمام خواهد شد. همچنین این صندلی‌ها هنگام خواباندن هم خیلی صاف روی کف خودرو جمع نمی‌شوند. البته برای صندوق یک طبقهٔ بلند هم قابل سفارش است که کف مسطحی را فراهم می‌کند اما این کار ارتفاع کف صندوق را افزایش می‌دهد و بارگیری اشیاء بزرگ و سنگین را دشوار خواهد کرد.

قیمت نسل جدید سکویا در تیپ پایه SR5 محرک عقب از ۵۹,۷۹۵ دلار آغاز می‌شود که سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۳ هزار دلار به این رقم اضافه می‌کند. قیمت تیپ‌های پلاتینوم و کپستون هم به ترتیب از ۷۲,۳۹۵ دلار و ۷۶,۷۹۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که عنوان گران‌ترین عضو این خانواده به مدل TRD Pro با قیمت ۷۸,۳۹۵ دلار می‌رسد. این تیپ به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

به‌طورکلی، اگر در سال ۲۰۰۸ بودیم، می‌توانستیم برخی کاستی‌های سکویای جدید را نادیده بگیریم اما با توجه به پیشرفت چشمگیر شاسی‌بلندهای فول سایز امروزی، خیلی دوست داشتیم تویوتا تلاش بیشتری در زمینهٔ رفتار جاده‌ای و فضاسازی داخلی شاسی‌بلند بزرگ جدید خود انجام می‌داد. هرچند نسل جدید سکویا پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی داشته است و این پیشرفت‌ها قطعاً نظر مالکین کنونی این خودرو را جلب خواهند کرد اما کاستی‌های بزرگی که دارد، احتمالاً جذابیت آن را برای خریداران باهوش‌تر کاهش خواهد داد.

مشخصات فنی

Toyota Sequoia 2023

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۴۳۷ اسب بخار
گشتاور ۷۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
طول ۵,۲۸۵ میلی‌متر
عرض ۲,۰۲۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۸۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۹۹ میلی‌متر
وزن ۲۶۷۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۴۰ تا ۶۲۳ لیتر
مصرف سوخت ۱۲.۰ لیتر ترکیبی حدودی
قیمت پایه ۵۹,۷۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    انتظارم بیشتر بود

    موافقم 45
    مخالفم 51
    1. افشار

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (692 ديدگاه)

      به هزار و یک دلیل من لندکروز را به سکویا ترجیح میدم

      موافقم 30
      مخالفم 61
      1. Reza Waffen SS

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        سکویا به این ماهی رو با لندکروزر مقایسه میکنی؟

        موافقم 37
        مخالفم 10
        1. افشار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (692 ديدگاه)

          بله

          موافقم 8
          مخالفم 17
        2. الیاس ایوب

          ۹ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3 ديدگاه)

          سلیقه ها مختلفه ، ولی من عاشق سکویام
          ارزو بگور نشم صلوات

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. کیان

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      من فکر میکنم برای اینکه این مقاله صحت سنجی بشه بیشتر زمان نیاز هست، سکویا نسل جدید تو نیمه دوم ماشین بنظرم به لحاظ طراحی واقعا عالی هست، داخل کابین هم همه از کیفیت خیلی خوبش صحبت کردن تا اینجا، نیمه عقب چه داخل چ خارج ایراداتی داره ک ظاهر سلیقه هست و به لحاظ کمبود جا صرفا تفاوت در یک سطح نبودن هست ک اونم احتمالا بخاطر باتریها باشه و یا همون سیستم تعلیق، غیر از اونم خوبیهایی زیادی هم گفته شده تو متن اما تیتر جور دیگه زدن، در رابطه با رفع انتظار و … باید حداقل 1 2 سال صبر کرد تا ماشین فیدبکهای خودش و بده و …
      در کل تو این کلاس کل دنیا فقط امریکا تولید میکنه و از این همه خودروساز قدر فقط تویوتا هست ک کنارشون رقابت داره، هرچند باز امریکاییها محبوب تر هستند، ولی نسل جدید قطعا خیلی بهتر از نسل قبل شده خصوصا تو طراحی و باید صبر کرد و دید انتظارات چگونه خواهد شد

      موافقم 35
      مخالفم 19
      1. RezaRs

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (278 ديدگاه)

        اینم خرفیه اقا کیان اما کل مشکلات ناشی از اکسل صلبه غیر حالا ترمز اسفنجی و فرمون سبک
        خب فضای پای ردیف دوم و سوم و فضای بار توسط اکسل صلب اشغال شده عجیب اینکه صاف حنع نمیشن تخت نمیشه تو پرادو هم کفش تخت میشه عجیب بود برام

        موافقم 20
        مخالفم 7
    3. ممد ژانگولر

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      تویوتا مگه زشت هم میسازه ؟!!

      کلا قدیسه

      در برابر حضرت یوکان دنعلی مثل کالباس هایدا در برابر چلوکباب البرز میمونه 😂

      ولی بجاش عجب رینگهایی داره👌

      موافقم 11
      مخالفم 33
    4. TML BN

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      من خودم هیچوقت با سکویا حال نکردم اون از نسل های قبلش با اون چراغ های کوچیک جلو و کلا خیلی قلچماق من کلا ماشین گنده و قلچماق حال میکنم ولی واقعا سکویا یک جوریه باز این نسل خیلی زیبا تر شده حالا درست نیست ولی حس میکنم خیلی میخواد بزرگ نمایی کنه
      من شاید fj کروز رو بهش ترجیح بدم میدونم اصلا قابل مقایسه نیست و قیمت fj خیلی پایین تره ولی در هر صورت

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        سکویا یه خودروی منطقه‌ای بزای بازار خاص آمریکاست نه جهانی !

