مقایسه کراس‌اوورهای سه ردیفه جدید ژاپنی، CX-90، پایلوت، پت‌فایندر و گرند هایلندر

پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 - 08:30
مطالعه 7 دقیقه
Cars-13
تویوتا گرند هایلندر، مزدا CX-90، نیسان پت‌فایندر و هوندا پایلوت همگی از جدیدترین کراس‌اوورهای سه ردیفۀ بازار هستند و حالا آن‌ها را باهم مقایسه...
تبلیغات

تویوتا گرند هایلندر، مزدا CX-90، نیسان پت‌فایندر و هوندا پایلوت همگی از جدیدترین کراس‌اوورهای سه ردیفۀ بازار هستند و حالا آن‌ها را باهم مقایسه کرده‌ایم.

طی یک سال گذشته نسل جدید تعدادی از کراس‌اوورهای سه ردیفه خانوادگی به بازار عرضه شده که این کلاس را رقابتی‌تر کرده است. هوندا پایلوت، مزدا CX-90، نیسان پث‌فایندر و تویوتا گرند هایلندر همگی چیزهای زیادی در چنته دارند پس بیایید آن‌ها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم در برابر هم چگونه هستند. البته لازم به ذکر است که تویوتا گرند هایلندر جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود و به همین دلیل هنوز مشخصات کامل آن را نمی‌دانیم.

کپی لینک

بیرون

ازآنجایی‌که طراحی موضوعی سلیقه‌ای است، در اینجا حرفی در مورد اینکه کدام خودرو زیباتر است نمی‌زنیم و صرفاً به ابعاد می‌پردازیم. گرند هایلندر با طول 5,115 میلی‌متری کشیده‌ترین خودروی این جمع بوده و پس‌ازآن CX-90 با 5,100 میلی‌متر، پایلوت با 5,080 میلی‌متر و پث‌فایندر با 5,021 میلی‌متر قرار می‌گیرند. بااین‌حال، فاصله محوری 3,119 میلی‌متر مزدا حدود 150 میلی‌متر از گرند هایلندر بیشتر است و پایلوت با 1,803 میلی‌متر، بیشترین ارتفاع را دارد. در ارتفاع از زمین نیز برتری با مزدا است که با 203 میلی‌متر، حدود 25 میلی‌متر فاصله بیشتری از زمین نسبت به هوندا و نیسان دارد.

کپی لینک

داخل

متأسفانه، ابعاد بزرگ مزدا به معنی برخورداری از فضای بار فراوان نیست و CX-90 کوچک‌ترین صندوق بار را در بین این چهار ماشین دارد. پشت صندلی‌های ردیف سوم این خودرو تنها 422 لیتر فضای بار وجود دارد که این رقم با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به 1133 لیتر می‌رسد. فضای پا در صندلی‌های ردیف سوم مزدا هم 772 میلی‌متر است که از پث‌فایندر بیشتر اما از پایلوت کمتر است. گرند هایلندر اما پادشاه بلامنازع فضای بار و فضای پا در این جمع محسوب می‌شود. این خودرو در صندلی‌های ردیف سوم خود فضای پای فوق‌العادهٔ 851 میلی‌متری را ارائه می‌کند و پشت این صندلی‌ها 583 لیتر فضای بار دارد. هر چهار خودرو اما در نسخه‌های هفت یا هشت‌نفره قابل خریداری خواهند بود.

کپی لینک

پیشرانه و گیربکس

هوندا و نیسان در این بخش ساده‌تر هستند زیرا پایلوت و پث‌فایندر فقط با یک پیشرانه ارائه می‌شوند. هردو خودرو به یک موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی مجهز هستند اما هوندا با 285 اسب بخار قدرت، یک اسب بخار از نیسان قوی‌تر است! گیربکس پایلوت نیز 10 سرعتهٔ اتوماتیک است درحالی‌که در پث‌فایندر انتقال نیرو از طریق گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در مورد مزدا اما اوضاع پیچیده‌تر است زیرا CX-90 با دو موتور و سه سطح قدرت قابل خریداری خواهد بود. موتور جذاب‌تر یک 3.3 لیتری شش سیلندر خطی توربو است که در نسخهٔ پایه 280 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخهٔ S این اعداد به 340 اسب بخار و 500 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. علاوه بر این، CX-90 یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم دارد که به یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی در عقب مجهز است و مجموعاً 323 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هر سه نسخه هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌شود.

تنها پیشرانهٔ بنزینی خالص گرند هایلندر یک نمونهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر توربو با 265 اسب بخار قدرت است که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. نسخهٔ هیبریدی اول این خودرو که 243 اسب بخار قدرت دارد، از یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس CVT استفاده می‌کند. در صدر این لیست هم نسخهٔ هیبریدی مکس قرار دارد که هنوز مشخصات آن اعلام نشده اما انتظار می‌رود از همان قوای محرکهٔ نسخهٔ هیبریدی مکس سدان کراون استفاده کند که از یک پیشرانهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر توربو با موتورهای الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً 362 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن‌تر گشتاور را به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد.

هوندا به‌جز در دو تیپ بالایی که صرفاً چهارچرخ محرک هستند، در دیگر تیپ‌ها به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که پث‌فایندر در تمام تیپ‌های به‌صورت محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. مدل‌های بنزینی و هیبریدی گرند هایلندر هم همین شرایط را دارند اما نسخهٔ هیبریدی مکس فقط به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. تمام تیپ‌های CX-90 نیز به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

کپی لینک

قیمت

وقتی حرف از قیمت پایه شود، پث‌فایندر با 36,295 دلار پادشاهی می‌کند. تیپ پایهٔ پایلوت که LX نام دارد 1000 دلار گران‌تر است و قیمت CX-90 هم از بیش از 40 هزار دلار شروع می‌شود. قیمت گرند هایلندر هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود از حدود 43 هزار دلار شروع شود. بالاترین تیپ پث‌فایندر 51,165 دلار قیمت دارد درحالی‌که این رقم در پایلوت به 53,375 دلار می‌رسد و انتظار می‌رود برای گرند هایلندر حدود 56 هزار دلار باشد. گران‌ترین تیپ CX-90 یعنی 3.3 Turbo S Premium Plus با قیمت 61,325 دلار نیز اختلاف زیادی با سه رقیب دیگر دارد.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

هوندا پایلوت

نیسان پث‌فایندر

تویوتا گرند هایلندر

مزدا CX-90

پیشرانه

3.5 لیتری V6

3.5 لیتری V6

2.4 لیتری I4 توربو

3.3 لیتری I6 توربو

قدرت

285 اسب بخار

284 اسب بخار

265 اسب بخار

280 اسب بخار

گشتاور

355 نیوتن متر

350 نیوتن متر

420 نیوتن متر

450 نیوتن متر

گیربکس

10 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو یا چهارچرخ

جلو یا چهارچرخ

جلو یا چهارچرخ

چهارچرخ

مصرف سوخت

10.7 لیتر ترکیبی

10.2 لیتر ترکیبی

؟

9.4 لیتر ترکیبی

ظرفیت یدک کشی

2270 کیلوگرم

2720 کیلوگرم

2270 کیلوگرم

2270 کیلوگرم

قیمت پایه

37,295 دلار

36,295 دلار

حدود 43 هزار دلار

40,970 دلار

[poll id="138"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.