آماده شدن تویوتا برای فتح فصل جدید مسابقات لمانز

دوشنبه 25 مرداد 1400 - 03:47
مطالعه 3 دقیقه
2021-Toyota-GR010-HYBRID-1
اگرچه ممکن است پروژه هایپرکار جاده‌ای تویوتا با مشکلاتی روبرو شده باشد اما هایپرکار مسابقه‌ای این شرکت یعنی GR010 هیبرید به دنبال ارائه نمایشی...
تبلیغات

اگرچه ممکن است پروژه هایپرکار جاده‌ای تویوتا با مشکلاتی روبرو شده باشد اما هایپرکار مسابقه‌ای این شرکت یعنی GR010 هیبرید به دنبال ارائه نمایشی موفقیت‌آمیز است. با پیروزی‌های چشمگیر در مونزا، اسپا و پورتیمائو، تیم تویوتا به دنبال کسب چهارمین پیروزی در مسابقات لمانز امسال بوده و می‌خواهد اولین قهرمان کلاس تازه تأسیس هایپرکارهای لمانز نیز لقب بگیرد.

این شرکت از نظر تجربه حضور در مسابقات چیزی کم ندارد به ویژه آنکه پشت فرمان خودروهای تویوتا مایک کانوی، کاموی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز و همچنین سباستین بومی، کازوکی ناکاجیما و برندون هارتلی خواهند نشست. این شش نفر به ترتیب راننده خودروهای شماره 7 و 8 خواهند بود.

مأموریت سه راننده خودروی شماره 7 اثبات این نکته خواهد بود که دیگر خبری از بدشانسی‌های سال 2019 و 2020 نخواهد بود. در این دو فصل مشکلات فنی خودروها مانع موفقیت چشمگیر در لمانز شد. رانندگان خودروی شماره 8 هم به دنبال تکرار قهرمانی خود در مسابقات خواهند بود.

هیساتاکا موراتا رئیس تیم در بیانیه‌ای اظهار داشته است:

ما تمامی تلاش‌های خود را صرف اولین قهرمانی در کلاس تازه تأسیس هایپرکارهای لمانز به کار خواهیم بست. مهندسان و مکانیک‌های تیم همکاری تنگاتنگی با رانندگان دارند تا خودرو بهترین تنظیمات را داشته باشد چیزی که همیشه هدف قوی بودن در لمانز بوده است.

در ماه مارس اعلام شد تقویم مسابقات از ماه ژوئن به 21 و 22 آگوست منتقل شده تا شاید تماشاگران نیز بتوانند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. مسابقات لمانز سال پیش پشت درهای بسته برگزار شده بود.

تویوتا باید با تیم‌هایی همچون اسکودریا کامرون گلیکنهاوس و آلپاین رقابت کند. نیروبخش خودروی 007 LMH تیم اسکودریا کامرون گلیکنهاوس پیشرانه 8 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی ساخت شرکت پیپو موتورز است که از سیستم گاز با هوش مصنوعی سود برده و صرف‌نظر از میزان فشار روی پدال گاز، توربوها همچنان در حال چرخش حفظ می‌شوند.

خودروی آلپاین نیز بر اساس ربلیون R12 شکل گرفته و در بطن خود پیشرانه 8 سیلندر 4.5 لیتری را جای داده است. حداکثر قدرت خودروهای این کلاس به 670 اسب بخار محدود شده است.

تویوتا GR010 هیبرید نیز نیروی خود را از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو که با یک واحد الکتریکی 268 اسبی همکاری می‌کند خواهد گرفت. قدرت کلی این خودرو 670 اسب بخار است. این خودرو 250 میلی‌متر طویل‌تر، 100 میلی‌متر پهن‌تر و 100 میلی‌متر قدبلندتر از خودروی TS050 LMP1 قبلی می‌باشد.

در کل تویوتا تخمین زده هر خودرو حدود 25 هزار بار تعویض دنده، 2 میلیون بار چرخش چرخ و 4 هزار کیلومتر تخت گاز را طی 24 ساعت مسابقه لمانز تجربه خواهد کرد.

موراتا می‌افزاید:

من از بازگشت طرفداران به پیست خوشحالم و به آن‌ها خوشامد می‌گویم. از مدیران برگزاری مسابقات نیز به خاطر فراهم کردن شرایط حضور طرفداران تشکر می‌کنم. مطمئن هستم فصل جدید لمانز جزو فصول به‌یادماندنی خواهد بود.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.