        با تمام این اوصاف باید مشکل ترمز حل شود و اگر نه نگه‌داشتن چنین هیکلی شوخی ندارد !
        در مقاله آمده که ساکت‌ترین اتاق را دارد حتی از رقبا بهتر با سواری نرم و راحت که این چیزیه که آمریکایی‌ها میخوان !

        در هر صورت چه در نسل قبل چه در نسل جدید این خودرو را دوست ندارم به این دلیل که دیگر خودروهای بزرگ را هم دوست ندارم و به نظر من لندکروزر مناسب‌ترین اتاق بزرگ را دارد که بزرگتر از آن دیگر دلیلی ندارد مگر اینکه زیادی بدنِ غولی داشته باشیم و جامون نشه در لندکروزر که بعید میدانم چنین باشه !

        در کل ، نسل جدید سکویا بازار خاص خودش را دارد و باید دید در هنگام فروش نسبت به بهترین سال فروش سکویا نسل قبل چقدر فروخته تا اونوقت بشه گفت موفق بوده یا خیر !

        شما موفقیت را در تعریف و تمجید و جایزه میبینید اما صنعت خودرو واقعیت موفقیت را در فروش مناسب و دلار میبیند !

        موافقم 14
        مخالفم 10
        1. افشار

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (692 ديدگاه)

          من هم بالاتر گفتم لندکروز را ترجیح میدم آمدن لایکها و دیسلایکها را دستکاری کردن

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. IMAN99

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اگه این چیزی بود که امریکایی ها میخواستن پس آمار فروش افتضاحش از کجا اومده اگه این خوب بود تو امریکا فروش میرفت که نمیره سکویا و لندکروز فروششون هیچه در برابر امریکایی ها چون
          امریکایی ها در این کلاس هم پادشاهی می کنن و از همه نظر بهتر هستن و برتری همه جانبه دارن با فاصله زیاد در کنار اروپایی ها کاملا مطلق برتر هستن
          ساکت ترین کابین و نرم ترین سواری هم بازم متعلق به اروپایی ها مثل رنجروور و امریکایی ها هست با سیستم تعلیق های فوق پیشرفته الکترونیکی و مغناطیسی که دارن

          موافقم 5
          مخالفم 5
    5. Mohammadreza

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (870 ديدگاه)

      سپاس از آقای دهقان بخاطر زحماتشون.
      ولی لطفا بخاطر ایجاد بحث و کامنت بیشتر در مطالب تغییر ایجاد نکنین و در ترجمه امانت داری رو رعایت کنین.
      تیتر این بررسی در سایت کار اند درایو
      Toyota Sequoia Looks More Modern, Still Needs Polishing
      هست که متفاوت از چیزی هست که شما نوشتین.

      موافقم 6
      مخالفم 4
  2. R@m!n

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    اصلا فکر نمی کردم یعنی اینقدر ضعیف بود که کار اند درایو همیشه راضی هم ناراضی بود !!!!

    موافقم 32
    مخالفم 18
    1. TML BN

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      حالا دوستان ژاپنی فن میان میگن توطئه شده و پول دادن و چمیدونم صد تا حرف دیگه😂😂

      موافقم 17
      مخالفم 20
      1. R@m!n

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        منم معیارم مجلات نیست و خیلی نمیشه رو حرفشون حساب کرد اما چیزی که مشخصه رو این ماشین کم کاری شده و برای برندی مثلی تویوتا اصلا قابل توجیح نیست.

        موافقم 9
        مخالفم 13
    2. نوید AJ

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      ما هم ک میگیم تویوتا میتونه خوب بسازه ولی خسیس بازی در میاره، متهم میشیم. ولی حقیقت همینیه که داریم میبینیم.

      موافقم 12
      مخالفم 4
    3. علی

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (817 ديدگاه)

      تویوتا حرف نداره ، کسایی هم که ایراد میگیرن یا باهاش مشکل دارن یا اهل فن نیستند

      موافقم 7
      مخالفم 5
  3. Amir Machine

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    یادمه تو دوئل یوکان و لکسس LX، دوستمون مصطفی با قاطعیت میگفت سکویا از یوکان بهتره
    من گفتم در مورد ماشینی که هنوز بررسی نشده نمیشه اینقدر با اطمینان حرف زد ولی گفت چون تاندرا خیلی خوب عمل کرده و سکویا هم همون تاندراس که بجای قسمت بار، صندلی داره، پس سکویا هم همونقدر خوبه!!
    حالا دیدی اونطور نبود!
    شرایط پیکاپ با SUV فول سایز خیلی فرق داره، البته سکویا خیلی پیشرفت داشته اما با احترام، هنوزم امریکایی‌ها تو این کلاس بهترینن

    موافقم 44
    مخالفم 12
    1. R@m!n

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      نکته عجیب استفاده از تعلیق صلبه در عقبه !!! اونم تویوتا که که مشکل سرمایه نداره.

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. mos

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      بله من هنوزم با قاطعیت میگم در اکثر موارد بهتره از رقباشه.
      شما میخوای نتیجه گیری کنی چند تا بررسی دیگه هم بخون چند تا ویدیو تو یوتیوب ببین معیارت فقط کار اند درایور کره ای پرست نباشه.

      تنها جایی که این ماشین عقب تر از رقباشه فضای پا و صندوق عقب هست که اونم بخاطر باتری های سیستم هایبریده، طبیعتاً وقتی شما اون همه مزیت پیشرانه هایبرید رو تو این ماشین داری که هیچکدوم از رقبا ندارن یه چیزی هم از دست میدی.
      هر چند که اختلاف واقعا در اون حد نیست شما بررسی های تو یوتیوب رو ببینی آدم بالغ با قد ۱۸۵ راحت تو صندلی ردیف دوم جا میشه و فضای پای کافی هست. فضای صندوق عقب و ردیف سوم هم با قابلیت اسلاید صندلی ها و اون شلف کاملا کافیه.

