تویوتا

به‌روزرسانی تویوتا لندکروزر 70 چهل‌ساله با ظاهر جدید و پیشرانه چهار سیلندر

نسخهٔ بروز شدهٔ لندکروزر سری ۷۰ با تغییرات ظاهری جزئی، تجهیزات ایمنی بیشتر و پیشرانهٔ چهار سیلندر توربودیزل جدید راهی بازار خواهد شد.

در جریان مراسم رونمایی نسل جدید لندکروزر پرادو، تویوتا یک لندکروزر دیگر را هم معرفی کرده است. این خودرو اما نه یک مدل کاملاً جدید بلکه نسخهٔ بروز شدهٔ لندکروزر جاویدان سری ۷۰ است. این چهارمین فیس‌لیفت سری ۷۰ محسوب می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان جانشین سری ۴۰ به بازار آمد. با وجود عرضهٔ نسل‌های جدیدتر لندکروزر به بازار، سری ۷۰ همچنان در برخی بازارها مثل استرالیا و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود و تویوتا با به‌روزرسانی‌های مکرر سعی کرده آن را با قوانین ایمنی و آلایندگی روز تطبیق دهد.

این نسخه فیس‌لیفت جدید نیز پس از توقف فروش سری ۷۰ در بازار ژاپن در سال ۲۰۱۵ به دلیل عدم رعایت قوانین ایمنی، دوباره به این بازار خانگی بازخواهد گشت. تویوتا در این فیس‌لیفت، قسمت جلوی خودرو را با نگاهی به گذشته بازطراحی کرده و درنتیجه، چراغ‌های بزرگ و یکپارچهٔ قبلی حالا با نمونه‌ای دایره‌ای LED در طرفین جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری جایگزین شده‌اند. همچنین راهنماها هم مثل مدل‌های اولیهٔ این سری، به‌صورت مجزا روی گلگیرها نصب شده‌اند. سپر جلو هم طراحی جدید و ساده‌تری دارد و با فلاپ‌های روی گلگیرها هماهنگ شده اما همچنان از پلاستیک رنگ نشده است.

در پروفیل جانبی، گلگیرهای جلو بیشتر شبیه سری ۷۰ اولیهٔ سال ۱۹۸۴ هستند تا نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت درحالی‌که در عقب، تویوتا جای چراغ‌های عمودی قبلی را با پانل‌های همرنگ بدنه کور کرده و بجای آن چراغ‌های جدیدی روی سپر نصب کرده است. سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ مثل نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت در نسخه‌های واگن، پیکاپ تک کابین، پیکاپ دو کابین و واگن باری ارائه می‌شود. نسخهٔ واگن یا همان شاسی‌بلند، ۴,۸۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۲۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۳۰ میلی‌متر است.

در داخل، صفحه آمپر جدیدی با نمایشگر ۴.۲ اینچی و گرافیک رترو ارائه شده و کنسول مرکزی کمی اصلاح شده است. همچنین در استرالیا تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی ۶.۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شوند که به اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است. تویوتا همچنین ایمنی این شاسی‌بلند کهن‌سال را هم با سیستم‌های جدیدی مثل هشدار خروج از خط، تشخیص علائم جاده، نوربالای خودکار و… ارتقاء داده است.

سری ۷۰ همچنان روی همان شاسی نردبانی اولیه ساخته می‌شود اما مهندسان تویوتا بدون قربانی کردن توانایی‌های آفرود، راحتی سواری روی جاده را بهبود بخشیده‌اند. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل جدید با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور نیز برای این لندکروزر قدیمی ارائه شده است. این همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت نسل جدید پرادو در بازار اروپا قرار می‌گیرد. به گفتهٔ تویوتا، این پیشرانهٔ جدید بهبود مصرف سوخت را در کنار قابلیت اطمینان، سروصدای پایین و عملکرد عالی در آفرود فراهم می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود تا نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل کند.

