درگ گردوخاکی فورد برانکو اسپورت و تویوتا راو 4
آفرود رفتن طرفداران زیادی دارد و خریداران امروزی خواهان خودرویی هستند که علاوه بر تواناییهای زیادی در خارج از جاده سواری راحتی هم در جاده داشته باشد. به همین منظور خودروسازانی همچون جیپ و سوبارو کوچکترین کراس اوورهای خود را با اندکی خشونت بیشتر عرضه میکنند. دو تازهوارد این بخش فورد برانکو اسپورت و تویوتا راو آفرود TRD هستند که از برخی تکنولوژیهای آفرود جذاب سود میبرند.
اما این دو خودرو در مسابقه درگ چه عملکردی خواهند داشت؟ برای فهم این موضوع سری به صحرا زدهایم و در یک مسیر مسطح و مستقیم مسابقه درگ واقعی را برگزار کردهایم. از آنجایی که این درگ در کالیفرنیا برگزار میشود بنابراین یافتن مکانی خالی از ترافیک در شهر غیرممکن بوده و بنابراین همه چشم به مسیری گردوخاکی دوختهاند.
با نگاهی به برگه مشخصات فنی میبینیم که کفه ترازو به سمت فورد برانکو اسپورت بدلندز سنگینی میکند. این خودرو بهصورت استاندارد با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو که قدرت 250 اسب بخاری و گشتاور 376 نیوتون متری دارد عرضه میشود. در مقابل باید گفت راو 4 آفرود TRD به پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری با خروجی 203 اسبی و گشتاور 249 نیوتون متری مجهز شده است. هر دو خودرو بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سود میبرند و البته راو 4 اندکی سبکتر است.
آیا TRD میتواند به لطف وزن کمتر خود زودتر از خط پایان عبور کند؟ یا اینکه قدرت بیشتر برانکو اسپورت آن را برنده خواهد کرد؟ ما نتیجه را لو نمیدهیم اما یک نکته را صادقانه عرضه کنیم و آن اینکه یک خودرو قدرت و گشتاور بیشتری دارد و شاید این یک مزیت انکار نشدنی باشد...
اگرچه این درگ شاید تعجبانگیز نباشد اما دستاندرکاران مسابقه از آفرود کامل این دو خودرو در مسیرهای مختلف لذت بردهاند.
هم فورد برانکو اسپورت و هم تویوتا راو 4 آفرود TRD محصولات مناسبی برای داخل و خارج از شهر هستند. این دو خودرو نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند اما از کابینی جادار و راحت و سواری لذتبخش سود میبرند.