      موافقم 25
      مخالفم 29
      1. Carlover

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        کار اند درایور چون نظراتش بعد از بررسی ماشینا با نظرات تو که فقط عکساشونو دیدی متفاوته شد کره ای پرست؟ نظرات موتور ترند و اتوگاید و موتور وان و اتواکسپرس هم دقیقا مثل کار اند درایور بوده،یا مثلا راجع به این ماشینی که تست کرده اشتباه میکنن و تو که داری عکسشو میبینی و ژاپنی پرستی نظر واقعی رو داری میدی؟

        موافقم 19
        مخالفم 21
      2. Amir Machine

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1199 ديدگاه)

        اون قاطعیت فقط و فقط از تعصب میاد
        من بررسی موتور وان رو هم خوندم، اونم همین ایرادات رو گرفته بود، موتورترند هم نسخه TRD رو بررسی کرده و نوشته بود بشدت راحتی جاده‌ای رو قربانی کرده درحالیکه یوکان AT4 روی جاده بسیار راحته، همه این سایت‌ها بیخود نوشتن؟ من نظرات این سایت‌های معتبر قبول دارم تا چهارتا ویدئوی یوتیوبی سفارشی
        تو این کلاس چیزی که بیش از همه اهمیت داره فضای داخلیه و این مشکل سکویا اصلاً اونطور که شما سعی داری نشون بدی کوچیک نیست
        همون کارانددرایور کره‌ای پرست، آمریکایی‌ها رو هم آزمایش کرده و امتیاز خیلی بهتری بهشون داده، همه هم میدونیم که کارانددرایور هیچ وقت به ماشینای آمریکایی امتیاز خوبی نمیده، این سایت به سکویا حتی از آرمادای قدیمی هم امتیاز کمتری داده!!
        یه باطری کوچیک 1.9 کیلووات ساعتی تو ماشینی به این بزرگی اصلاً جای زیادی نمیگیره، مشکل کمبود فضای سکویا فقط بخاطر تعلیق صلب عقبه، تویوتا به هر دلیلی نخواسته روی تعلیق مستقل عقب هزینه کنه و از همون تعلیق تاندرا استفاده کرده، وگرنه اویاتور پلاگین‌ هیبریدی باطری به مراتب بزرگتر 13.6 کیلووات ساعتی داره و هرگز هم با کمبود فضای داخلی مواجه نشده!

        گاهی اوقات بهتره از تعصب و علاقه افراطی کم کنید و واقعیت‌ها رو ببینید، همونطور که گرند واگنییر نتونست اونطور که باید و شاید در حد انتظارات عمل کنه، سکویا هم در حد انتظارات نیست و هنوز هم تاهو، یوکان و واگنییر بدون شک بهترین‌های این کلاس هستن

        موافقم 22
        مخالفم 9
        1. new RAMIN

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ((همونطور که گرند واگنییر نتونست اونطور که باید و شاید در حد انتظارات عمل کنه، سکویا هم در حد انتظارات نیست و هنوز هم تاهو، یوکان و واگنییر بدون شک بهترین‌های این کلاس هستن))
          گرند واگنییر نتونست اونطور که باید عمل کنه!🤣 اینم از سومین کامنت در پدال که رفت تو کاندید های جوک های سال1401!

          موتورترند رو نمیدونم قبول داری یا نه ولی تو مقایسه با اسکالید گفتش بهتر از اسکالیده…موتورترند رو نمیدونم قبول داری یا نه ولی یه مقایسه کرد گرندواگنییر رو با رولزرویس کالینان!خودت برو وبسایتش قسمت جیپ واگنییر برو ببین…نمیدونم علی بخردی رو قبول داری یا نه ولی گفته گرندواگنییر بهترین فول سایز آمریکایی هست…از نظر من تنها مشکل اصلی گرندواگنییر موتور غول پیکرش بود که مصرف هیولایی براش به ارمغان میاورد ولی موتور هوریکن اومده که خیلی عالی هست بسیار قدرتمند و کم مصرف تر که دیگه تقریبا این ماشین رو بی ایراد میکنه. فضای ردیف سوم گرندواگنییر بینظیر هست اما نسخه L اومده و هرکی بخره میشه گفت اون پشت فوتبال دستی میتونه بزنه!😂

          رنجروور قطعا برترین شاسی بلند جهان نسبت به قیمت هست و میشه گفت رنج100الی200هزاردلار بی رقیبه،حتی میتونه با بنتایگا و کولینان هم رقابت کنه…اما بعد اون قطعا برترین شاسی بلند جهان نسبت به قیمت گرند واگنییر سریIIIهست که قیمت فولش112هزار دلاره و پایه هم100هزاردلار(البته میتونید گرندواگنییر سریIرو بخرید که قیمتش 88هزار دلاره ولی یه سری ایرادات داره)

          خیلی دلم میخواد بدونم بر چه اساسی گفته گرندواگنییر نتونست در حد انتظار عمل کنه…والا سرچ زدن و تحقیق کردن اصلا سخت نیست…یه سر بزن موتورترند و کارانددرایور و کارباز…یوتویب هم ماشاالله برسی ها زیاده…

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. mos

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          منم چندین بررسی دیدم که برعکس از سواری نسخه TRD پرو تعریف کرده بودن!!

