اعلام ویژگی‌ها و مشخصات کامل تویوتا لندکروزر GR اسپرت جدید

یک‌شنبه 17 مرداد 1400 - 10:30
مطالعه 6 دقیقه
Toyota-Land-Cruiser-1
پس از رونمایی نسل جدید تویوتا لندکروزر در ماه ژوئن، تویوتا حالا ویژگی‌ها و مشخصات کامل نسخهٔ پرچم‌دار GR اسپرت را اعلام کرده است. این نسخه بجای...
تبلیغات

پس از رونمایی نسل جدید تویوتا لندکروزر در ماه ژوئن، تویوتا حالا ویژگی‌ها و مشخصات کامل نسخهٔ پرچم‌دار GR اسپرت را اعلام کرده است. این نسخه بجای تمرکز روی اعداد پرفورمنسی قصد دارد توانایی‌های آفرودی حتی بیشتری را در کنار طراحی بیرونی تهاجمی‌تر ارائه کند. مهندسان تویوتا قصد داشتند خودرویی بسازند که ایمن، آسان برای رانندگی و خستگی‌ناپذیر حتی در سخت‌ترین شرایط باشد و به همین دلیل نسخهٔ GR اسپرت با استفاده از بازخورد رانندگان در مسابقات رالی داکار توسعه داده شد یعنی جایی که لندکروزر از سال 1995 در آن حضور دارد.

لندکروزر GR اسپرت در ظاهر به لطف یک کیت بدنهٔ اختصاصی، از دیگر نسخه‌ها متمایز شده است. این کیت در جلو شامل سپر منحصربه‌فرد با قسمت پایینی رنگ نشده، جلوپنجره‌ای با کروم کمتر و نوشتهٔ بزرگ TOYOTA در میانهٔ آن و ورودی‌های هوای جانبی عمودی‌تر می‌شود. در پروفیل جانبی خودرو رینگ‌های 18 اینچی شش پرهٔ آلومینیومی خاکستری‌رنگ به همراه دهانهٔ گلگیرها، دستگیرهٔ درها، پله رکاب‌ها و آینه‌های مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد و برای عقب هم سپری جدید با صفحهٔ محافظی آلومینیومی مانند در نظر گرفته شده است. هرچند فعلاً اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده اما انتظار می‌رود این سپرها در مقایسه با نسخهٔ معمولی لندکروزر از زوایای آفرود بهتری برخوردار باشند.

برخلاف رنگ بژ لوکسی که در کابین لندکروزر معمولی به کار رفته است، در داخل نسخهٔ GR اسپرت شاهد استفاده از چرم مشکی و قرمز هستیم که با نشان GR روی غربیلک فرمان، گرافیک اختصاصی نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، طرح فیبر کربنی روی کنسول مرکزی همراه شده تا حال و هوای اسپرتی را ایجاد کند. بااین‌حال، GR اسپرت همان طرح هفت صندلی سه ردیفهٔ نسخهٔ معمولی لندکروزر را حفظ کرده است.

GR اسپرت در بخش فنی هم با همان دو پیشرانهٔ لندکروزر معمولی بدون هیچ‌گونه افزایش قدرتی ارائه می‌شود. این یعنی خریداران می‌توانند موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربوی بنزینی با 415 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند یا سراغ موتور 3.3 لیتری V6 توئین توربودیزلی بروند که 310 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور به چهارچرخ نیز از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

برخلاف نسخه‌های دیگر لندکروزر که قفل دیفرانسیل عقب برای آن‌ها قابل سفارش است، نسخهٔ GR اسپرت به‌صورت استاندارد با قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب ارائه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این نسخه برخورداری از سیستم تعلیق پویای الکترونیکی-جنبشی تویوتا یا به‌طور مخفف E-KDSS است. این یک سیستم کنترل الکترونیکی تعلیق است که به‌طور خودکار و مستقل آنتی‌رول بارهای جلو و عقب را تنظیم می‌کند و به شرایط هرکدام از چرخ‌ها واکنش نشان می‌دهد. E-KDSS باعث افزایش پایداری رانندگی در شهر و کاهش ارتعاشات می‌شود و درعین‌حال قابلیت‌های آفرود خودرو را هم افزایش می‌دهد.

نسل جدید لندکروزر روی شاسی نردبانی جدیدی ساخته شده که 20 درصد مستحکم‌تر از قبل بوده و در ترکیب با پلت‌فرم جدید GA-F، وزن خودرو را 200 کیلوگرم کاهش داده و مرکز ثقل را پایین‌تر آورده است. علاوه بر این، کیفیت سواری لندکروزر هم به لطف بازطراحی سیستم تعلیق بهبود پیدا کرده است. GR اسپرت گران‌ترین نسخهٔ لندکروزر است و قیمت آن در ژاپن با موتور بنزینی از 7.7 میلیون ین معادل 70,500 دلار و با موتور دیزلی از 8 میلیون ین معادل 73,200 دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود فروش لندکروزر GR اسپرت اواخر همین ماه در بازار خانگی آغاز شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.