نمره پایین کرولای جدید در تست تصادف آمریکایی
زمان زیادی از تست تویوتا کرولای جدید که همزمان با بعضی مدلهای دیگر در اروپا انجام شد، نمیگذرد. در آن موقع، یکی از ایمنترین ماشینها در دستهٔ سدانهای کوچک خانوادگی بود و در برابر مجموعه آزمایشات یورو NCAP، ایستادگی کرد. نتایج حاکی از محافظت کامل از سرنشینان، چه خردسال و چه بزرگسال، بود. امّا اکنون، نوبت نسخه امریکایی این خودرو نیز رسید تا مورد ارزیابی قرار گیرد. تویوتا کرولای جدید، علیرغم تمام شایستگیهایش برای دریافت نشان بالای ایمنی از مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS)، نتوانست از تست جدید تصادف با جسم کوچک، نمرهٔ قابل قبولی بگیرد.
همانطور که در ویدئو هم میتوان دید، بدترین حالت ممکن برای تصادف، برخورد مانعی در نظر گرفته میشود که یک چهارم کنارهٔ جلوی ماشین را میبندد. در این حالت در تویوتا کرولا، سرِ راننده به سمت چپ پرتاب شده و کیسه هوا نیز نمیتواند مانع از آسیب دیدن آن شود. سر در بین کیسه هوا و در ماشین گرفتار شده و راننده حتماً آسیب میبیند.
[jwplayer mediaid="49648"]
تست جدید، برای سازندگان خودرو، چالشی جدید محسوب میشود. آنها باید بدنه را مطابق با اینگونه برخوردهای شدید بسازند. این کار توسط برخی از شرکتها انجام شده و توانستهاند از این تست، سربلند بیرون بیایند. راه حل این کار، خودرویی است که بتواند برخلاف جهت مانع، لغزش داشته باشد و بتواند از آن فرار کند و در عین حال، تا جای ممکن نیروهای وارده را جذب کرده و از وارد شدن آن به سرنشینان جلوگیری کند. در این حالت، دیگر اتفاقی مانند پرت شدن سر راننده، نخواهیم دید. [دانلود ویدئو]