تویوتا

تویوتا ونزا 2023 با تکنولوژی و تریم جدید معرفی شد

تویوتا ونزا شاید یکی از گمنام‌ترین خودروهای این خودروساز باشد اما به‌طور شوکه کننده‌ای خوب است و برای مدل سال ۲۰۲۳ نیز شاهد به‌روزرسانی این خودرو هستیم. مهم‌ترین خبر درباره ونزا ۲۰۲۳ به معرفی تریم جدید نایت شید مربوط می‌شود که بر اساس مدل ونزا XLE شکل می‌گیرد. این خودرو همچون اکثر مدل‌های سفارشی قبلی دارای تریم مشکی‌رنگ روی جلوپنجره، آینه‌ها، دستگیره درب‌ها و رکاب‌های جانبی است. به این موارد باید تریم کروم تیره، نشان‌های مشکی و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی با طرح مشکی براق را نیز اضافه کنیم.

ونزا نایت شید ادیشن با سه رنگ متفاوت شامل مشکی، قرمز و صدفی چیل در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است ونزا XLE 2023 نیز به‌صورت استاندارد از مه شکن‌های LED سود می‌برد. همین ویژگی در مدل نایت شید ادیشن نیز دیده می‌شود. اما جدای از تریم موردبحث باید گفت ونزا ۲۰۲۳ از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی تویوتا با ابعاد ۸ و ۱۲.۳ اینچی استفاده می‌کند. این یک بهبود قابل‌توجه نسبت به قبل است زیرا سیستم‌های جدید ونزا دارای به روزرسانی از راه دور، ناوبری مبتنی بر فضای ابری و دستیار هوشمند هستند. خریداران همچنین شاهد اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و برخی سرویس‌های اشتراکی دیگر در این خودرو خواهند بود.

تغییرات ونزا ۲۰۲۳ به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا این کراس اوور ژاپنی از پورت‌های USB ارتقا یافته و چهارمین نسل شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند سود می‌برد. خریداران همچنین شاهد تجهیزات بهتری نیز خواهند بود زیرا مدل پایه ونزا LE بجای نمایشگر ۴.۲ اینچی قبلی از نمایشگر بزرگ‌تر ۷ اینچی برخوردار شده است. بخش اعظم تغییرات تجهیزات این خودرو روی مدل فول لیمیتد تمرکز داشته‌اند. این مدل هم‌اکنون دارای برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، صندلی برقی سرنشین با تنظیم در ۸ جهت و هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی است. ونزا لیمیتد همچنین از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با حالت‌های مختلف سود می‌برد.

از نظر ایمنی باید گفت ونزا ۲۰۲۳ با بسته ایمنی سیفتی سنس ۲.۵ عرضه می‌شود که نسبت به قبل بهبود یافته است. این بسته شامل مواردی همچون تشخیص عابران پیاده بهبود یافته و سیستم پیشگیری از برخورد است که می‌تواند خودروها و عابران پیش رو در چهارراه‌ها را تشخیص دهد. رانندگان همچنین شاهد کروز کنترل راداری دینامیک، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی خواهند بود. به این لیست باید پایش نقاط کور، یادآور صندلی عقب، دستیار پارک با ترمز خودکار و… را نیز اضافه کرد. قوای محرکه هیبریدی ونزا نسبت به قبل تغییری را نشان نمی‌دهد و شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، باتری لیتیوم-یونی و سه پیشرانه الکتریکی است. این کراس اوور چهار چرخ محرک قدرت ترکیبی ۲۱۹ اسب بخاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    بَه‌بَه
    عجب تویوتایی
    میشه گفت تویوتا لکسوسی

    امروز باید این خودرو در ایران جولان میداد و نه یه مُشت آشغالِ چینی با قیمت‌هایی فضایی !

    موافقم 77
    مخالفم 6
    1. زیزیگولو

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4924 ديدگاه)

      این ماشین خیلی خوشکل و جالب و دیدنه👌👌👌ولی بین همه تویوتاها و لکسوسها دل من بیشتر با لندکروز و لکسوسRX هستش

      موافقم 31
      مخالفم 3
  2. جنوب

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (323 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم همیشه. بی سرو صدا.بی حاشیه.واقعا جاش تو ایران خالیه

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      جا خیلی چیزا تو ایران خالیه ، این که فقط سوزنی در انبار بی‌کران کاه به حساب می‌آید !!!

      اومدن تویوتا به ایران برای اولین بار ، خودش داستان جالبی دارد که با در سایت بیتران دیدم میگفتن در اوایل دهه ۴۰ شمسی برای اولین بار بعد از اینکه شاه به ژاپن رفت و از کارخانه‌ی تویوتا بازدید کرد و از علاقه‌ی شاه به این خودروسازی پِی بردند ، مجوز آمدن تویوتا به ایران داده شد و این در حالی بوده که اروپایی‌ها هر کاری میکردند که این اتفاق نیوفته به سبب بازار آزاد آن زمان و کارخانه‌هایی که در ایران داشت راه میوفتاد و این در حالی بود که تویوتا قبل از آن برنامه‌ای برای ورود نداشت و اتفاقی این قضیه شکل گرفت و … !

