تویوتا اوریجین، سدانی با ظاهر کلاسیک، درهای متقارن و پیشرانهٔ سوپرا!

چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 14:30
مطالعه 3 دقیقه
Toyota-Origin-1
احتمالاً تاکنون نام تویوتا اوریجین (Origin) را نشنیده‌اید زیرا این یک سدان عجیب بسیار کمیاب است که فقط در دو سال 2000 و 2001 تولید شد. این خودرو...
تبلیغات

احتمالاً تاکنون نام تویوتا اوریجین (Origin) را نشنیده‌اید زیرا این یک سدان عجیب بسیار کمیاب است که فقط در دو سال 2000 و 2001 تولید شد. این خودرو زیر کاپوت خود نسخهٔ تنفس طبیعی پیشرانهٔ 2JZ سوپرا را داشت، از تکنولوژی‌های شگفت‌انگیزی برای آن زمان برخوردار بود و به درهای موسوم به خودکشی مجهز شده بود. حال درحالی‌که تنها چند سال با امکان واردات قانونی اوریجین به ایالات‌متحده فاصله داریم، سه نمونه از آن در سوی دیگری از جهان برای فروش گذاشته شده‌اند (طبق قانون ایالات‌متحده، خودروهای کارکرده‌ای با حداقل سن 25 سال به‌صورت قانونی امکان واردات به کشور را خواهند داشت).

اوریجین در اصل به‌عنوان ادای احترام به اولین نسل سدان کراون ساخته شد که یکی از قدیمی‌ترین محصولات تویوتا به‌حساب می‌آید. نسل اول کراون که در سال 1955 به بازار آمد، شبیه یک سدان کلاسیک آمریکایی در اندازه‌ای کوچک‌تر به نظر می‌رسید و اوریجین هم از همین الگو پیروی می‌کرد و به همین تناسبات آن عجیب به نظر می‌رسند. طراحی رتروی اوریجین قطعاً می‌توانست بهتر اجرا شود ولی بااین‌حال همین طراحی هم به‌خوبی به خودروی اصلی ادای احترام می‌کرد. داخل خودرو نیز به کراون اولیه اشاره داشت ولی این کار را با ارائهٔ برخی ویژگی‌های لوکس شگفت‌انگیز برای زمان خود انجام داده بود.

به‌عنوان‌مثال، در این ماشین حتی یک تصفیه‌کنندهٔ هوا با چهار تنظیمات مختلف هم وجود داشت. سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بازشو با ناوبری صوتی و DVD هم از دیگر تجهیزات قابل‌توجه اوریجین بودند. بین سه مدل مختلفی که از این سدان لوکس ژاپنی برای فروش پیدا کرده‌ایم قیمت آن‌ها از حدود 21 هزار دلار برای نمونه‌ای با 204 هزار کیلومتر تا حدود 51 هزار دلار برای نمونه‌ای با کارکرد بسیار کمتر متغیر است. این در حالی است که اوریجین در زمان تولید با قیمت 7 میلیون ین معادل حدود 60 هزار دلار به فروش می‌رسید؛ بنابراین، این سدان کمیاب در نمونه‌های کم‌کار به‌خوبی ارزش اولیهٔ خود را حفظ کرده است.

تویوتا تنها 1073 دستگاه از اوریجین تولید کرد که همهٔ آن‌ها به موتور 2JZ و تجهیزات لوکس فراوانی در داخل مجهز بودند. مطمئناً این خودرو جذابیت نیسان GT-R نسل R34 را برای واردات به آمریکا ندارد اما بااین‌حال، اوریجین تنها سدان ژاپنی با درهای خودکشی محسوب می‌شود و می‌تواند گزینۀ جذابی برای واردات باشد.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.