          Ride quality is another excellent aspect of the Sequoia. The chassis in particular feels ultra-solid, and there are hardly any of the wiggles and shimmies found in other body-on-frame full-size SUVs. The suspension tuning is quite soft, but isn’t overly floaty, and it remains stable over bumps

          بعدشم شما باید این موضوع رو در نظر بگیری یوکان at4 از همون دمپر های یوکان عادی استفاده می‌کنه ولی سکویا TRD پرو از دمپر های ۲.۵ اینچی fox استفاده میکنه که برای آفرود پر سرعت و جذب ضربات سنگین ساخته شدن. مشابه همین دمپر تو محصولاتی مثل رپتور داره استفاده میشه!! اون وقت شما اینو با یوکان یکی میدونی؟

          همین که کار اند درایور اومده به سکویا امتیاز کمتر از آرمادا داده خودش به تنهایی برای زیر سوال بردن این بررسی کافیه. آرمادا فضای ردیف سومش از سکویا کمتره از نظر تکنولوژی و کیفیت سواری و فنی مال ۱۰ سال پیشه و حتی نزدیک به سکویا نیست بعد چطور امتیازش بیشتره؟

          شما کاش یکم مطالعه میکردی بعد این دلیل ها رو میاوردی و به من میگفتی متعصب!
          نکته اول اینجاست که باتری سکویا از نوع نیکل متال هیدرید هست نه لیتیوم یون، ۱.۹ کیلووات ساعت باتری نیکل حدود ۲۵ درصد حجم بیشتری نسبت به باتری لیتیومی با ظرفیت مشابه داره ولی در عوض تولیدش هزینه کمتری داره، ایمن تر از لیتیومه و تو دمای پایین پرفورمنسش رو بهتر حفظ میکنه. اون بر آمدگی زیر صندلی هم که می‌بینی باکس همین باتری هاست ربطی به اکسل نداره وگرنه لندکروزر ۳۰۰ با سالید سالید اکسل و پلتفرم یکسان با سکویا صندلی هاش تخت جمع میشه!!
          مقایسه لینکلن اویاتور با این ماشین دیگه واقعا نوبر بود!! اویاتور کراس اووره یعنی شاسی و بدنه کامل به هم دیگه وصل شدن اینجوری فضای خیلی خیلی بیشتری برای جای‌گذاری باتری نسبت به یه ماشین با شاسی نردبانی مثل سکویا هست که فریم از بدنه جداست و فضایی زیرش نیست که بخواد باتری جا بشه و اصلا اگر هم باشه امن نیست که بخوان باتری رو بزارن زیر فریم ماشین!!

          من که هر چی بگم شما حرف خودت رو میزنی اوکی من متعصبم. این ماشین هم وقتی اومد تو بازار مشخص میشه حرفی برای گفتن داره یا نه با حرف چند تا مجله هیچ چیزی عوض نمیشه.

          موافقم 15
          مخالفم 13
        3. Amir Machine

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          اصلا گیریم همه اینایی که گفتی درست ولی وقتی چندتا نشریه از یه ماشین ایراد میگیرن یعنی اون ماشین بی‌نقص نیست و وقتی هم بی‌نقص نباشه یعنی با قاطعیت از رقباش بهتر نیست!

          چطور وقتی فقط موتور وان از گرند واگنییر ایراد گرفت برای همه‌تون معیار اصلی شد و هنوزم که هنوزه میگید جیپ لوکس ساختن بلد نیست و از این حرفا، اما حالا که حداقل سه تا سایت از سکویا ایراد گرفتن حرف هیچکدومشون درست نیست؟
          همون موقع که موتور وان از گرند واگنییر ایراد گرفته بود، موتورترند و کارانددرایور بشدت تعریف کرده بودن اما هیچکدوم به اونا توجه نمیکردید و فقط بررسی موتور وان رو میدیدین، بله درسته نباید فقط یه بررسی رو ملاک قرار داد ولی چطور این موضوع در مورد جیپ نبود؟!! برای گرند واگنییر بررسی نشریات مثل آیه قرآن صحیح بود اما برای سکویا باید صبر کنیم بیاد تو بازار؟!! این که میشه یه بام و دو هوا! اگه حرف نشریات درسته، برای همه درسته، اگه اشتباهه، برای همه اشتباهه

          چیزی که کاملاً در مورد سکویا مشخصه اینه که از لحاظ پویایی رانندگی و فضای داخلی به خوبی رقبایی مثل تاهو نیست و تمام حرف منم اینه که وقتی ماشینی چنین مشکلاتی داره پس هرگز با قاطعیت از رقبا بهتر نیست!

          موافقم 12
          مخالفم 8
        4. mos

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          شما الان دنبال چی میگردی که بحث گرند واگنییر رو می‌کشی وسط میخوای تلافی اینکه ۸ ماه پیش گفتم سواریش خوب نیست رو در بیاری؟
          حرف من فقط بخاطر موتور وان نبود بعد از عرضه نظرات خریداراش رو خوندم اونا هم میگفتن کیفیت سواریش ضعیف تر از اسکالیده علاوه بر اون چندین بررسی تو یوتیوب دیدم که همین رو میگفتن حتی از بررسی های POV هم مشخص بود ناهمواری های جاده رو بیشتر از رقبا به کابین و سرنشین ها منتقل می‌کنه. حتی همین کار اند درایور تو نکته های منفی گفته بود سواری خوبی نداره ولی تو متن بررسی سعی می‌کرد ماست مالیش کنه. فقط موتورترند تعریف کرده بود و خیلی مضحک اومده بود با رولزرویس مقایسش میکرد!!!

          سکویا هم برعکس اینه بیشتر ویدیو های بررسی و مجلات تعریف کردن فقط کار و اند درایور و موتور ترند اومدن برعکسشو گفتن میخوای من اینجا حرف ۱۰ تا مجله درباره سواریش که گفتن خوبه رو بیارم!

          دلیل این هم که میگم باید بیاد بازار اول بخاطر اینه که نظر خریداراش رو بخونم دوم اینکه همه این سکویا ها که بررسی شده پروتوتایپ اولیه هستن ممکنه تنظیمات تعلیق و فرمان و فیت اند فینیش با نمونه تولیدی یکسان نباشه.
          بحث خیلی طولانی و کسل کننده شد ولی وقتی عرضه و بررسی دقیق شد حتما یه جا بهش اشاره میکنم که معلوم بشه حق با کی بوده!