      امروز ، ایران ، پس از گذشت سال‌ها می‌باید یکی از بهترین نقاط جهان باشه به سبب قدمت خودرودوستی مردمانش !
      اما دقیقاً برعکس اتفاق افتاده و شده جهنم خودروها و خودروهای تقلبی و فِیکِ زشت و به درد نخور اوراقی چینی و مثلاً ایرانی با هزاران اِدعای تو خالی و پوچ !

      موافقم 49
      مخالفم 7
      1. جنوب

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (323 ديدگاه)

        نمیدونم
        نسبت به این خودرو یه حس خاصی دارم
        نکه جای بقیه خالی نباشه.این و اشکودا رو خیلی برا بازار خودمون دوست دارم ک باشن

        موافقم 21
        مخالفم 0
      2. هاتف

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        باز ازین داستانهای علمی تخیلی شاهدوستان عزیز -)))
        بابا تویوتا رو همه میشناختن الکی به این و اون نچسبونیدش.
        عاشق این جمله شدم: اروپاییها هرکاری میکردن که وارد نشه ولی شاه یه تنه جلوشون وایساد -))))

        موافقم 13
        مخالفم 35
        1. کیان

          ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          شاه دوست ؟! دوست عزیز من کاری به ماشین ندارم، کاریم به تویوتا و … ندارم، کاریم اصلا به اون دوران ندارم
          نظرت در مورد نون کوپنی چیه ؟! گوشت و مرغ و روغن چی ؟! نظرت در مورد بنزین آبان ۹۸ چیه ؟! اینا ک داستان تخیلی نیستن !؟

          موافقم 19
          مخالفم 5
    2. سپهر

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      فقط جای اروپایی های جدید خالیه،تویوتا چیپ چیه اخه

      موافقم 1
      مخالفم 7
  3. Sina

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    اول اینکه کرولا کراس گزینه خیلی بهتریه
    و دوم اینکه
    این فسقلی موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری داره
    بعد راش که یه ماشین ۷ نفرسست ۱.۵ تنفس طبیعی ۱۰۵ اسبی داره
    واقعا دلایل کارشون هیچ توجیه عاقلانه ای نداره

    موافقم 0
    مخالفم 39
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کرولا کراس چه ربطی به این داره !!!

      میشه واضح‌تر بگید جریان چیه ؟!

      موافقم 22
      مخالفم 3
    2. TML BN

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      البته زیاد هم فسقلی نیست

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. کیان

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      دوست عزیز از لحاظ ابعادی از راو۴ بزرگتر هست، دقیقا شما میتونی فرض کنی ک اندازه این با لکسوس ار ایکس ۳۵۰ تو ایران یکی هست،‌ حالا شما چرا شما با راش یا کرولا کراس مقایسه کردی جای سوال داره !!!

      موافقم 19
      مخالفم 0
  4. Alan.r

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی خوبه موتورش قویه امکانات زیادی هم داره به احتمال خیلی زیاد ارزونم هست

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      چندان ارزون نیست، قیمت پایه بدون هیچ هزینه ای (تحویل و مالیات و …) از 40.000 دلار شروع میشه به بالا

      موافقم 14
      مخالفم 0
  5. Jdm باز

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چقدر جذاب و پر امکانات و خوشگل
    اگه در دسترسم بود حتماااااا میگرفتمش

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    خیلی عالیه 👌🏼

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. Ali mg

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فقط تویوتا

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. meysam

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    این مدل انقدر خوب از آب دراومده که تو خیلی بررسیها از نظر قیمتی با لکسوس NX قبل از فیس مقایسش میکنن.
    همشون میگن انقدر کیفیت متریال و ساخت، امکانات و ظرافت دیزاین داخلیش خوبه که توجیحی نداره برای لکسوس بیشتر هزینه کنی

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. ali-mg

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تویوتام این فرم جلو پنجره رو مثل جگوار بی ام و جیپ یا خود لکسوس برا خودش جا انداخت
    جالبه که شرکتهای خودروسازی دوست دارن طبق یک الگوی خاص جلو پنجره هاشون بسازن

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      شاید چون ریتم خاص نماد اصالته

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. سپهر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    اصلا شخصیت طراحی نداره این تویوتا

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. علی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      سپهر جون شما نخر! برو آلمانی بخر یا کره ای !!! اصلا کلاس شما به ماشین ژاپنی نمیخوره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  11. علی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    آقای پدال !! گمونم طرفدار آلمان و کره ای !!! انگار به زور و اکراه مطالب ژاپنی ها را میگی!!! چرا ناقص؟ پس فضای داخلی اش کو؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. کیوان

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی عشقه لامصب💜جاشون تو ایران‌حسابی خالیه شک نکینن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا