معرفی تویوتا GR86 یوزو ادیشن، نسخهای ویژه با ظاهر جذابتر
تویوتا نسخهٔ ویژهای از کوپهٔ اسپرت GR86 را با نام یوزو ادیشن معرفی کرده است. این نسخه با الهام از سایون FR-S ریلیز سریز طراحی شده است که یازده سال پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک 2014 رونمایی شد. برند سایون دو سال پس از عرضهٔ این نسخهٔ تولید محدود تعطیل شد و FR-S با همان نام اصلی تویوتا GT86 در آمریکا عرضه شد. حال روح FR-S ریلیز ادیشن در GR86 یوزو ادیشن بازگشته است.
یوزو ادیشن بر اساس GR86 تیپ پریمیوم شکل گرفته که پکیجی پرفورمنس با ترمزهای برمبوی قویتر و کمکفنرهای SACHS به آن افزوده شده است. علاوه بر این، خریداران میتوانند با هزینهٔ اضافی یک کیت بدنه و سیستم اگزوز با چهار سر اگزوز را هم سفارش دهند. برای اینکه یوزو ادیشن بیشتر به سایون ریلیز سریز شبیه شود، تویوتا رینگهای 18 اینچی مشکی مات را هم برای آن در نظر گرفته است. کابین مشکی این نسخهٔ ویژه هم اشارهای به FR-S قدیمی است ولی بجای دوخت قرمز با تریم زردرنگ تزئین شده است. تکمیلکنندهٔ ویژگیهای این GR86 ویژه هم رنگ زرد روشنی است که بازهم FR-S ریلیز سریز را به یاد میآورد.
زیر کاپوت GR86 یوزو ادیشن اما هیچ تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانهٔ 2.4 لیتری تخت تنفس طبیعی قرار دارد که مثل نسخهٔ معمولی 228 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی موتور گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود که با دیفرانسیل لغزش محدود تورسن همراه است. این کوپهٔ دیفرانسیل عقب از بازنگری دریچهٔ گاز که سال گذشته برای GR86 معرفی شد هم بهره میبرد که معکوس دادن را آسانتر میکند. همچنین به لطف تغییراتی که در کنترل گشتاور موتور ایجاد شده، پاسخگویی پدال گاز هم دقیقتر خواهد بود.
درحالیکه از سایون FR-S ریلیز سریز 1,500 دستگاه ساخته شد، جانشین آن تولید محدودتری دارد و تنها در 860 دستگاه ساخته میشود. GR86 یوزو ادیشن از پاییز آینده راهی نمایندگیهای فروش در آمریکای شمالی خواهد شد. قیمت این نسخهٔ ویژه هنوز اعلام نشده ولی قطعاً گرانتر از GR86 پریمیوم با قیمت 32,600 دلار خواهد بود.