تویوتا برای دومین سال پیاپی بیشترین جستوجوی اینترنتی را به خود اختصاص داد
تویوتا بر اساس دادههای گوگل ترندز پر جست و جوترین برند خودرویی دنیا در سال 2021 بوده است. این خودروساز در سالهای 2018، 2020 و 2021 رتبههای اول این رتبهبندی را به خود اختصاص داده است. تویوتا در 47 کشور از 154 کشور بررسی شده بیشترین میزان جستوجو را به خود اختصاص داده است. البته به نظر میرسد علیرغم این موضوع تویوتا رقابت را به رقبا واگذار کرده زیرا در سال 2021 حدود 31 درصد کل جستوجوهای مرتبط با خودرو برای تویوتا بوده درحالیکه این آمار در سال 2020 حدود 35 درصد بوده است.
علاوه بر محبوبیت کلی و آمار فروش بالا، تویوتا خبرسازیهای زیادی را نیز در سال 2021 انجام داده است. جدای از معرفی نسل جدید لندکروزر و توندرا، این خودروساز برنامه بازسازی AE86 و همچنین پردهبرداری از چندین خودروی الکتریکی را نیز در دستور کار داشته است. بی ام و در رتبه دوم قرار گرفته و تنها برند دیگری است که از زمان شروع این رتبهبندی در سال 2018 تاکنون رتبه یک را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال 2019 بیشترین میزان جستوجو را به خود اختصاص داده بود و در 118 کشور بالاترین میزان جستوجو را داشت.
مرسدس نیز یکبار دیگر رتبه سوم را کسب کرده هرچند به نظر میرسد خودروهای الکتریکی این خودروساز به کسب چنین رتبهای کمک نموده است. بی ام و تنها در 6 کشور میزان جستوجوی بیشتری نسبت به مرسدس داشته است. دیگر برندها همچون آئودی نیز با بهبود در رتبه خود مواجه شدهاند. این خودروساز از رتبه شش به رتبه چهار رسیده و در 11 کشور بیشترین میزان جستوجوی اینترنتی را به خود اختصاص داده است. در سال 2021 تسلا نیز به لیست خودروسازان حاضر در این رتبهبندی افزوده شده اما فقط در 5 کشور بیشترین میزان جستوجو را داشته است. البته تسلا در 24 کشور جزو سه برند اول با بیشترین میزان جستوجو بوده است.