بررسی تویوتا راو 4 لیمیتد

شنبه 4 آبان 1392 - 09:22
مطالعه 6 دقیقه
2013 Toyota RAV4 Limited
برای برخی خودرو تنها وسیله ای برای جابجایی ست. برای برخی دیگر خودرو وسیله ای برای امرار معاش است. اما برای گروهی، خودرو وسیله ای تجملی ست که...
تبلیغات

برای برخی خودرو تنها وسیله ای برای جابجایی ست. برای برخی دیگر خودرو وسیله ای برای امرار معاش است. اما برای گروهی، خودرو وسیله ای تجملی ست که می‌خواهند با آن جلوی دیگران فخر بفروشند و حاضرند پای راحتی و زیبایی آن مبلغ اضافه ای را صرف کنند.

اگر جزو دو گروه اول هستید ما به شما مدل قبلی خودرویی که قصد صحبت در مورد آن را داریم به شما معرفی می‌کنیم: راو فور XLE AWD

اما اگر جزو دستهٔ سوم هستید و قصد خرید خودرویی جهت کارهای روز مره دارید (تاکید می‌کنم که مسابقات خیابانی و کورس گذاشتن جزو کارهای روز مره قرار نمی‌گیرد!)اما در کنار آن انتظار دارید وقتی که برای خرید یا گردش به همراه خانواده می‌روید، هم از راحتی بیشتری نسبت به مدل پایه AWD برخوردار باشید و هم از تجملات و امکانات بیشتری در داخل کابین خودروی خود استفاده کنید، مدل تولید محدود RAV4 Limited AWD را به شما به عنوان یکی از انتخاب هایتان پیشنهاد می‌کنیم.

هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری.

تفاوت عمده ای که در نسخهٔ محدود راو فور با نسخه های دیگر آن وجود دارد (علاوه بر گران تر بودن البته!!) افزایش کیفیت مواد به کار رفته در آن و آپشن های متعددی است که در ازای پرداخت مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا احساس راحتی و کیفیت بیشتری را به شما منتقل کند.

اولین تغییری که به چشم می‌خورد تعویض روکش‌های ساده صندلی با روکش‌های چرمی است که بسیار به کابین خودرو زیبایی بخشیده است. روکش چرمی تا روی کنسول مرکزی و دستهٔ فرمان ادامه پیدا می‌کند که حالتی اشرافی به فرمان خودرو بخشیده و گرفتن و فشار دادن آن را بسیار لذت بخش کرده است.

دستهٔ دنده نیز در پوششی چرمین قرار گرفته اما متأسفانه قسمت پایینی کنسول همچنان مانند مدل پیشین از پلاستیک کم کیفیت ساخته شده که جزو نقاط ضعف کابین خودرو قرار می‌گیرد. اما دکمهٔ استارت خودرو طراحی چشم نوازی دارد.

صندلی راننده بسیار خوش ساخت بوده و به راحتی می‌توان با آن خو گرفت. این صندلی در هشت جهت قابل تنظیم است و دارای بالشتک های پشت گردن نیز می‌باشد که به راحتی راننده کمک شایانی کرده‌اند. همچنین صندلی‌های عقب از جای زیادی برای پاها برخوردارند که فضای عقب اتومبیل را بسیار دلباز کرده است.

هیچ دو خودرویی شبیه هم نیست!

آپشن های بسیاری که برای مدل لیمیتد وجود دارد باعث شده تا تقریباً هیچکدام از خودروها شبیه دیگری نباشد. از جملهٔ این آپشن ها می‌توان به سیستم ناوبری، رادیو، قابلیت تشخیص صدا، 11 عدد باند، صفحهٔ لمسی 6.1 اینچی، درب بازکن برقی کاپوت جلو، حسگر هشدار دهنده برخورد در عقب و ... اشاره کرد.

رانندگی روی ابرها ...

حال می‌رسیم به گل سرسبد تغییرات ایجاد شده. سیستم کنترل گشتاور پویایی که برای راو4 طراحی شده به شدت رانندگی با آن را راحت‌تر و البته لذت بخش تر کرده است. این سیستم انتقال گشتاور بین چرخ‌های جلو و عقب را توسط کنترلری الکترومغناطیسی مدیریت می‌کند.

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده توسط آن هنگامی نمایان می‌شود که هنگام زدن یک پیچ تند با سرعت بالا باشید. در این هنگام سیستم بیشتر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کرده و کمک شایانی به اصلاح محور و بالانس خودرو هنگام پیچیدن می‌کند، در نتیجه پیچ زدن را ساده تر می‌سازد (مانند رانندگی با یک خودروی اسپرت!) .

همچنین سیستم انتقال نیرو به چرخ‌ها قابلیت انتخاب بین سه حالت: دوستدار محیط زیست، ساده و اسپرت را دارد که به شخصی سازی بیشتر رانندگی کمک می‌کند. از نکات قابل ذکر می‌توان به سریع‌تر شدن تعویض دنده در پیچ‌ها و نرم‌تر شدن رانندگی در مسیرهای پر پیچ اشاره کرد.

مشخصات فنی

موتور چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری با قدرت 176 اسب بخار و گشتاور 172 پوند فوت در 100 کیلومتر مسافت شهری 9.8 لیتر و در بزرگراه 7.6 لیتر سوخت مصرف می کند. انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با شیفتر دستی و به هر چهار چرخ صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در 8.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 198 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده، RAV4 Limited AWD نه تنها برای افرادی که مشتاق تجربه رانندگی لذت بخش تر و مدرن‌تر با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا، هنگام انجام کارهای روز مره خود همچون رفتن سر کار و یا گردش با خانواده و... هستند بسیار مناسب است؛ بلکه این خودرو به کسانی که به دنبال تجملات، امکانات و راحتی بیشتر در خودروی خود هستند گزینه های متعددی را ارائه می‌دهد، و بدین وسیله می‌تواند قشر کثیری از خریداران را به سوی خود جذب کند. قیمت راو 4 لیمیتد از 28 هزار دلار آغاز می شود در حالیکه مدل XLE دو دیفرانسیل تنها 23 هزار دلار قیمت دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.