          موافقم 11
          مخالفم 5
        5. mos

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          https://youtu.be/7SUjbbBtkeU

          این بررسی رو هم پیشنهاد میکنم ببینید!

          موافقم 5
          مخالفم 5
    3. mos

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      https://youtu.be/aRAjHZNyCAI

      https://youtu.be/WRzHSccmUHs
      این دو تا ویدیو بررسی کامل ردیف سوم و فضای صندوق عقب سکویا.

      https://youtube.com/shorts/JkvLdNHk6YM?feature=share
      اینم یه ویدیوی کوتاه که به خوبی نشون میده فضا حتی برای آدم بالغ هم کافیه.

      موافقم 10
      مخالفم 14
      1. IMAN99

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        mos اشتباه میکنی اینقدر تعصب زیاد کار دستت میده تعجب میکنم تفسیر به غلط تا چه حد تعصب با آدم چیکار میکنه و همه چیز رو نادرست میبینه دیگه ممکنه تصور کنیم که یک تعصب هستید که دست و پا در آوردید
        من راحت میتونم تمام توجیحاتت رو رد کنم و ثابت میکنم حرفات اشتباهه
        فقط یکی رو بعنوان مثال میگم بقیش رو دیگه نمیگم ***
        مثال زدی فورد رپتور تغلیق فاکس داره اینم تعلیقش فاکس هست پس به زعم خودت اینم که مثل اونه میتونه عملکردش مناسب باشه ولی اصصصصصلا درست نیست و کاملا ساده فکر میکنی
        چون تعلیق فاکس فورد رپتور بسیار پیشرفته تر و سطح بالاتره و کارایی و عملکرد بسیار بالاتری داره تعلیق فاکس انواع ساده داره تا انواع پیشرفته و سطح بالا با پرفورمنس بالا که تعداد انواع مدل های اونها زیاد هم هست ***
        آدم باید خیلی ساده باشه که اینطور فکر کنه
        توجیح تا کجا تا کی چقدر توجیح این حرفا منو یاد حرفا و استدلال های بعضی مسئولان میندازه شما باید جمع کنی بری

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. IMAN99

          ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کلمه توجیه درسته کیبورد فارسی جابجا زد

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. AMANTE

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    تا الان هرچی تست از تویوتا های شاسی بلند یا فول سایز دیدم همیشه مشکل فضاسازی داشتن مخصوصا در ردیف سوم که اصلا براشون اهمیتی نداره از اون لندکروز نسل های قبل بگیر که به بقل جمع میشدن و حتی توی نسل جدید هم فکر کنم همین سبکی باشه تا این سکویا که انگار گفتن جمع بشه کافیه دیگه جاسازی بهتر برای فضا سازی خوب لازم نیست.

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. Nima

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      از صندلى ردیف سومش حالم بد شد!
      انقدر بى سلیقه و دور از مهندسى؟
      بقیه توى این رنج تخت تخت میشن . تازه برقى ردیف دوم و سوم صندلى هاشون جمع میشه.
      خانواده جنرال موتورز که هم عقب براش کلید داره و هم جلو.(تا این حد براشون مهمه)

      موافقم 16
      مخالفم 12
      1. Nima

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        کسى این نوع ماشین رو میخره خانواده پر جمعیته و فضاى پا و فضاى بار براش خیلى اهمیت داره.
        این توى هر دوتاش داغونه.
        دریف دوم هم حتى گفت فضاى کافى نداره، ردیف سوم و صندوق که هیچ.

        لطفا کلیپ هاى تاهو ها و یوکان ها رو ببینید . ردیف سومش میشه فوتبال بازى کرد!

        موافقم 15
        مخالفم 12
      2. mos

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        شما که مهندسی و بیشتر از تویوتا میفهمی لطفا بگو ۲ کیلووات باتری نیکل متال هیدرید رو کجا بزارن!! رو سقف ماشین؟؟
        با وجود این باتری ها این طراحی بهترین و نهایت کاری بود که می‌شد انجام داد.

        موافقم 12
        مخالفم 16
        1. AMANTE

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1853 ديدگاه)

          اگه تویوتا اینقدر که شما میگید مهندسی هست باید بگم جای تعجب داره که نتونستن چنین کاری انجام بدن و باتری رو پنهان کنن.
          بعد من فقط سکویا رو مثال نزدم مدل لندکروز رو هم مثال زدم که نسل قبل با وجود اینکه هیبرید نبود ولی سبک جمع شدن ردیف سوم به سمت بقل بود، چه جوابی برای اینکار تویوتا دارید؟

          موافقم 9
          مخالفم 6
        2. JDM lover

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (886 ديدگاه)

          حالا اصلا به هر دلیلی
          بالاخره که تو فضای عقب مشکل داره
          تویوتا برای رقابت با امریکایی ها باید رو این مسئله خیلی کار میکرد چون رقبای امریکایی خیلی فضای بار خوبی دارن

          موافقم 11
          مخالفم 1
        3. Nima

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          فقط ٢ کیلوواته ها!
          ٢ کیلووات!
          شرکت هاى دیگه ١٠ به بالا جا میدن . صندوق تکون نمیخوره.

          موافقم 7
          مخالفم 3
        4. mos

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (715 ديدگاه)

          Nima
          بالاتر توضیح دادم ۲ کیلووات ساعت باتری نیکل متال هیدرید ۲۵ درصد حجم بیشتری نسبت به لیتیوم یونی داره.
          بعدشم کدوم ماشین با “شاسی نردبانی” ۱۰ کیلووات ساعت باتری جا داده و صندوق تکان نخورده؟
          مشکل شما اینجاست تفاوت شاسی نردبانی با مونوک رو نمیدونید وگرنه Rav4 به اون کوچیکی هم باتری ۱۸ کیلووات ساعتی درش جا داده شده.

