هشدار تویوتا درباره چالش‌های زیاد الکتریکی‌سازی صنعت خودرو

سه‌شنبه 3 فروردین 1400 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
124b989f-toyota-ft-ev-concept-5-2
یکی از مدیران ارشد تویوتا گفته اگرچه خودروسازان رقیب تلاش‌های بسیاری برای از رده خارج کردن خودروهای بنزینی انجام می‌دهند اما برای ورود به دوره...
تبلیغات

یکی از مدیران ارشد تویوتا گفته اگرچه خودروسازان رقیب تلاش‌های بسیاری برای از رده خارج کردن خودروهای بنزینی انجام می‌دهند اما برای ورود به دوره الکتریکی‌ها باید موانع زیادی را از پیش رو برداشت.

غول‌های خودروسازی همچون ولوو، فورد و جنرال موتورز گفته‌اند تا سال 2030 حداقل چند نمونه از محصولات خود را به‌صورت تمام الکتریکی عرضه خواهند کرد و می‌خواهند دولت آمریکا نیز با ارائه مشوق‌هایی به منظور سرعت بخشیدن به الکتریکی سازی صنعت خودرو این حرکت را کمک کند.

اما تویوتا چندین بار به خودروسازانی که می‌خواهند آینده‌ای تمام الکتریکی داشته باشند هشدار داده است. سال پیش بود که ژاپنی‌ها با انتقاد از برخی دولت‌ها خواستار بازنگری در برنامه‌های خود برای منع فروش و تردد خودروهای درون‌سوز شدند.

آکیو تویودا رئیس تویوتا نیز در کنفرانس خبری خود مدعی شده اگر تمامی خودروها الکتریکی شوند ژاپن در تابستان دیگر به الکتریسیته کافی دسترسی نخواهد داشت. او اظهار داشته زیرساخت‌های موردنیاز برای پشتیبانی از تغییر وضعیت کامل و استفاده از خودروهای الکتریکی هزینه‌ای معادل 135 تا 358 میلیارد دلار در پی خواهد داشت.

بخش آمریکای شمالی تویوتا نیز ادعای مشابهی داشته و گفته آماده ارائه‌ی یافته‌های خود به سناتورهای آمریکایی می‌باشد. رابرت ویمر مدیر بخش تحقیقات زیست‌محیطی و انرژی تویوتای آمریکای شمالی گفته است:

اگر می‌خواهیم پیشرفت مهمی در بحث الکتریکی سازی داشته باشیم باید به چالش‌های زیادی از جمله زیرساخت‌های شارژ، در دسترس بودن باتری‌ها، پذیرش مصرف‌کنندگان و قیمت ارزان‌تر غلبه کنیم.

ویمر افزوده با اینکه خودروسازان رقیب برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای دارند اما واقعیت این است که کمتر از 2 درصد خودروهای فروخته شده در آمریکا طی سال گذشته از نوع تمام الکتریکی بوده‌اند و فروش 4 میلیون محصول هیبریدی تویوتا در آمریکا 20 سال زمان برده است.

تویوتا امسال دو خودروی الکتریکی جدید را برای بازار آمریکا معرفی خواهد شد و یک محصول تمام الکتریکی نیز وارد سبد محصولات لکسس می‌شود. البته این خودروساز همچنان به ارائه قوای محرکه متنوع بجای تولید انحصاری خودروهای الکتریکی تأکید کرده است.

تولید می‌گوید خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی مزیت‌های زیست‌محیطی مشابهی دارند اما هزینه مالکیت بلندمدت خودروهای الکتریکی بسیار بیشتر از خودروهای پلاگین هیبریدی است. تویوتا تنها خودروساز بزرگی نیست که چنین روشی را انتخاب کرده است. اخیراً مدیرعامل ب‌ام‌و نیز گفته بود تقاضا برای خودروهای درون‌سوز در سال‌های آتی همچنان بالا خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.