تویوتا سنچوری، رولزرویس ژاپنی با نصف قیمت!

یک‌شنبه 3 تیر 1397 - 12:30
مطالعه 7 دقیقه
Toyota-Century-2018-1024-01
سنچوری لوکس‌ترین سدان ساخت تویوتا است که صرفاً مخصوص بازار داخلی ژاپن بوده و در این کشور توسط امپراطور، مقامات عالی‌رتبهٔ دولتی و تجار ثروتمند...
تبلیغات

سنچوری لوکس‌ترین سدان ساخت تویوتا است که صرفاً مخصوص بازار داخلی ژاپن بوده و در این کشور توسط امپراطور، مقامات عالی‌رتبهٔ دولتی و تجار ثروتمند مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سدان، منحصربه‌فردترین خودروی لوکس ژاپن است تا جایی که می‌توان آن‌را رولزرویس یا بنتلی سرزمین آفتاب تابان دانست. چندی پیش اما تویوتا پس از بیش از دو دهه (21 سال) سرانجام نسل کاملاً جدید سنچوری را در نمایشگاه توکیوی 2017 در ماه اکتبر گذشته رونمایی کرد. مطمئناً دو دهه ماندن روی خط تولید برای یک خودرو بسیار زیاد است و به همین دلیل است که سنچوری در طول عمر پنجاه‌سالهٔ خود تنها سه نسل داشته است.

درهرحال حالا فروش نسل جدید سنچوری در ژاپن آغاز و قیمت آن اعلام شده است. طبق اعلام تویوتا، قیمت این سدان لوکس در ژاپن از 19,600,000 میلیون ین معادل 178 هزار دلار آغاز می‌شود که این مبلغ بدون احتساب مالیات و آپشن‌های قابل سفارش است. با وجود این برچسب قیمتی گزاف، تعجبی ندارد که تویوتا فروش ماهانه تنها 50 دستگاه را برای سنچوری در نظر گرفته است. نسل سوم سنچوری اما همچنان استایل کلاسیک و سنتی خود را حفظ کرده اما نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده است به‌گونه‌ای که حالا 5.33 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.50 متر ارتفاع دارد. همچنین فاصلهٔ محوری این سدان پرچم‌دار تویوتا نیز با 6.5 سانتیمتر افزایش به 3.09 متر رسیده که فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، کابین این سدان ژاپنی بسیار لوکس است که این ویژگی مانند تمامی سدان‌های تشریفاتی در قسمت عقب بیشتر به چشم می‌خورد به‌نحوی که در اینجا صندلی‌های فردی با ماساژور و تهویه قرار گرفته است. البته طبق سنت ژاپنی، صندلی‌های این سدان لوکس با روکش پشمی پوشیده شده‌اند ولی پوشش چرمی هم برای آن‌ها قابل سفارش است. در سنچوری جدید فضای سر داخل کابین افزایش یافته و به لطف کاهش 15 میلی‌متری ارتفاع لبهٔ رکاب‌ها، ورود و خروجی به آن راحت‌تر انجام می‌گیرد.

لیست تجهیزات این سدان لوکس ژاپنی شامل مواردی چون سیستم صوتی درجه‌یک با بیست بلندگو و نمایشگر بزرگ 16 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب می‌شود. علاوه بر این، در بین صندلی‌های عقب هم یک نمایشگر لمسی هفت اینچی تعبیه شده که سرنشینان می‌توانند از طریق آن قسمت‌های مختلفی مانند ماساژور صندلی‌ها، سیستم تهویه، سیستم صوتی و پردهٔ الکتریکی برای حفظ حریم خصوصی را کنترل کنند. علاوه بر این، به‌منظور کاهش سروصدا و ارتعاش، تویوتا مقادیر فراوانی از مواد عایق صدا و همین‌طور یک سیستم کنترل فعال نویز را در سنچوری بکار برده است.

تویوتا نسل جدید سنچوری را به سیستم تعلیق بادی با کنترل الکترونیکی مجهز کرده که به همراه قطعات لاستیکی موجب کاهش ارتعاشات جاده‌ای، افزایش راحتی سواری و ارائهٔ سواری بسیار نرمی می‌شود یعنی همان سواری‌ای که از لوکس‌ترین محصول ساخت تویوتا انتظار می‌رود. همچنین سازندهٔ ژاپنی ادعا کرده است که استحکام بدنهٔ سنچوری جدید از طریق استفاده از چسب‌های ساختمانی بهبود یافته است. علاوه بر این، تویوتا مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را هم برای سنچوری در نظر گرفته که شامل مواردی چون سیستم پایش نقاط کور، هشدار پارک، سیستم کمکی پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، کروز کنترل راداری، نوربالای تطبیقی و سیستم HelpNet می‌شود. این سیستم در صورت باز شدن ایربگ‌ها به‌طور خودکار با مقامات محلی تماس گرفته و وقوع تصادف را به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

نسل قبلی سنچوری به یک پیشرانهٔ 5 لیتری V12 با 276 اسب بخار قدرت مجهز بود اما تویوتا در نسل جدید این موتور را با یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید جایگزین کرده که از یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 بنزینی با 380 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با 225 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم برابر با 430 اسب بخار قدرت است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به قدرت موتور دوازده سیلندر قدیمی نشان می‌دهد. برای تأمین انرژی موردنیاز موتور الکتریکی نیز یک پکیج باطری نیکلی در نظر گرفته شده است. همان‌طور که اشاره شد، برای اینکه سنچوری همچنان به‌عنوان خودرویی خاص باقی بماند، تویوتا فروش ماهانه تنها 50 دستگاه از آن‌را در نظر دارد. سنچوری در کارخانهٔ تویوتا در ژاپن به تولید می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.