          موافقم 8
          مخالفم 2
  5. Aboalfazl demon

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    نه سکویا لندکروزر از تاهو و سابربن بهترن
    نه لکسوس ال ایکس از یوکان دنالی التیمیت بهتره
    برای اسکالید گرند واگونییر نوویگیتور هم که ژاپن رقیبی نداره اصن

    با احرام به رقبای ژاپنی و بقیه
    تنها شاسی بلند هایی که میتونن با آمریکایی ها رقابت کنن رنجروور ها هستن

    موافقم 16
    مخالفم 16
    1. علی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (124 ديدگاه)

      نمیدونم منظورت از شاسی بلند دقیقا کدوم ها هست
      تاهو بهتر از لندکروز😂 شوخی میکنی؟ سکویا قبول ولی لند کروز؟
      شاسی بلند های حد هایلندر که آمریکایی ها عملا غیر از اکسپلورر هیچی ندارن
      از اونور هوندا نیسان تویوتا از هایلندر تا پت فایندر مدل دارن
      ما تو فروش هم دادیم میبینم بازار دست کیه

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. Aboalfazl demon

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (519 ديدگاه)

        فعلا که لندکروزر ۳۰۰ نیومد آمریکا ببینیم فروشش چطوریه

        موافقم 2
        مخالفم 6
  6. Carlover

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    تیتر خیلی سنگین بود!

    موافقم 9
    مخالفم 11
  7. new RAMIN

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بزرگترین مشکل این ماشین فضای پای کم ردیف دوم و سوم و صندوق بار مسخرش هست! البته باتوجه به تخصص من در تشخیص متریال خودرو از روی عکس بعید میدونم ردیف سوم کیفیت بالایی مثل واگنییر داشته باشه تو متن هم ندیم درخصوص کیفیت متریال ردیف سوم چیزی بگه ولی بنظر من نسل جدید تویوتا سکویا در مجموع خودرویی هست که با ظاهر بیرون و داخل زیبا تکنولوژی بروز و مصرف سوخت خوب و تکنولوژی هایبرید،صندلی های خوب میتونه نظر افراد زیادی رو به خودش جلب کنه… اما از اون ور صندلی های ردیف دوم سوم نسبتا تنگ فضای بار کم صندوق عقب و عدم داشتن پویایی و کنترل پذیری خوب و قیمت گزاف افراد زیادی رو از ماشین فراری میده…

    .

    تو این رنج قیمت رقبای آمریکایی زیادی هست مثل شورلت تاهو و افورد کسپدیشن و… ولی هیچی جیپ واگنییر نمیشه…یه جیپ واگنییر سریIIIرنگ بیرون آبی تیره و تریم داخل طوسی فول آپشن 88هزار دلار.بینظیر و کم ایراد…انشاالله قسمت شه این پدیده رو ملاقات کنم از نزدیک…انشاالله…البته اگر گرندواگنییر شد دیگه چه بهتر…

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. new RAMIN

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (مثل شورلت تاهو و افورد کسپدیشن و…)
      *فورد اکسپدیشن
      (تو متن هم ندیم درخصوص کیفیت متریال ردیف سوم چیزی بگه)
      *ندیدم

      راستی چرا آینه بغل های سکویا این شکلیه!؟😐الان دیدم آینه بغلشو
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/06/2023-toyota-sequoia-limited-106-1654642125.jpg

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. mos

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        واقعا آدم از اطلاعات یه عده به وجد میاد!
        این آینه بکسل هست (tow mirrors) یه آپشنه واسه کسایی که تریلر های پهن بکسل میکنن آینه عادیش این طور نیست.

        موافقم 10
        مخالفم 5
    2. JDM lover

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      خوشحالم که از یه ماشین دیگه غیر از چینی ها خوشت اومد
      باید جشن برگزار کنیم تو پدال 😂🎁🎆

      موافقم 8
      مخالفم 1
  8. بهنام

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    اون رنگ نقره ای واقعا زیباست.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    روزی که معرفی شد حقیقتا اصلا انتظار این ظاهر خفن رو نداشتم.بر عکس بقیه که نمای بغل رو ساده و ماندگار طراحی میکنن سکویا یه عضلانیه عالی شده.دقیقا چیزیه که باید شورولت بلیزر رو این شکلی میساخت.بر عکس من محور صلب رو بیشتر میپسندم

    موافقم 15
    مخالفم 4
  10. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    امان از تعصبات بیجا یعنی شما معتقدید کار اند درایو هم رشوه گرفته؟ عزیز من نویسندگان این نشریه خودشون سابقا رانندگان حرفه ای ، طراح و مهندس و های کاربلد بودن که سواد من و شما شاید به یک پنجم این آدما هم نرسه تو بحث خودرو چطور میای ماشینی که فقط از تو عکس دیدی رو اونم با قطعیت کامل میگی از همه رقبا خیلی جلوتره ؟ اگه رسانه ای با این سطح مخاطب و اعتبار دروغ بنویسه یا رشوه بگیره با آبروی خودش بازی کرده و رقبا و مخاطبین اگه کلا تعطیلش نکنن طوری بی آبروش میکنن که اگه اصلاح هم بشه دیگه مخاطبش رو بدست نمیاره نمونش هم رسوایی و دروغگویی های بی بی سی و راشاتودی و نشر کذب فیسبوک که باعث افت قابل توجه مخاطب و ارزش سهامشون شد

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. mos

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      دوست کرره ای فن مولتی اکانت باور کن لازم نیست با ده تا اکانت مختلف یه حرف رو تکرار کنی.

