منتظر نسخه پرفورمنس تویوتا سوپرا باشید!
تتسویا تادا مهندس ارشد سوپرا در مصاحبه با تاپ گیر گفته است: "سوپرا باید هرساله تکامل یابد." احتمالاً این سخن به معنی انتظار تولید چندین نسخهی جدید سوپرا در آینده است.
اگرچه تادا اشارهای به جزئیات نداشته اما اعلام کرده در نهایت مدل پایهای تولید خواهد شد که دارای پیشرانهی 4 سیلندر بامو است. بامو Z4 sDrive30i از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر استفاده کرده و احتمال دارد این پیشرانه در دل سوپرا هم جای بگیرد. در صورت انجام چنین کاری، انتظار میرود کوپهی ژاپنیها شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 5.2 ثانیهای داشته باشد.
اگرچه قدرت این پیشرانه خیلی کمتر از خروجی پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربو با قدرت 335 اسب و گشتاور 494 نیوتون متر است اما مهندس تویوتا میگوید مدل 4 سیلندر سوپرا میتواند حدود 110 کیلوگرم سبکتر باشد.
خب صحبت از وزن کمتر شد و باید گفت تادا به نسخهی پرفورمنس سوپرا با قدرت بیشتر و سیستم تعلیق اسپورت تر هم اشاره کرده است. او گفته خودروی یاد شده میتواند دنبالهروی 86 GRMN باشد که در سال 2015 با کاپوتی فیبر کربنی، پنجرههای پلکسی گلس و بال عقب بزرگ معرفی شد. این خودرو از سیستم تعلیق بازنگری شده برخوردار بوده و 45 کیلوگرم سبکتر است. خروجی پیشرانهی 4 سیلندر آن نیز به 213 اسب بخار رسیده و گشتاورش برابر با 217 نیوتون متر میباشد.
تادا در خبر دیگری هم اعلام کرده احتمال عرضهی گیربکس دستی وجود دارد و احتمال تولید نسخهی تارگای سوپرا بیشتر از مدل کانورتیبل است. البته تادا گفته که برخی مشتریان به خاطر فضای اشغال شده توسط سقف خیلی طرفدار خودروهای تارگا نیستند.
این مدیر ارشد همچنین گفته احتمال ارتقای کابین سوپرا در آینده وجود دارد. اگرچه تادا به جزئیات وارد نشده اما میدانیم که از قطعات زیاد بامو در کابین سوپرا استفاده شده و بنابراین شاید تویوتا به دنبال استفاده از قطعات جدید در بخش داخلی این خودرو باشد.