تویوتا هایلوکس GR اسپرت پرقدرت‌تر از همیشه ظاهر شد

جمعه 29 بهمن 1400 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
2022-toyota-hilux-gr-sport-south-africa (3)
فورد طی ماه‌های گذشته نسل جدید رنجر 2022 را معرفی کرد اما خبری از پوست‌اندازی تویوتا هایلوکس در سال جاری نخواهد بود. البته ژاپنی‌ها می‌خواهند با...
تبلیغات

فورد طی ماه‌های گذشته نسل جدید رنجر 2022 را معرفی کرد اما خبری از پوست‌اندازی تویوتا هایلوکس در سال جاری نخواهد بود. البته ژاپنی‌ها می‌خواهند با دست‌ پر در مقابل رنجر رپتور ظاهر شوند، وانتی تازه‌نفس که تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد. اگرچه تریم GR اسپرت هایلوکس از سال 2018 تاکنون در بازار حضور دارد اما تفاوت‌های آن با نسخه‌های استاندارد عمدتاً به بخش ظاهری مربوط می‌شود و اختلاف قدرت زیادی وجود ندارد. حالا اما داستان عوض شده است و هایلوکس GR اسپرت قدرت بیشتری تولید می‌کند.

هایلوکس GR اسپرت 2022 که در آفریقای جنوبی پیش‌نمایش شده است دارای قطعات مخصوص بخش گازو ریسینگ است که مهم‌ترین آن‌ها زیر کاپوت جا خوش کرده است. نیروگاه 2.8 لیتری توربودیزل این وانت ژاپنی هم‌اکنون قدرت 221 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتون متری تولید می‌کند که این ارقام نشان دهنده افزایش 10 درصدی نسبت به نسخه استاندارد هایلوکس هستند.

قدرت هایلوکس GR اسپرت اندکی بیشتر از خروجی رنجر رپتور قبلی است اما احتمالاً می‌دانید که فورد بجای پیشرانه دیزلی از نیروگاه بنزینی در رنجر رپتور جدید استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود وانت جدید فورد به پیشرانه 6 سیلندر اکوبوست مجهز شود و به همین خاطر قدرت بیشتری خواهد داشت. البته از نظر گشتاور تولیدی رنجر رپتور مطمئن نیستیم چراکه نیروگاه 6 سیلندر هایلوکس GR اسپرت از نظر گشتاور عملکرد بسیار خوبی دارد.

تویوتا از ماه می این وانت را در بازار آفریقای جنوبی عرضه خواهد کرد و جزئیات بیشتر نیز همان زمان منتشر خواهند شد. هنوز مشخص نیست که این وانت فقط مختص بازار آفریقاست یا اینکه برنامه‌هایی برای عرضه در سایر کشورها نیز وجود دارد. عرضه این خودرو می‌تواند جزو آخرین بهبودهای هایلوکس پیش از بازنشسته شدن باشد چراکه از عرضه آن به بازار حدود 7 سال می‌گذرد.

همان‌گونه که قبلاً گفته شده است، انتظار می‌رود نسل جدید هایلوکس اشتراکات بیشتری با تاکوما داشته باشد. همین موضوع روی نسخه‌های معادل شاسی‌بلند یعنی فورچونر و 4 رانر نیز اثر خواهد گذاشت. قطعاً این تصمیم به خاطر کاهش هزینه‌ها اتخاذ شده است. زمان مشخص خواهد کرد که نسل بعدی هایلوکس در تریم های GR و GR اسپرت چه جایگاهی خواهد داشت. طرفداران آرزوی تولید نسخه پرچم‌دار GRMN هایلوکس را نیز دارند اما فکر نمی‌کنیم چنین اتفاقی رخ دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.