      شما میشه بگی چرا حرف این مجله در مورد این ماشین برخلاف سایر‌ مجلات و کانال های یوتیوب بوده و اون قسمتش هم که درست بوده با اغراق شدید گفته شده؟

      دقیقا کدومشون مهندس کار بلدن!!؟ چند تا ژورنالیست که دوربین و قلم دست میگیرن از کی شدن مهندس کاربلد؟!
      مهندس یه کسی مثل جیسون تو کانال engineering explained هست که میاد زیر روی ماشین رو از نظر فنی بررسی میکنه و توضیح میده نه اینا که کارشون فقط چرب زبونی و نویسندگیه یه نکته فنی هم تو بررسیشون نیست!
      یه بررسی ماشین از یه مجله موضوع مهمی نیست که کسی بخواد پیگیرش بشه و آبروی مجله رو ببره اصلا چیزی نیست که قابل اثبات باشه کسی هم چشم بسته نمیره با حرف مجله ماشین بخره اگه به حرف مجله بود الان جنسیس دنیا رو فتح کرده بود.

      موافقم 10
      مخالفم 8
      1. پویا

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (442 ديدگاه)

        دادا ول کن این حرفارو
        این ماشینی که رو پروفایلته چیه

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          این ماشین تویوتا 90C-V هستش ، خودروی لمانز تویوتا برای شرکت در لمانز ۱۹۹۰ ، البته قبلش چندین مسابقه درون ژاپن انجام داد که از بین اونا میشه به مسابقه JSPC اشاره کرد که در البته در دو مسابقه اول این خودرو در کنار 89C-V مسابقه داد و تنها قهرمانی خودش در این مسابقات رو در اولین مسابقه خودش یعنی ۵۰۰ کیلومتر فوجی به دست آورد ، در اکثر مسابقاتم بین ده تیم برتر بود ، در مسابقات جهانی برعکس jspc خوب عمل نکرد و بهترین رتبش در سوزوکا و چهارم بود ، در لمانز با سه شماره ۳۶ و ۳۷ و ۳۸ وارد شد که شماره ۳۷ تصادف کرد ، شماره ۳۸ نقص فنی و ۳۶ در جایگاه ششم مسابقه رو تموم کرد ، این خودرو در مسابقات مختلف از انجین های R32V و R36V استفاده میکرد

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. پویا

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (442 ديدگاه)

          مرسی سید جان

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. محمد

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1488 ديدگاه)

        دوست محترم من خودم سالها آمریکایی سوارم نه سهامدار این شرکت هایی هستم که گفتی نه هیچ تعصبی رو هیچ برند و محصول و کشوری هم ندارم که بخوام یقه جر بدم براش ، یه پول مشخصی میدم هر کدوم به نسبت اون پول و سلیقه و کاربری مورد نظر من محصول بهتری ارائه میکرد میخرم میخواد مال کره و ژاپن باشه چه سودان و بنگلادش ، بیکار هم نیستم که بخوام با چندتا اکانت یه حرف رو بزنم که مثلا همه این نظرشونه واقعیت دنیا رو کامنت من یا شما نمیچرخه در مورد اون بخش دوم کامنتت هم دوست محترم شما که سطح نویسندگان کار اند درایو رو آوردی همرده سوپر کار بلوندی!!!!!!!!!! ، اگه جزییات فنی زیادی نمیگن یا اشاره گذرا میکنن برای اینکه مخاطب عام از هر سن و جنسیتی دارن خیلی ها هم فقط می‌خوان نظر چندتا متخصص یه رسانه معتبر رو قبل انتخاب بین گزینه های متنوع بازار بدونن به اون موارد پر جزئیات فنی نه علاقه مند هستند و نه الزامی داره که بدونن ، اصلا حرفهای شما هم قبول اگه سواد خودروییت رو در حد اون نویسندگان می‌دونی یه مقاله تخصصی و علمی با اثبات و منبع معتبر بنویس برای سردبیر های همین پدال خودمون بفرست ثابت کن به این دلایل نویسندگان نشریه های معتبر خودرویی خارجی دروغ گفتن به خدا خود تویوتا هم همچین ادعایی به عنوان بی نقص و برتر بودن تو این کلاس نداره که شما دارید

        موافقم 5
        مخالفم 1
  11. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    مثل اکثر suv و پیکاپ ها و بعضا برخی سدان های تویوتا ، مشکل پویایی رانندگی وجود داره ، هندلینگ و هیجان و قرص بودن خودرو در پیچ ها و شتاب گیری قابل احساس فدای راحت تر بودن سواری میشن که بعضیا میپسندن و بعضیا نمیپسندن ، اما جدیترین مشکل این خودرو بدون شک صندوقشه ، این تفاوت ارتفاع بسیار زیاد بین صندلی تا شده و صندوق باعث میشه که در رانندگی اشیای روی صندلی که سر میخورن اگر بزرگ باشن در اون قسمت یا گیر کنن و به محض باز شدن در بیفتن و یا مثل خرید سوپر و کیف و .. چپ بشن و وسایلشون بریزه بیرون که واقعا تو ذوق میزنه و این اتفاقاتی که گفتم با توجه به تکان های عرضی زیاد بسیار محتمله و البته همونطور که گفته شد میتونید صندوق بلند سفارش بدین که باز هم باعث کاهش فضای بار میشه ، مشکل بعدی اکسل صلبه که درکش نمیکنم چون همونطور که دوستان گفتن مشکل سرمایه وجود نداره و عملا جای یک نفر رو مختل کرده و دونفر دیگه هم جاشون رو تنگ کرده ، فضای سر در ردیف دوم میتونه تاثیر گذار باشه ولی ایکاش میگفت که برای چه افرادی مشکل سازه اگر نتونه تا قد ۱۸۰ رو بخوبی پوشش بده نا امید کنندس

