تویوتا bZ با نام جدید، برد ۵۰۰ کیلومتری، قدرت ۳۳۸ اسب بخار و طراحی مدرن، آماده رقابت بهتر در بازار خودروهای الکتریکی شده است.
تویوتا که به ساخت شاسیبلندهای باکیفیت شهره است، با مدل bZ4X چندان موفق نبود. شاید نام پیچیده یا برد محدود آن مقصر بود. حالا برای سال ۲۰۲۶، تویوتا با حذف دو حرف از نام و معرفی bZ جدید، مشکلات را برطرف کرده و این خودروی الکتریکی را به گزینهای جذابتر تبدیل کرده است. مدل پایه bZ با قوای محرکهٔ تکموتوره، به لطف باتری ۵۷.۷ کیلووات ساعتی، بردی معادل ۳۸۰ کیلومتر ارائه میدهد که نسبت به ۳۵۷ کیلومتر مدل قبلی بهبود یافته است؛ اما نسخه XLE Plus تکموتوره با باتری بزرگتر ۷۴.۴ کیلووات ساعتی، برد را به ۵۰۶ کیلومتر میرساند که ۲۵ درصد بیشتر از حداکثر برد ۴۰۶ کیلومتری نسخهٔ قبلی است.
نسخهٔ دوموتوره چهارچرخ محرک نیز حداکثر برد ۴۶۳ کیلومتر را ارائه میکند. همه مدلها به پورت استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) مجهزند و میتوانند با سرعت شارژ تا ۱۵۰ کیلووات در ایستگاههای تسلا شارژ شوند. قدرت این شاسیبلند نیز ارتقا یافته است. نسخههای تکموتوره (بهجز پایه) حالا ۲۲۸ اسب بخار تولید میکنند که از ۲۰۱ اسب بخار قبلی بیشتر است، درحالیکه مدلهای دوموتوره با ۳۳۸ اسب بخار، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۴.۹ ثانیه ممکن میکنند. نسخه پایه XLE تکموتوره با ۱۶۸ اسب بخار، این زمان را در ۸ ثانیه ثبت میکند.
طراحی ظاهری bZ نیز مدرنتر شده است. تویوتا حاشیههای پلاستیکی ضخیم دور گلگیرها را با گزینهای همرنگ بدنه جایگزین کرده، هرچند خریداران میتوانند ظاهر پلاستیکی را انتخاب کنند. نمای جلویی با چراغهایی شبیه به کمری و پریوس، نرمتر و خانوادگیتر شده است. رینگهای ۱۸ اینچی در مدل پایه و ۲۰ اینچی در نسخه لیمیتد، همراه با هشت رنگ بدنه، جذابیت ظاهری را افزایش دادهاند. داخل کابین، کنسول مرکزی با شارژر بیسیم و صفحهنمایش لمسی ۱۴ اینچی استاندارد، حس مدرنتری را منتقل میکند. سیستم صوتی با شش بلندگو استاندارد است، اما امکان ارتقا به سیستم JBL با ۹ بلندگو هم وجود دارد.
مجموعه ایمنی تویوتا Safety Sense 3.0 نیز با کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خط و ترمز اضطراری خودکار، ایمنی را تضمین میکند. صندلیهای پارچهای استاندارد هستند، اما چرم مصنوعی در رنگهای خاکستری و مشکی برای صندلیها و فرمان در دسترس است. فضای داخلی با ۱۰۷۰ میلیمتر فضای پای سرنشینان جلو و ۸۹۷ میلیمتر در عقب، راحتی خوبی ارائه میدهد. قیمت تویوتا bZ مدل ۲۰۲۶ هنوز اعلام نشده اما با توجه به قیمت ۳۸,۴۶۵ دلاری مدل ۲۰۲۵، انتظار میرود قیمت پایه به حدود ۴۰ هزار دلار برسد.
net
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا چراغ جلو ماشین های جدید تویوتا این مدلی شده . شیشه عقب بد هست
صامورایی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴تویوتا با این حجم از تغییرات اونم در مدت کوتاه بطور غیرمستقیم داره میگه این ماشین محصول مناسب و رقابتی نبود. از تعویض نام تا باتری و تغییرات ظاهری و همچنین انبوهی تغییرات ریز و درشت دیگه کاملا داد میزنه ما با یه محصول ضعیف طرفیم
اما تو همین سایت انبوهی طرفدار ژاپنی با دلیل و بهانه های مختلف سعی داشتند بگن نه این کاملا محصول خوب و حساب شده ایه. زمان، خیلی خوب حقایق رو آشکار میکنه
صامورایی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بلخره مجاب شد که اون گلگیرهای مزخرفو عوض کنه
باتری، پورت شارژ NACS و قدرت ماشین مخصوصا در نسخه دوموتوره هم که تفاوت آشکاری با قبل دارن. امیدوارم از شکست قبلی بخوبی درس گرفته باشه
مصطفی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من اینو خریدم ب درد ایران نمیخوره چون برق میره ، مسیر پیمایش دروغ گفتن اصلا آنقدر نیست ، البته اینجا قسطی میدن تحویل به روز امیدوارم روزی برسه مردم ایران بهترین ماشین ها رو سوار بشن و براشون فرغون های وطنی آرزو نباشه واقعا جای تاسف داره کشورهای عربی چه ماشین هایی دارن مردم ما بالاجبار چی سوار میشن ، البته ناگفته نماند تا وقتی خرافات و عدم مطالعه در کشور هست مسیر همینه
sina
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مایلیج زیر 600 تا برای ماشین برقی شوخیه چون در عمل با گرفتن سه بخاری و کولر عملا بخشی از پیمایش اعلامی کم میشه
yektachafi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴زیادی این ماشینو دستمالی کردن
از چشم افتاده
Mr Tiger
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سه لول از رقبا پایینتره از همه نظر… ولی خب تویوتا بطور جدی وارد برقی سازی نشده و اینم بیشتر برا تجربه است
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من ۳ماهه دارم سوار میشم. فوق العاده اس. آئودی کیو ۵ هم دارم. ولی این ماشین ۲هیچ از همه برقیهای بازار جلوتره. ۶۰۰کیلومترم باهاش تو اسفند رفتم. البته ۱۰۰درصد شارژ داشتم. در کل بهترین برقی وارداتی تا به امروزه