با وجود ارائهٔ این پیشرانهٔ جدید، موتور ۴.۵ لیتری V8 توربودیزلی قدیمی سری ۷۰ نیز همچنان برای تمام نسخه‌های این خودرو قابل انتخاب خواهد بود. این موتور ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و صرفاً با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود. تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۴ در سه‌ماههٔ چهارم امسال در استرالیا و در زمستان آینده در ژاپن عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خیلی عجیبه چطور فک کنم تو استرالیا انقد طرفدار داره مثلا چطور فورد برانکو و جیپ و… ده ها افرودر دیگه ول میکنه این بخره؟

    موافقم 62
    مخالفم 12
    1. Saeed

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      مقاومت بالاش قابل اعتماد بودنش و خیلی چیزا دیگه

      موافقم 90
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (599 ديدگاه)

        جناب مردیم از خوشی…..یه بخش از اعتماد برمیگرده به خاطره خوشی که از نسل قبلی یه محصول داری….وقتی قرار باشه بین ۴ تا محصول که ۳ تاشو اصلا نمیشناسی،یکی رو انتخاب کنی،،،،اونی رو انتخاب میکنی که میشناسی و ازش خاطره خوب داری؟
        من هم در مورد چیزی نظر میدم که باهاش آشنا باشم….تجربه خودم باشه…
        گمونم مطلب بالا و کامنتای اول میتونه جواب شما باشه

        موافقم 20
        مخالفم 35
    2. Behnam1012

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (986 ديدگاه)

      خودروهای که نام بردی تو استرالیا هم موجودن حتی لندکروز جدید و … ولی بازم این لندکروز قدیمی خواهان داره ، جوری که تویوتا رو مجبور کرده تا به امروز تولیدش رو متوقف نکنه و بروز نگهش داره
      دلیلش هم اینه تو شرایط اقلیمی استرالیا یا آفریقا فقط و فقط قابلیت آفرود در کنار اطمینان و تعمیر راحت ملاکه

      موافقم 80
      مخالفم 5
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      ببینید دوستان
      مشتری در بازارهای رقابتی که حق انتخاب زیادی داره ، مطمئناً مو را میبیند ( باطِن ) نه مثل ما پیچش مو ( آپشن ، ظاهر و… ) !

      به قُل جرمی‌کلارکسون ، مطمئناً لندرور شما را به مقصد میرساند اما این لندکروزر هست که بَرِتان میگرداند !!!!!

      به بازی سیستم تعلیق و بازیِ نرم آن توجه کنید !

      خرید سری ۷۰ دو دلیل عمده دارد :

      ۱- کیفیت فوقعلاده‌ی قطعات و آلیاژ آن‌ها ( به آفرود لکسوس در مقاله‌ی قبلی توجه کنید که چه فشاری به ماشین میاره اما صدای ریز و نازی میده و جالبتر اینکه شما هرچقدر هم کاتاف بزنید کوچکترین خمی به ابرو نمیاره و باز هم جالبتر که خصیصه‌ی ۹۹٪ ژاپنی‌ها بخصوص تویوتا و نیسان هست که آمپر آب حتی با کولر روشن و فشار زیاد باز پائین میمونه و خنک‌کاری به بهترین شکل انجام میگیره چون مهندسی و آلیاژ ساخت قطعات مخصوص آشپزخانه‌ی ژاپنی‌هاست )
      خداروشکر اون بنده خدا ، اوسکُل اعظم نیست بیاد اینجا یکمی بهش بخندیم با آمریکا آلمان کردن‌هاش .

      ۲- سادگی در تعمیر و بازیابی سری ۷۰ که وقتی در کاپوت بالاست یا روی پاچال هست ، عملاً شما با ساده‌ترین ساخته‌ی دست بشر طرف هستید که مُبتَدی‌ترین مکانیک هم میتونه با ابزاری ساده تعمیر یا تعویض کنه و به راه ادامه بده و هیچ کجا از دنیا نمونه چون سادست و دسترسی به پیچ‌ها و خارها برای باز کردن مکافات نداره !

      این هنرِ ساخت محصول مخصوصِ ژاپنی‌هاست بخصوص سلطان عالم تویوتا ❤ !

      تنها تویوتاست که بدونِ اِرور‌های روی مُخ ، شما را به ماجراجویی دعوت میکنه ، چیزی که برای تمام رقبا نشدنی و آرزوست حتی اگر بهترین آفرود را داشته باشند !
      به یوتیوب یه سر بزنید تا معنی آفرودبازی و اطمینان از تویوتا را بفهمید !