    اما نمیشه از نقاط قوت این خودرو هم گذشت ، طراحی داخلی خودرو که به نظرم به خوبی حس قدرت رو با مدرنیته ترکیب و نتیجه ای عالی رو به ارمغان اورده که من از اکثر رقبای آمریکاییش بیشتر دوسش دارم و فقط واگونییر رو زیباتر میدونم ، از نظر نمای بیرونی هم شاهد طراحی فوق العاده قدرتمند و زیبا هستیم که البته تفاوت چندانی از نظر زیبایی با دیگر رقباش که اونها هم فوق العادن نداره ولی باز هم زیباست ، از نظر قوای محرکه انتخاب هوشمندانه و بروزیه که کاملا قابل قبول و تحسین برانگیزه ، این پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر با گیربکس ۱۰ سرعته و البته سیستم هیبریدی که روی مصرف سوخت هم تاثیر بسیار مثبتی داشته البته من مقداری نگران تاثیر روی استهلاکم که در بلند مدت معلوم میشه ، ظرفیت بکسلش هم متوسطه

    در کل سکویا به اندازه انتظارم خوب عمل نکرد و بعد از ۱۶ سال اون انفجاری که باید با رونماییش ایجاد میکرد اتفاق نیفتاد و نقاط قوتش هم چیزهایی بدیهی بودن که اگر عملی نمیشدن باعث پسرفت نسبت به نسل قبل میشدن و من رقبای آمریکایی رو ترجیح میدم

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. بی خیال اسم

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      ببخشید آقا جواد می تونم تو واتساپ باهاتون در ارتباط باشم؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    من نظری ندارم باید مقایسه بشه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. JDM lover

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    با وجود رقبای امریکایی من دلیلی برای خریدش نمیبینم
    هیکاش تویوتا یذره بیشتر روش کار میکرد

    موافقم 7
    مخالفم 7
  14. samurai

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (535 ديدگاه)

    یه مجله از یو اس داره میگه ماشین فلانه جا پاش کمه :// رقبای یو اسیش بهترن
    اره جون …… این ماشین با اونا قطعا قابل مقایسه نیس این ماشین حداقل ده سالی جلوتره

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. Amir Machine

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      بعععععععععععله دقیقاً همینطور است که شما میفرمایید
      اصلا ده سال چیه، صد سال جلوتره، کی به کیه

      موافقم 12
      مخالفم 11
  15. javadhy

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    وقتی gmc yukun denali با قیمت پایه ۷۰ هزارتا هست و حتی گرونترین تیپ سابربن ۷۵ هزار تاست شخصا هیچ ارزش خریدی توی این ماشین نمیبینم و در کل نقطه قوتی که باعث بشه اینو به رقبا ترجیح داد وجود نداره (به جز اینکه مثل بعضی دوستان متعصب سرسخت تویوتا باشید)

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. viper2

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      شما کیفیت اینو میاری با جمس یوکان دنالی . دوستان برید اول کالین جمس دنالی رو بینید بعد بیاید در رابطه با این ماشین نظر بدید . این ماشین واقعا از تویوتا بعید بود . واقعا خیلی خیلی کیفیتش کمه خیلی زیاد . نگای داشبورد کنید . بعدشم جمس دنالی یه ماشین لوکسه با یه موتور هیولایی عظیم یا بهتره بگم نیروگاه عظیم که کافی سر پیچا پاتو بذاری رو گاز تا بفهمی عربده مانیفولد و دود شدن لاستیک یعنی چی . جمس ماشین واقعا از هر لحاظ سر تره تا این ماشین . من خودم شورلت تاهو مدل ۲۰۱۹ از نزدیک دیدم فقط نیم ساعت پشتش وایساده بودم نگای کیفیت چراغاش میکردم. بعد میان میگن تویوتا. حالا شما اگه بخوای یه رقیب برای جمس دنالی پیدا کنی اون چیزی نیست جز لکسوس lx570 . این جا میشه که مقایسه سخت میشه چون شما نگاه کنید کابین lx 570 رقیب جمس دنالی هست . البته حتی اگه lx570 بهتر باشه من بازم به خاطر حجم موتور دنالی انتخابم دنالی هست و هیجان رو به ارامش ترجیح میدم

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. viper2

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        ا(ین کامنت در تایید صحبت شما javadhy بود . فقط هدفم این بود که بگم دنالی خیلی سر تره تا سکویا چون اصلا کلاس ماشینشون باهم فرق داره)

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. javadhy

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          دنالی لوکس هست ولی تیپ کپستون این ماشینم توش لوکسه ولی کلا اگر این ماشین تویوتا در حد رقبا هم باشه من بازم تو این گروه اول یوکان دنالی بعد سابربن رو خیلی دوست دارم
          به خصوص نسخه xl یوکان رو به تمام شاسی بلند های توی این رده با اختلاف ترجیح میدم خیلی چیز خفنیه

          موافقم 1
          مخالفم 3
  16. Sina

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من بررسی تو این کلاس خودرویی، بدون در نظر گرفتن قابلیتهای آفرودی، تکمیل نمیشه…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. علی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (817 ديدگاه)

    امریکایی به ظاهر لوکس بودن و راحتی بیشتر اهمیت میده ولی ژاپنی بیشتر به استهلاک کمتر هزینه نگهداری کمتر و عمر بیشتر !!! تو این مقاله ها لطفا کره ای فن ها و چینی فن ها نیان ! اصلا جاشون اینجا نیست ، اینجا فقط جای آمریکاییها و ژاپنی هاست بعلاوه رنجروور

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. سپهر

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    تویوتا خیلی خواسته از امریکایی ها تقلید کنه اما هر کاریشم کنی بازم تویوتاست و نماد کسانی که ذهنیت فقیر دارن و فقط حرف اول اخرشون هزینه نگهداریه

    موافقم 2
    مخالفم 3
  19. هلهل

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    این که هیچ لندکروز که سرآمد تویوتا هست هم به آمریکایی ها نمیرسه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا