نمایشگاه ژنو: نمایش نسخه GRMN تویوتا یاریس

یک‌شنبه 22 اسفند 1395 - 12:00
مطالعه 5 دقیقه
06_yaris_grmn_detail1_final-copy
نمایشگاه ژنو امسال میزبان یک هاچبک داغ و جسور از سلطان شرق می‌باشد: یاریس GRMN!
تبلیغات

این نسخه که پیش‌تر چند تصویر و تیزر مختلف از آن منتشر شده بود، ساخته دست شاخه پرفورمنس تویوتا (Gazoo Racing, Masters of the Nurburgring) است و درواقع همزاد خیابانی نمونه موجود در مسابقات WRC به شمار می‌رود.

همان‌طور که از پسوند GRMN برمی‌آید، تمامی مراحل توسعه در نوربرگ‌رینگ نوردشلایفه (Nurburgring Nordeschleife) طی شده است. از خصائص ظاهری می‌توان به سپرهای جدید جلو و عقب، اسپویلر سقف، رینگ‌های تیره‌رنگ 17 اینچی BBS، دیفیوزر عقب و خطوط مشکی و قرمز روی بدنه اشاره کرد. درون کابین هم مواردی همچون صندلی‌های ارتقا یافته مسابقه‌ای، فرمان تمام چرمی اقتباسی از GT86 و پدال‌های آلومینومی به چشم می‌خورند. تمامی موارد مذکور در حقیقت برای رساندن این پیام تعبیه شده‌اند: "این یک یاریس معمولی نیست!".

زیر پوست خودرو یک بلوک 1.8 لیتری چهار سیلندر انجام‌وظیفه می‌کند که برخلاف اکثر رقبا از سامانه سوپرشارژر سود می‌برد. خروجی 205 اسب بخاری این مجموعه به‌وسیله جعبه‌دنده شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود شبه تورسِن (Torsen) به چرخ‌های جلو می‌رسد و هیچ‌گونه خبری از جعبه‌دنده خودکار یا سامانه چهار چرخ محرک نیست!

سامانه تعلیق شامل فنرهای کوتاه، شوک‌های Sachs و میله ضد غلتش می‌باشد. همچنین با بهره‌گیری از اجزایی مثل میله عرضی زیر کاپوت (بین سرتعلیق دو چرخ جلو) تلاش شده تا مقاومت پیچشی و هندلینگ هرچه بیشتر به وضعیت ایده‌ آل نزدیک گردد. ترمزهای دیسکی خنک شونده جلو نیز وظیفه توقف سریع و ایمن خودرو را بر عهده دارند.

یاریس GRMN اولین محصول این برند برای بازار اروپا (و به‌طورکلی مناطق خارج از ژاپن) به حساب می‌آید. با وجود این که مشخصات فنی کامل و برچسب قیمت آن هنوز مشخص نشده، حدس می‌زنیم که پس از ورود به بازار با امثال فورد فیِستا ST، فولکس‌واگِن پولو GTI و رنواسپرت کلیو رقابت کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.