      من اگر تو یه کشور با بازار آزاد زندگی میکردم ، مطمئناً انتخاب اولم دیفندر جدید بود ، چرا ؟
      چون از ۳۰ روز در ماه شاید یک روزش رو به یه سفر خارج جاده‌ای ساده بروم و پس از ۵ سال هم عوضش کنم ، اما !!!!
      اما کسی که تویوتا سری ۷۰ یا پرادو لوآپشن ساده میخره در بازاری چون استرالیا با اون پهناوری جغرافیایی ، مطمئناً نمیتونه چیزی جز تویوتا انتخاب کنه که وسط کار زندگی سفر تنهایش بگذارد و هر دفعه استرس خراب شدن و ماندن در اون جغرافیای وحشی را داشته باشد !

      در مناطقی مثل آفریقا ، خاورمیانه ، آمریکای جنوبی و مرکزی و تمام نقاط دورافتاده در جهان ، تنها تویوتاست که ثابت کرده خودش را و این چیزی نیست که از هر شرکتی بر بیاید !

      درسته که تویوتا ساده میسازه اما همین سادگی هم فرمولی داره که هنوز برای بقیه قفل هست مثل فرمول ساخت نوشابه‌های کوکاکولا که همه نوشابه با فرمول مشخصی میسازند اما هیچکدام نمیتوانند کوکاکولا و فرمول مخفی اون باشند !

      تویوتا ، هنر سرآشپزی دارد که دیگران ندارند و آن هم فرمول ساخت آلیاژ قطعاتش هست که هم مقاومت حرارتی بالایی دارند هم مقاومت ضربه‌ای بالا و جالبتر اینکه ارزان و در دسترس هَمِگانند در جهان !
      بعد اینجا در ایران طرف تو طول زندگیش یکبار از کنار موهاوی یا وراکروز رد شده و حتی نداشته و سوارش هم نشده اما میاد فازِ ماشین شناسی و ادعا بر میداره ، ***

      موافقم 54
      مخالفم 35
      1. محمد

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        بازم ریپلای نفر اول و طومار نویسی ، یکبارم که شده به شعور خودت احترام بذار و عین بقیه کاربران کامنت بذار ، دقیقا مصداق بارز آدم های هستی که تو دنیای واقعی کسی جدیشون نمیگیره و اینجا میخوای به زور دیده بشی

        موافقم 42
        مخالفم 35
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ممدی
          شنیدم دو شب میشه نخوابیدی از فلاکت جنسیس ، اینجا هزیون نگو کوچولو !!!

          موافقم 23
          مخالفم 31
        2. محمد

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          اولا با بزرگتر از خودت درست حرف بزن بچه جان دوما انگار تویی که آرزوی ماشین کره ای داری که از هر ده تا کامنتت نه تاش اسم کره ای هارو میاری

          موافقم 33
          مخالفم 18
      2. ۱ا

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اتفاقا این لندکروز آلیاژ معمولی داره و خیلی بهتر از این هم هست

        چون قطعا فقط خودروسازای بزرگ از امریکا و اروپا که معلومه که هزار برابر بهترش رو دارن و هزاران برابر آلیاژ های بهتر و مقاومتر و بسیار پیشرفته ای نسبت به این ساختن و از هر لحاظ برتری دارند

        که اصلا هیچ وقت تویوتا و ژاپن تو خوابم هیچ وقت نمیتونه ببینه در هر چیز و برایش نشدنی و آرزوست
        واقعا میدونم که همه هم قبول دارن
        تو آفرود هم که حرفی برای گفتن نداره

        این ماشین رو اگه ببریم تو میدون جنگ واقعی که متلاشی و پاره پوره لاشه اش هم برنمیگرده

        چون کاربرد های سطح پایین و استفاده های روستایی داره

        موافقم 5
        مخالفم 3
      3. ا۱

        ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        اتفاقا این لندکروز آلیاژ معمولی داره و خیلی بهتر از این هم هست

        چون قطعا فقط خودروسازای بزرگ از امریکا و اروپا که معلومه که هزار برابر بهترش رو دارن و هزاران برابر آلیاژ های بهتر و مقاومتر و بسیار پیشرفته ای نسبت به این هم ساختن و از هر لحاظ برتری دارند

        که اصلا هیچ وقت تویوتا و ژاپن تو خوابم هیچ وقت نمیتونه ببینه در هر چیز و برایش نشدنی و آرزوست
        واقعا میدونم که همه هم قبول دارن
        تو آفرود هم که حرفی برای گفتن نداره

        این ماشین رو اگه ببریم تو میدون جنگ واقعی که متلاشی و پاره پوره لاشه اش هم برنمیگرده

        چون کاربرد های سطح پایین و استفاده های روستایی داره

        موافقم 5
        مخالفم 1
      4. Afg

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (497 ديدگاه)

