تست شتاب نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022
تویوتا چند هفته پیش از نسل جدید تویوتا لندکروزر رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون چیز زیادی درباره LC300 جدید منتشر نشده است. خوشبختانه به تازگی ویدئویی از تست شتاب این شاسیبلند فول سایز منتشر شده تا به این ترتیب نگاهی به تواناییهای پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی لندکروزر جدید داشته باشیم. این پیشرانه جای نیروگاه 8 سیلندر 5.7 لیتری تنفس طبیعی قبلی را گرفته و قدرت بیشتر را با مصرف سوخت کمتر ترکیب کرده است.
با افزایش 30 اسب بخاری قدرت و 108 نیوتون متری گشتاور و همچنین ارائه این قدرت و گشتاور در دورهای پایینتر، لندکروزر جدید تست شتاب احساسبرانگیزی دارد. با توجه به وزن و ابعاد این شاسیبلند بزرگ، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 7 ثانیهای کند نخواهد بود. تویوتا شتاب این خودرو را 6.7 ثانیه اعلام کرده که نسبتاً واقعبینانه به نظر میرسد.
واضح است که جدیدترین نسل لندکروزر خودرویی برای مسابقات خیابانی نیست هرچند تریم GR اسپورت آن حرفهایی برای گفتن دارد. پیشرانه ارتقا یافته این خودرو که میتواند در نسل جدید توندرا 2022 نیز نصب شود با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همکاری میکند. یکی دیگر از دلایل اصلی شتابگیری سرزنده LC300 استفاده از پلتفرم جدید است که باعث شده وزن این خودرو 200 کیلوگرم کاهش یابد.
اگر این پیشرانه احتمالاً در مرحله اول برای نصب روی پیکاپ ها تصور میشود اما تصور میکنیم این نیروگاه در لندکروزر پرفورمنس برجستهای دارد. به احتمال زیاد محصولات بیشتری از تویوتا در آینده به این پیشرانه مجهز خواهند شد چراکه کاملاً جدید است.
بسته به بازار، LC300 با پیشرانه 6 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد. پیشرانه 3.3 لیتری توئین توربو دیزل جدید نیز قدرت 305 اسبی و گشتاور 700 نیوتون متری دارد که عملکرد برجستهای در دورهای پایین خواهد داشت.
اگرچه تویوتا تأکید دارد لندکروزر جدید روانه بازار آمریکا نخواهد شد اما بسیاری از افراد باور دارند این خودرو در لباس نسل جدید لکسس LX پدیدار خواهد شد. شاسیبلند لوکس لکسس احتمالاً در ماههای آینده وارد نسل جدید خود میشود.