دوئل تویوتا GR 86 و هیوندای ولوستر N
مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین بامو سری 2 و تویوتا سوپرا
مجموع آراء: 1382
آراء بامو: 868
آراء تویوتا: 514
پیروز دوئل: بامو M2 با کسب 63 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه 718 | بامو Z4 |
پورشه 718 | |
بامو سری 2 | تویوتا سوپرا |
بامو سری 2 | |
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR86 |
؟ | |
آئودی TT | آلپاین A110 |
؟ | |
لوتوس امیرا | نیسان Z |
؟ |
تویوتا GR 86
تاریخ معرفی: آوریل 2021
پلتفرم: SGP سوبارو
امتیاز از کارانددرایور: 9.5 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 2,476 دستگاه
فروش شش ماه اول 2021 در آمریکا: 1,034 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
تایم در پیست Figure 8 موتورترند: 24.7 ثانیه
نقاط مثبت: هندلینگ چابک، پیشرانهٔ چهار سیلندر قویتر نسبت به قبل که کمبود گشتاور گذشته را جبران کرده است، ارائهٔ گیربکس دستی بهصورت استاندارد، چابکتر و جذابتر از همیشه
نقاط منفی: سواری سفتتر از چیزی که خیلیها دوست دارند، کابین پرسروصدا و تنگ، ارائهٔ سیستمهای کمکراننده فقط با گیربکس اتوماتیک، ترمزهای استاندارد نامناسب برای پیست
چکیده: تویوتا GR 86 جدید با شاسی بازیگوش و قدرت بیشتر نسبت به نسل قبلی، لذت بیشتری را برای راننده به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای اسپرت مقرونبهصرفهٔ بازار است
هیوندای ولوستر N
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018
پلتفرم: K2 هیوندای-کیا
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
فروش سال 2020 در آمریکا: 6,785 دستگاه
فروش شش ماه اول 2021 در آمریکا: 1,361 دستگاه
گارانتی: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 10 سال یا 160 هزار کیلومتر
تایم در پیست Figure 8 موتورترند: 24.9 ثانیه
نقاط مثبت: پرفورمنس باورنکردنی با این قیمت، رانندگی عالی و لذتبخش، بهطور شگفتانگیزی کاربردی، طراحی عالی، صدای عالی
نقاط منفی: متریال پلاستیکی و ارزانقیمت که کابین را خدشهدار کردهاند، صندلیهای عقب کوچک، ترمزها و تعلیق میتواند بهتر شود، نسخههای اسپرت سیویک و گلف شهریتر هستند
چکیده: ولوستر N که چیزی بین هاچبک و کوپه است، بهخوبی هاچبکهای برتر بازار نیست اما خودرویی جذاب و مقرونبهصرفه است که پرفورمنس و شخصیت آن شایستهٔ تحسین است
مقایسهٔ مشخصات فنی
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR 86 | |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 | 2.4 لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | 275 اسب بخار | 235 اسب بخار |
گشتاور | 353 نیوتن متر | 250 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | جلو | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 5.9 ثانیه | 5.8 ثانیه |
مسافت 400 متر | 14.3 ثانیه | 14.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 250 کیلومتر/ساعت | 225 کیلومتر/ساعت |
توقف از 96 | 33.8 متر | 32.9 متر |
شتاب جانبی | 0.95 جی | 0.98 جی |
مصرف سوخت | 9.4 لیتر ترکیبی | 10.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 50 لیتر | 50 لیتر |
وزن | 1390 کیلوگرم | 1277 کیلوگرم |
توزیع وزن | 64 به 36 جلو/عقب | 54 به 44 جلو/عقب |
طول | 2,464 میلیمتر | 4,264 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,649 میلیمتر | 2,575 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 560 لیتر | 170 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 4 نفر |
قیمت پایه آمریکا | 33,525 دلار | 28,725 دلار |
قیمت موردبررسی | 33,525 دلار | 28,725 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="104"]