معرفی تویوتا هایلوکس GR اسپرت با کیت اسپرت و نسخهٔ کم‌ارتفاع در تایلند

جمعه 5 شهریور 1400 - 12:30
مطالعه 5 دقیقه
Toyota-Hilux-GR-Sport-4
تویوتا در تایلند از هایلوکس GR اسپرت در دو نسخهٔ ارتفاع بلند و ارتفاع کوتاه رونمایی کرده است. البته این اولین باری نیست که هایلوکس GR اسپرت را...
تبلیغات

تویوتا در تایلند از هایلوکس GR اسپرت در دو نسخهٔ ارتفاع بلند و ارتفاع کوتاه رونمایی کرده است. البته این اولین باری نیست که هایلوکس GR اسپرت را می‌بینیم زیرا در سال 2018 هم چنین مدلی در قالب نسخه‌ای تولید محدود برای برزیل معرفی شد اما این نسخه جدید بر اساس هایلوکس فیس‌لیفت ساخته شده که به پیشرانهٔ توربودیزل قوی‌تری مجهز است.

نسل کنونی یا هشتم هایلوکس در سال 2015 رونمایی شد و دو بار در سال‌های 2017 و 2020 فیس‌لیفت شد. در فیس‌لیفت آخر، نسخهٔ جدیدی از پیشرانهٔ 2.8 لیتری توربودیزل با 201 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در سینهٔ این پیکاپ ژاپنی قرار گرفت. در این نسخهٔ GR اسپرت جدید هم از همین پیشرانه بدون هیچ تغییری استفاده شده و تفاوت آن با نسخهٔ معمولی صرفاً در سیستم تعلیق و کیت بدنه خلاصه می‌شود. همچنین درحالی‌که نسخهٔ ارتفاع بلند به سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل مجهز است، نسخهٔ ارتفاع کوتاه فقط به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود.

نسخهٔ ارتفاع کوتاه هایلوکس GR اسپرت 23 میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر است که موجب می‌شود هندلینگ بهتر و تمرکز کمتری روی آفرود داشته باشد. این نسخه همچنین از کیت بدنهٔ اسپرت هم بهره می‌برد که شامل قطعات آئرودینامیکی اضافی در سپر جلو، رکاب‌ها و دیفیوزر به همراه قاب جلوپنجرهٔ همرنگ بدنه و مجموعه‌ای از برچسب‌ها می‌شود. این نسخهٔ هایلوکس GR اسپرت علاوه بر ارتفاع کمتر تعلیق، روی رینگ‌های 17 اینچی مشکی‌رنگ با لاستیک‌های مخصوص آسفالت قرار گرفته است و برای بدنهٔ آن‌هم فقط سه رنگ سفید، قرمز و مشکی قابل انتخاب خواهد بود.

از سوی دیگر، نسخهٔ ارتفاع بلند هایلوکس GR اسپرت به دلیل فاصلهٔ زیاد از زمین و رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی همراه با سیستم تعلیق تقویت‌شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک، کاملاً آفرودی به نظر می‌رسد. این نسخه همچنین کیت بدنهٔ متفاوتی نسبت به همتای کوتاه خود دارد که شامل جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با نوشتهٔ TOYOTA، سپر جلوی جدید با مه شکن‌های یکپارچه و محافظ قسمت زیرین، بچه گلگیرهای همرنگ بدنه، پله رکاب برای ورود و خروج راحت‌تر به کابین، گِل‌پخش‌کن، باربند اسپرت و برچسب‌های رنگی روی درها می‌شود.

هایلوکس GR اسپرت در داخل نیز از تودوزی جیر و چرم مصنوعی با دوخت قرمزرنگ، صندلی‌های اسپرت با نشان GR و پشت‌سری‌های یکپارچه، پدال‌های آلومینیومی، نشان قرمزرنگ روی غربیلک فرمان و نشان GR در صفحه آمپر بهره می‌برد. مثل نسخه‌های معمولی هایلوکس، در اینجا هم نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود خواهد داشت. در بخش ایمنی اما نسخهٔ ارتفاع بلند با برخورداری از هفت ایربگ، شرایط بهتری نسبت به نسخهٔ کوتاه با تنها سه ایربگ دارد.

تویوتا هایلوکس GR اسپرت هم‌اکنون با قیمت پایهٔ 889 هزار بات معادل 27,100 دلار برای نسخهٔ کوتاه و 1.3 میلیون بات معادل 40 هزار دلار برای نسخهٔ بلند در تایلند عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این هایلوکس در کشورهای دیگر هم عرضه خواهد شد یا نه اما درهرصورت، این GR اسپرت هیچ ارتباطی با هایلوکس GR که شایعه شده با قدرت و توانایی‌های بیشتر ساخته خواهد شد ندارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.