تجربه رانندگی با تویوتا کمری XLE V6 مدل 2021

شنبه 20 آذر 1400 - 16:30
مطالعه 9 دقیقه
2021-toyota-camry-xle-v6-review
تویوتا کمری در طول 19 سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی سواری میان سایز آمریکا محسوب شده و بنابراین عملکردی بسیار مطلوب داشته است. البته رقبایی همچون...
تبلیغات

تویوتا کمری در طول 19 سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی سواری میان سایز آمریکا محسوب شده و بنابراین عملکردی بسیار مطلوب داشته است. البته رقبایی همچون هوندا آکورد، هیوندای سوناتا و کیا K5 واقعاً به عنوان یک رقیب خوب مطرح بوده‌اند و انتظارات مشتریان در زمینه‌های تکنولوژی، ارزش در برابر مبلغ پرداختی و راحتی را بالا برده و سهم موفقیت کمری را کمتر کرده‌اند. با رشد مداوم آمار فروش رقبا، سدان مشهور ژاپنی‌ها مجبور به ارائه چیزهای بیشتری شده است.

تویوتا کمری 2021 که ما تست کرده‌ایم از نوع 6 سیلندر XLE بوده که دومین مدل فول در دسترس می‌باشد و با قیمت 37079 دلار عرضه می‌شود. در تئوری این خودروی مجهز باید بهترین شرایط کمری را به نمایش بگذارد. در عوض ما شاهد سدانی هستیم که اگرچه سواری راحت، ظاهر زیبا و تجهیزات زیادی دارد اما فاقد آرامش کابین و هندلینگ رقبا می‌باشد.

کپی لینک

طراحی (امتیاز 5 از 10)

رنگ بدنه: آبی

رنگ کابین: خاکستری

سایز رینگ: 18 اینچی

نسل فعلی تویوتا کمری از سال 2018 تاکنون در بازار حضور داشته و علیرغم گذشت چهار سال از عمرش هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خطوط افقی در جلوپنجره باعث شده‌اند این خودرو پهن‌تر از آنچه هست به نظر برسد. تریم کرومی اطراف جلوپنجره هم تضاد خوبی با رنگ آبی تیره مدل تست شده ایجاد کرده است. در پروفایل جانبی نیز خط شانه قوی با پانل‌های جلو و عقب همراه شده است. این استایل تیز باعث شده‌اند خودرو اسپورت تر به نظر برسد. البته کروم اطراف شیشه‌ها به اندازه تریم کروم جلو باعث ایجاد تضاد بصری نمی‌شود که احتمالاً دلیلش نور عبوری از شیشه‌ها می‌باشد. نمای عقب کمری هم کمی محافظه‌کارانه کار شده است. اگرچه چراغ‌های بزرگ عقب به شکل بومرنگ بوده و نظرها را به خود جلب می‌کنند اما دیفیوزر پلاستیکی و مشکی به ویژه در مدل‌های دارای رنگ بدنه تیره به چشم نمی‌آید. علیرغم اینکه مدل تست شده از نوع XLE بوده اما از نظر بصری تفاوت زیادی با مدل‌های ارزان‌تر ندارد. یکی از تفاوت‌های اصلی وجود رینگ‌های 18 اینچی بجای نمونه‌های 17 اینچی نسخه‌های پایه است. همچنین کمری XLE از دیلایت های LED سود می‌برد. اگر خواهان استایل اسپورت تری هستید می‌توانید تریم های SE، XSE یا TRD را انتخاب نمایید.

تفاوت‌های طراحی مدل XLE و LE پایه فورا قابل‌تشخیص نیست اما کابین داستان دیگری دارد. صندلی‌های مدل تست شده از متریال سافتکس تویوتا سود برده که در واقع چرم مصنوعی است. اگرچه این متریال نرم بوده اما فاقد حس واقعی چرم است. البته سافتکس ارتقای قابل‌توجهی نسبت به آپشن پارچه تریم های پایه محسوب می‌شود. این چرم مصنوعی همچنین روی بخش‌هایی داشبورد، پانل درب‌ها و... را پوشانده و بنابراین بخش اعظم جاهایی که لمس می‌کنید بجای پلاستیک نرم یا سفت از چرم مصنوعی پوشیده شده است و کابین کمری حس لوکس‌تری دارد. تویوتا در کمری 2021 از نمایشگر 7 اینچی استفاده کرده است. اگرچه باقی بخش‌های کابین از نظر طراحی تغییری نداشته اما یکی از جنبه‌های بهبود یافته وجود خطوط نرم داشبورد است که توسط نمایشگر قطع شده و همین امر باعث ایجاد حس جداشدگی شده است.