        یه رگ از تویودا داری انگار

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. همایون

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      استرالیا خیلی کشور وسیعی هست و شهر هاش از همدیگه دور هستند و واقعا یه کوچولو از شهر های بزرگ و معروف ساحلیش فاصله میگیری همش بیابون و دشته و از تمدن به دور فاصله شهرهاش هم زیاده تمرکز قشر داندار و مزرعه دار روی کم اصطحلاکی و دیر خراب شدنه چندین دهه هم هست این ماشیت در حال فروشه مثل پراید ما تگ بقالی هم مکانیک و قطعاتش گیر میاد بعد هم خریدار های این ماشین تو استرالیا فقط هنین ماشین رو ندارن یکی دو پلاک دیگه هم حداقل ماشین دارند این رو برای تو مزرعه و باربری و خرید سنگین از شهر استفاده میکنند

      موافقم 26
      مخالفم 4
  2. حسین۲

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    قابلیت اطمینان بالا یکی از مهمترین آیتم های هر وسیله نقلیه هست که تویوتا اونو شعار خودش قرارداده و تحت هیچ شرایطی آن را قربانی نکرده . علاوه بر اینکه در سایر بخشها هم تقریبا هیچ کم و کسری نسبت به بقیه خودرو سازها نداره هیچ در خیلی از زمینه ها هم مخترع و پیشرو بوده
    مرسی تویوتا که هستی

    موافقم 51
    مخالفم 6
  3. Hamilton1970

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    عاشق این ظاهر رتروشم…
    خیلی طراحی بامزه‌ای داره
    لقب جاودانه برازنده‌شه

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. محمد

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      موتور هشت سیلندر قدیمی و گیربکس دستی انتخاب بهتریه به نظرم تا گیربکس اتوماتیک برای این ماشین ، شایعات میگفتن تغیرات بیشتری مثل فرمان برقی جدید قراره برای سری ۷۰ نصب بشه ولی انگار تویوتا ترجیح داده تغیرات کلی توی ماشین نده

      موافقم 14
      مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      datsun جان ، داداش
      پاترول سافاری هم برای خودش عظمتیه به بلندایِ آسمان‌ها .
      درود بر شما فن‌پیج باشخصیت و با‌معرفت پدال ❤👋🏻.

      موافقم 21
      مخالفم 9
      1. datsun

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3504 ديدگاه)

        دقیقا نوید جان y61 هم به دلیل محبوبیت هنوز رو خط تولید مونده

        موافقم 12
        مخالفم 2
  4. AMANTE

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    زمان خدمت 6 عدد سری 70 پیک آپ صفر به پادگان اومد و 2 تاش برای گروهان ما بود، کادری ها و سرباز ها بهتر از بچه شون از سری 70 ها مراقبت میکردن و در چند ماموریت که آفرود اش رو در برابر هایلوکس و پاترول دیدم. کاملا قانع شدم که چرا ایشون اینقدر طرفدار داره.

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      AMANTE عزیز
      شما تجربه‌ کردی و میدونی که تویوتا لامصب یه سَبکی از زندگیِ برای خودش که تا تجربه نکنند و نبینند ، کسی باورش نمیشه !

