توقف توسعه پیشرانه‌های 8 سیلندر تویوتا؟

یک‌شنبه 26 مرداد 1399 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
2017-Toyota-Sequoia-4x4-Platinum-engine
برخی رسانه‌های ژاپنی مدعی شده‌اند تویوتا توسعه پیشرانه‌های 8 سیلندر خود را متوقف کرده و این امر می‌تواند به معنی پایان راه لکسس LC F مورد انتظار...

برخی رسانه‌های ژاپنی مدعی شده‌اند تویوتا توسعه پیشرانه‌های 8 سیلندر خود را متوقف کرده و این امر می‌تواند به معنی پایان راه لکسس LC F مورد انتظار باشد، خودرویی که گفته می‌شد با نیروگاه 8 سیلندر توئین توربو تولید خواهد شد.

تویوتا همانند دیگر خودروسازان تحت تأثیر کرونا قرار گرفته و ظاهراً این امر باعث شده ژاپنی‌ها روی پیشرانه‌های 6 سیلندر توربو و قوای محرکه الکتریکی شده تمرکز کرده و عطای پیشرانه‌های 8 سیلندر را به لقایش ببخشند.

وب‌سایت Mag-X این خبر را منتشر کرده اما جزئیات زیادی را بازنگو کرده است. اگر این خبر درست باشد بنابراین پیشرانه 8 سیلندر توئین توربویی که قرار بود برای نسخه مسابقه‌ای لکسس LC تولید شود خداحافظی زود هنگامی خواهد داشت. لکسس طبق برنامه‌ها می‌خواست این پیشرانه را در محصولات جاده‌ای خود و احتمالاً LC F هم بکار ببرد.

در ماه ژوئن بود که خبر دیگری منتشر و بر پایه آن ادعا شد لکسس تصمیم گرفته پروژه LC F را به خاطر هزینه‌های بالا لغو کند. انتظار می‌رفت پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی این خودرو حجم 4 لیتری داشته و قدرت فراتر از 600 اسب بخاری در نسخه جاده‌ای تولید کند که اگر این اتفاق رخ می‌داد یک هیولای واقعی متولد می‌شد.

در آن زمان ادعا شد تویوتا شاید توسعه این پیشرانه را برای استفاده احتمالی در پیکاپ های بزرگ خود ادامه دهد. همچنین احتمال داشت پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی LC 500 نیز جای خود را به نسخه 8 سیلندر توئین توربوی 4 لیتری بدهد. اگر خبرهای جدید صحت داشته باشند دیگر این برنامه‌ها رنگ واقعیت به خود نخواهند گرفت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.