کپی لینک

راحتی (امتیاز 6 از 10)

ظرفیت حمل سرنشین: 5 نفر

پیکربندی صندلی‌ها: 2/3

ظرفیت محفظه بار: 0.42 مترمکعب

در کل کابین کمری محل خوب و راحتی است. با وجود یک جفت صندلی جلوی برقی و قابل تنظیم در 8 جهت، یافتن موقعیت نشستن کار راحتی خواهد بود. همچنین صندلی‌ها نرمی خاصی داشته و حتی در سفرهای طولانی نیز اذیت نخواهید شد. همچنین ورود و خروج به کابین کمری چالش خاصی نخواهد بود. مدل XLE از صندلی‌های گرم شونده نیز سود می‌برد و به‌صورت سفارشی می‌توان سردکن صندلی را نیز انتخاب کرد. فضای سر ردیف جلوی این خودرو کمتر از هیوندای سوناتا و کیا K5 بوده و بنابراین از این نظر کمی تنگ محسوب می‌شود. در کل صندلی‌های جلوی کمری حس فراخی و جاداری برخی رقبا را ندارند. صندلی‌های ردیف دوم کمری هم از نظر جادار بودن حالت متوسطی دارند. فضای سر این بخش بیشتر از K5 یا سوناتای مجهز به سانروف بوده اما اگر نیازمند فضای بیشتر هستید می‌توانید هوندا آکورد را انتخاب کنید که از نظر فضای سر و پا در وضعیت بهتری قرار دارد. کمری همچنین در بحث فضای بار کم می‌آورد زیرا تمامی رقبا جادارتر هستند. سیستم تعلیق نرم کمری به سواری این خودرو کمک کرده و در خیابان‌های ناهموار خودش را نشان می‌دهد. سیستم تعلیق این خودرو توازن خوبی بین سواری نرم و کنترل تکان های بدنه ایجاد کرده است. این امر باعث شده کمری کاملاً برتر از رقبا باشد یا حداقل با آن‌ها برابری نماید.

کپی لینک

تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز 5 از 10)

نمایشگر اصلی: لمسی 9 اینچی

پشت آمپرها: 7 اینچی

اپل کارپلی یا اندروید اتو بی‌سیم: خیر

تویوتا کمری 2021 حتی در اکثر تریم های پایه نیز خودرویی مجهز است. این خودرو به‌صورت استاندارد از نمایشگر مرکزی 7 اینچی و اپل کارپلی و اندروید اتو سود می‌برد اما در مدل‌های XLE و XSE نمایشگر مرکزی به 9 اینچی ارتقا یافته هرچند این نمایشگر در تریم های LE، SE و TRD به‌صورت سفارشی قابل انتخاب است. اگرچه استفاده از این نمایشگر بزرگ به خاطر اولویت‌بخشی به راننده راحت‌تر بوده اما هنوز هم کوچک‌تر از نمایشگر 10.25 اینچی کیا K5 و هیوندای سوناتا است. همچنین نمایشگر کمری کمی کند حس می‌شود و گاهی اوقات گشتن در منوهای مختلف می‌تواند کلافه کننده باشد. رزولوشن کلی نمایشگر کمری هم پایین‌تر از نمایشگرهای سوناتا و K5 است. همین موضوع درباره پشت آمپرهای آنالوگ کمری صدق می‌کند. این پشت آمپرها ظاهر قدیمی‌تری دارند درحالی‌که اکثر رقبا از پشت آمپرهای تمام دیجیتالی استفاده می‌کنند و نمایشگر مرکزی آن‌ها نیز ابعاد 10 اینچی با بالاتر دارد.

کپی لینک

پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز 6 از 10)

پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری

قدرت/گشتاور: 301 اسب بخار/362 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک

مدل تست شده از قوی‌ترین پیشرانه این کلاس یعنی 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی 301 اسب بخاری استفاده می‌کند. قدرت این پیشرانه به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خروجی 203 اسبی مدل 4 سیلندر است. این نیرو از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک سفارشی نیز فقط با پیشرانه 4 سیلندر همراه می‌شود. کمری 6 سیلندر خودرویی سریع است. اگرچه این خودرو فاقد گشتاور دورهای پایین رقبای توربو بوده اما پرفورمنس دورهای میانی آن قدرتمند است. این پیشرانه تنفس طبیعی علاوه بر قدرت بالا از صدای پرطنینی نیز سود می‌برد که در زمان شتاب گیری سنگین به کابین راه پیدا می‌کند اما در باقی موارد آرام است. کمری از نظر هیجان رانندگی به نوعی ضعیف نشان می‌دهد. فرمان بسیار سبک این خودرو بازخورد زیادی ایجاد نمی‌کند و شاسی نیز به اندازه مزدا 6 یا هوندا آکورد حس اسپورت و هیجان‌انگیزی ندارد.