      تو پادگان ما زمان سربازی ( وقت تَلَف کردن بگیم بهتره ) ، سری ۷۰ نداشتیم ولی هایلوکس ویگو دو کابین و تک کابیت زیاد داشتیم و البته همینطور تایگر که برای گشت شبانه استفاده میشد !
      من هم که علاقه‌مند بودم ، به کیلومترشون توجه میکردم که اکثراً بالای یک میلیون کارکرد داشتند ( موتور ۲۷۰۰ CC VVTi ) که وقتی نگاهشون میکردیم از تمیزی برق میزدند چون بندگان خدا سرباز صفرها هر روز صبح اول وقت باید تمیز و آنکاردشون میکردند تا فرمانده و کادری‌ها بیان حالش رو ببرند !
      اما جالب قضیه زمانی بود که خدمتم تموم شد و وقتی میخواستم بروم برای امضاء جمع کردن ، به قسمتی که میگن آماد و پشتیبانی ، وقتی رفتم تو انبار که سوله‌ای بسار بزرگ بود و همیشه از بیرون میدیدمش ولی هیچگاه نرفته بودم تا روز آخر برای امضاء گرفتن ، خداشاهده تا در باز کردم که بِرَم داخل ، چشمم به یه عالمه هایلوکس سفید تک و دوکابین پا بلند افتاد که صفر خشک لاکاغذی کنار هم پارک شده بودند تعداد زیاد ، همین طور که تو حال و هوای خودم بودم ، از فرمانده مربوطه پرسیدم پس چرا استفاده نمیکنید از این همه هایلوکس خشک ( جالب بود که از تمام فیس‌های ویگو داشتند از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ ) که در جواب گفت این لامصبا آخ نمیگن که اصلاً نیاز به تعویض پیدا کنند و جالب بود که تمام قطعات مصرفی و حتی موتور گیربکس پلمپ تو باکس‌های چوبی نو آماده داشتند !!!!!
      الان که دیگه فکر کنم انبارها پُر هست از هایلوکس رِوو و سری ۷۰ .
      کلاً دوستان ، وقتی تویوتاهایِ اورگان‌های دولتی را برای مزایده میگذارند ، اصلاً سمت تویوتاهای نیروی انتظامی و راهور نروید که پدر ماشین در اومده ولی این‌هایی که برای سپاه و ارتش و بخصوص وزارت دفاع هست را بخرید و با یه رنگ تازه و اوورهال اساسی ، سوار شوید و تا سال‌ها لذت دنیا و آخرت را با هم ببرید ( بخصوث اگر لندکروزر ۱۰۰ پیدا کردید ، چون اکثراً دنده دستی و بینظیرند ❤❤❤❤❤ )!

      چقدر این دو روزه من فعال شدم مثل یه بچه دبستانی 😂 ، ببخشید مَنو ، زیاد جوگیر شدم ، میدونم ، ولی بخدا ژاپن سودش را میبره ولی من فقط ذوقش را میبرم 😎 !

      موافقم 30
      مخالفم 13
  5. harry.potter

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    کامنت های انگلیسی رو زیر پست های تویوتا مشاهده کنید.
    خلاصه نظر جهانیان در خصوص زبان طراحی جدید:

    مزخرف / عقب گرد / کپی از رنج و برانکو

    موافقم 14
    مخالفم 60
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      حرف مفت که کُنتر نمیندازه !
      هر کجا رفتم گشتم فقط تعریف بود یا تمجید

      نَکُنه مرجعِ شما ممد تفضلی پول‌دوست هستش !!!

      موافقم 25
      مخالفم 18
      1. harry.potter

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (192 ديدگاه)

        تعصب چی رو میکشی؟؟
        تویوتا برات دعوات نامه فرستاده بری ژاپن
        خرج تحصیلتو میده؟
        برات ماشین مفتی خریده؟

        موافقم 16
        مخالفم 23
    2. datsun

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      کسی که این حرفو میزنه اطلاعاتی از گذشته لندکروز نداره پرادو کاملا از j60 الهام گرفته وقتی لندکروز تولید میشد برانکو کجا بود، وقتی برانکو ۱۹۶۵ تازه تولید شد اون موقع لندکروز سه نسل عوض کرده بود

      موافقم 37
      مخالفم 8
      1. harry.potter

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (192 ديدگاه)

        استاد
        نظر من نیست
        من زیر پست های تویوتا فحش و ناسزا دیدم اومدم اینجا نوشتم نظر مردم خارج چیه

        نظر خودم :

        شرق = لکسوس
        وسط = بنز
        غرب = کادیلاک

        موافقم 10
        مخالفم 18
        1. مجتبی .

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1169 ديدگاه)

          خارجیام مدرسه هاشون تعطیلی داره؟؟

          موافقم 16
          مخالفم 2
        2. علیرضا

          ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          لکسوس هم زیر مجموعه‌ی تویوتاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. TRD PRO

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اوکی قبول . با این وجود این شرکت ضعیف و عقب مونده چرا ۲ ساله که داره ده و نیم میلیون خودرو میفروشه ؟!
      حتی پادشاهی رو از فولکس با اون همه زیر برند گرفته .

