جدیدترین تست گوزن تویوتا راو 4 با نتیجهای رضایتبخش
در سپتامبر 2019 بود که نسل جدید تویوتا راو 4 نتوانست تست مشهور گوزن را پشت سر بگذارد. دستاندرکاران مجله Teknikens Värld اعلام کردند محصول تویوتا رفتار خطرناکی از خود به نمایش گذاشته زیرا کنترل پایداری الکترونیکی راو 4 بسیار دیر وارد عمل شده است. تویوتا با بهروزرسانی نرمافزاری این نقیصه را برطرف کرده و مجله یاد شده نیز دوباره اقدام به تست راو 4 کرده است. این بار شاسیبلند تویوتا توانسته این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد.
تویوتا سیستم کنترل پایداری راو 4 را دوباره کالیبره کرده و این سیستم هماکنون میتواند ترمز بیشتری را گرفته و خودرو در زمان مانورهای ناگهانی رفتار بهتری داشته باشد. بهروزرسانی نرمافزاری تنها تغییر راو 4 بوده و Teknikens Värld میگوید این خودرو تست گوزن با سرعت 72 کیلومتر در ساعت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این خودرو در تست قبلی با سرعت 68 کیلومتر در ساعت تست را به پایان رساند و در سرعت بالاتر دو چرخ خودرو از زمین بلند شده و شرایط خطرناکی را رقم زد.
ایمنی مهمترین فاکتور برای خرید خودرو بوده و یک کراس اوور ناپایدار نخواهد توانست جان افراد را نجات دهد. خوشبختانه تویوتا از سهماهه دوم 2020 این بهروزرسانی نرمافزاری را معرفی خواهد کرد هرچند مشتریان باید درخواست آن را بدهند. شایان ذکر است خبری از انجام فراخوان برای انجام چنین کاری نخواهد بود.
راو 4 جدید خودروی مهمی برای تویوتاست. این کراس اوور از پلتفرم TNGA استفاده کرده اما خب ابعاد آن مشابه نسل پیشین است. پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری راو 4 نیروبخش دو مدل بنزینی و هیبریدی آن بوده و مدل درونسوز از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدیدی استفاده میکند درحالیکه در نسخه هیبریدی گیربکس CVT بکار رفته است.