کپی لینک

ایمنی (امتیاز 8 از 10)

سطح سیستم کمک‌راننده: SAE سطح 1

رتبه‌بندی NHTSA: پنج ستاره کلی

رتبه‌بندی IIHS: تاپ سیفتی پیک پلاس

کمری از نظر تجهیزات ایمنی استاندارد همچون سایر محصولات تویوتا می‌درخشد. تمامی ‌تریم های این خودرو دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم ترافیکی هستند. کروز کنترل تطبیقی فول اسپید نیز به خوبی در جاده عمل کرده و فاصله مشخص کمری با خودروهای پیش رو را حفظ می‌کند. سیستم حفظ خودرو بین خطوط نیز به همان اندازه خوب بوده اما در عبور از پیچ‌های پرسرعت به اندازه سیستم‌های دستیار راننده هیوندای یا کیا مطمئن نیست. مدل تست شده همچنین از پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی سود برده است. کمری از نظر تجهیزات ایمنی قابل‌مقایسه با رقبای خود می‌باشد.

کپی لینک

مصرف سوخت (امتیاز 6 از 10)

مصرف سوخت شهری: 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت بزرگراهی: 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی: 9 لیتر در هر صد کیلومتر

در روی کاغذ پیشرانه 6 سیلندر کمری مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب 10.7/7.1/9 لیتری در هر صد کیلومتر داشته و این در حالی است که قدرت بیشتری نسبت به رقبای توربو تولید می‌کند. قوی‌ترین نسخه‌های کیا K5 و هوندا آکورد مصرف ترکیبی 8.7 و 9 لیتری در هر صد کیلومتر دارند و به همین خاطر سدان میان سایز تویوتا مصرف سوخت خوبی را نشان می‌دهد.

کپی لینک

قیمت‌گذاری (امتیاز 6 از 10)

قیمت پایه: 24970 دلار به اضافه 995 دلار هزینه‌های تحویل

قیمت پایه تریم XLE: 35990 دلار

قیمت مدل تست شده: 37079 دلار

کمری در 13 نسخه مختلف از LE پایه گرفته با قیمت 24970 دلار تا نسخه فول XSE V6 با قیمت 36540 دلار عرضه می‌شود. اگرچه قیمت XLE V6 از 35990 دلار شروع می‌شود اما آپشن هایی همچون پکیج دستیار راننده 830 دلاری باعث شده‌اند قیمت مدل تست شده به 37079 دلار برسد. در مقابل باید گفت کیا K5 ارزان‌تر بوده و قیمت پایه 24585 دلاری دارد که به این مبلغ باید 995 دلار هزینه‌های تحویل را نیز اضافه کرد. به همین منوال هیوندای سوناتا نیز ارزان بوده و قیمت 24705 دلاری و هزینه‌های تحویل 1005 دلاری دارد. مدل XLE V6 تست شده در تریم های بالاتر ارزش در برابر مبلغ پرداختی کمتری نسبت به قوی‌ترین نسخه‌های K5 و سوناتا دارد زیرا این دو خودرو به ترتیب 31585 و 34305 دلار قیمت دارند. در تریم های فول کمری سؤال ارزش در برابر مبلغ پرداختی جلوه مهمی پیدا می‌کند. از آنجایی که بخش اعظم تجهیزات خوب کمری به‌صورت استاندارد وجود دارند بنابراین صرف 5 هزار دلار یا بیشتر برای مدل 6 سیلندر به‌سختی توجیه می‌شود. نسخه 4 سیلندر XLE همان تجهیزات را داشته و به عنوان یک خودروی روزمره عالی مطرح است. اگرچه شما مالک سریع‌ترین خودروی این کلاس نخواهید بود اما نسخه ارزان‌تر XSE انتخاب منطقی‌تری است.

کپی لینک

قضاوت نهایی (امتیاز 7.7 از 10)

 

کپی لینک

مشخصات تویوتا کمری XLE V6 مدل 2021

پیشرانه: 6 سیلندر 3.5 لیتری

قدرت/گشتاور: 301 اسب بخار/362 نیوتون متر

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 10.7/7.1/9 لیتر در هر صد کیلومتر

قیمت پایه: 25045 دلار به اضافه 995 دلار

قیمت مدل تست شده: 37079 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.