معرفی تویوتا فورچونر GR Sport، شاسیبلندی خشن با میکاپ اسپرت!
تویوتا وقتی وعده داد که نسخهٔ پرفورمنس همهٔ محصولات خود را ارائه خواهد کرد، شوخی نمیکرد. این وعده در فوریهٔ سال 2019 داده شده اما آغاز کار خانوادهٔ GR (گازو ریسینگ) تویوتا در سپتامبر 2017 با معرفی نسخههای GR برای هاچبکهای کوچک، سدانها و مینیونها در ژاپن بود. این خانوادهٔ اسپرت سه سطح مختلف دارد که به ترتیب GR Sport (پایه)، GR (میانی) و GRMN (بالا رده) نام دارند. تویوتا بهسرعت در حال گسترش خانوادهٔ GR است زیرا پس از معرفی لندکروزر GR Sport حالا فورچونر GR Sport را هم معرفی کرده است.
فورچونر که نسخهٔ اسیووی هایلوکس محسوب میشود، برای اولین بار در سال 2004 به بازار آمد و نسل دوم آن هماکنون ششساله است. این یک شاسیبلند خشن با شاسی نردبانی است که دیدن نشان GR روی آن شاید کمی عجیب به نظر برسد زیرا ما معمولاً کلمهٔ Sport را با پرفورمنس روی جادهها میشناسیم نه در مسیرهای سخت آفرودی. درهرحال، فورچونر GR Sport در اندونزی معرفی شده و جایگزین مدل TRD Sportivo خواهد شد. ازآنجاییکه این یک نسخهٔ GR Sport است نه GR یا GRMN، تغییرات آن صرفاً محدود به موارد ظاهری و تزئینی میشود.
بنابراین، فورچونر GR Sport مثل نسخهٔ معمولی با پیشرانههای 2.7 لیتری چهار سیلندر بنزینی با 161 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور و 2.4 لیتری توربودیزل با 147 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه خواهد شد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و عجیب اینکه فورچونر GR Sport صرفاً بهصورت محرک عقب ارائه میشود و خبری از نسخهٔ دو دیفرانسیل برای این مدل نیست.
فورچونر اما تنها محصول تویوتا در اندونزی نیست که از ارتقاءهای گازو ریسینگ بهرهمند شده است زیرا این شرکت ژاپنی در این کشور نسخهٔ GR Sport را برای هاچبک یاریس، کراساوور کوچک راش، مدل شهری آیگا و مینیون ولوز هم ارائه کرده است.