ملاقات با پروژهای عجیب: تویوتا راو 4 لیموزین!
تویوتا راو 4 پرایم در حال حاضر یکی از داغترین خودروهای بازار آمریکا بوده و شاهد آن نیز تقاضای بسیار زیاد و کمبود تولید است. شگفت آنکه همین موضوع باعث شده برخی نمایندگیها قیمت این خودرو را تا 10 هزار دلار بیشتر از قیمت واقعیاش اعلام کنند. این کراس اوور پلاگین هیبریدی قدرت 302 اسب بخاری داشته و دومین محصول سریع تویوتا پس از GR سوپرا محسوب میشود. شکی وجود ندارد که ژاپنیها از این وضعیت سرخوش هستند و هر دو نسخه هیبریدی و غیر هیبریدی راو 4 فروش بسیار خوبی را تجربه میکنند.
گروهی از کارکنان کارخانهی تویوتا در ژاپن طی اقدامی که شاید گرامیداشت یک واقعه یا تمرینی تیمی بوده اقدام به تولید این راو 4 لیموزین تک ساخت کردهاند. واضح است که چنین خودرویی راهی خط تولید نخواهد شد اما همچنان محصولی جذاب و جالب است.
یکی از رسانههای ژاپنی که از نزدیک شاهد این خودرو بوده میگوید در کل 200 کارمند تویوتا در کارخانه تولید تاکا اوکای تویوتا زمانی در حدود چهار ماه را صرف تولید این خودرو کردهاند. این راو 4 کشیده شده فضای پای بسیار زیادی نسبت به نسخه استاندارد داشته و فضای کابین به حدی زیاد است که حتی یک میز درون آن قرار داده شده است. داشبورد خودرو نیز دارای الگوی شطرنجی منحصربهفرد و حتی کفپوشهای جدیدی بنفشرنگ است.
اما ظاهر خودرو نیز گفتنیهای خاص خودش را دارد. خط کمر خودرو بیشتر الگوی زیگزاگی دارد تا نمونهای سرراست و این امر قابلدرک است زیرا پروژه یاد شده اساساً یک کار برشی و نصب کردنی بوده است؛ و اینجا یک سوال مهم پیش میآید: ایمنی!
یکپارچگی ساختاری یک نگرانی اصلی دراینباره بوده و البته با روشی نسبتاً غیرعادی تست شده است. تیم تویوتا این خودرو را روی بالابر قرار داده و آن را بالا برده و سپس خودرو را پایین انداختهاند و مشکلی وجود نداشته و خودرو از وسط نصف نشده است!
این پروژه فقط برای هیجان ساخته شده و از پشتیبانی کامل مدیریت کارخانه و مقامات تویوتا برخوردار بوده است.