      موافقم 26
      مخالفم 8
      1. harry.potter

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (192 ديدگاه)

        حرف بذار تو دهنم راحت باش

        کی گفتم ضعیف و عقب مونده؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 10
  6. رضا

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    آخ آخ فکر نمیکردم چنین ماشینی تولید بشه اصلا!
    ایده‌آل من تو ماشین طراحی دهه هفتاد و هشتاده با امکانات بروز.
    این ماشین برای کسی که قصد تفریح آفرود رو داره یکی از بهترین گزینه‌هاست.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. Joker

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (532 ديدگاه)

    ماشینی که باهاش میشه نتیجه یه جنگ رو برگردوند…

    موافقم 43
    مخالفم 7
  8. مهدی دهقان

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تجربه رانندگی ۵ سال وحدود ۱۲۰ هزار کیلومتر تو بدترین شرایط جاده ای و دما رو دارم بقول غرب نشینا مرگ نداره فقط روغن عوض کردیم

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. Anti Tesla

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    احساس میکنم، با نیسان پاترول فرقی نداره!

    موافقم 5
    مخالفم 16
  10. محی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    یه مزرعه بزرگ و یه دونه از اینا تو استرالیا داشته باشی،دیگه ادم چی میخواد از دنیا

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. یوسف

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    آقا چک کنید ببنید آنتن اینترنت پدال نیوفتاده تو کارخونه تویوتا……
    همش شد پرادو لکسوس لندکروز خرکروز….

    موافقم 10
    مخالفم 38
    1. ف.م

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوست داری خبر ماشین های چینی بزارن ؟ 😐😐😐

      موافقم 13
      مخالفم 3
  12. TRD PRO

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش قیمت مدل جدید رو هن مینوشتین .
    این مدل به روز شده سری ۷۰ جاش تو ایران خیلی خالیه . حیف ‌

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. TRD PRO

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رفت برای ۴۰ سال دیگه کار کنه .

    موافقم 14
    مخالفم 3
  14. Rubicon

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لندکروز ماشینیه که تو هر جهنمی میشه بهش اعتماد کرد. مخصوصاً جیپ روبیکن

    موافقم 10
    مخالفم 0
  15. Mohamad

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب تویوتاهایه محکم و عالیی بودن تو هشت سال دفاع مقدس چقدر این ماشینها به رزمندگان سرویس دادن و آخ نکفتن
    بعداز چهل و چهار سال به جای استفاده از این ماشینهای درجه یک ژاپنی مردم مجبور هستند به خاطر سود مافیای ماشین هر آشغال چینی هست رو بخرن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. دکتر

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    سری هفتاد یعنی عشق، من ماشین زیاد عوض میکردم،اما الان ۴ ساله یه سری ۷۰ کالسکه کاملا اپگرید شده دارم که کمتر نمونش تو ایران هست، و هر روز بیشتر از دیروز دوسش دارم، به عبارتی عضو ثابت خونه شده، و به هیچ عنوان حاضر نیستم با هیچ شاسی بلندی عوضش کنم.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  17. دکتر

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    و چقد خوب شد فیس جدید اومد😂 بریم که کمتر از ۱ سال دیگه فیس جدید داشته باشیم😂

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. سالار فصل

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (367 ديدگاه)

    آدمی میشناسیم که الان سری 7 سوار میشه ولی تا حرف از ماشین میشه شروع میکنه با آب و تاب از روزای خدمتش گفتن که یکی از این 70 ها زیر پاش بوده و دو سال چه حالی با هم کردن
    هر کسی این ماشین رو سوار میشه انگار نمک گیرش میشه تا آخر عمر :)

    موافقم 6
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    در یک جا خوندم علت دوام بالای بنز کپل و معماری این بود که هدف طراحان تعمیر راحت و استهلاک کم بوده در کنار آیرودینامیک و زیبایی و … .
    اما از سال ۲۰۰۰ هدف مشتری پسند شدن و زیبایی و … بود!
    کاپوت بنز قدیمی‌ رو‌ بزنید بالا کلی جای دست و … هست ، آلیاژ سیستم تعلیق و … را نگاه کنید هدف خراب نشدن هست! اما بعد از اون نسل دیگر اینجوری طراحی و ساخته نشدن !
    حالا این قضیه تویوتا ۷۰ و سایر خودرو هایی هست که ۵۰ ساله تولید میشن .
    اتفاقا پژو ۵۰۴ هم بخاطر همون سبک قدیمی طراحی خیلی عمر کرد و اتفاقا همین خراب نشدن پژو را تا ورشکستگی برد! با اینکه یک میلیون ۵۰۴ فروخته بود.

    حالا یک سوال ، آیا نیسان جونیور یا همون نیسان ابی خودمون هم علت ماندگاری اش همین هست و نباید از این قضیه ناراحت باشیم؟

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا