دوئل لوتوس امیرا و تویوتا سوپرا

چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Toyota-Lotus
امروز باید اولین دوئل گروه کوپه‌های کامپکت در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را برگزار می‌کردیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو به مصاف هم رفتند که...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ مقدماتی، گروه کوپه‌های کامپکت، دوئل پلی‌آف

امروز باید اولین دوئل گروه کوپه‌های کامپکت در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را برگزار می‌کردیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شش خودرو به مصاف هم رفتند که از بین آن‌ها سه کوپهٔ اسپرت مستقیماً به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی راه پیدا کردند اما چون این تعداد فرد است، باید از بین بازندگان هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود را به مرحلهٔ بعد می‌فرستادیم. این کار اما در این گروه با چالش مواجه شد زیرا هم تویوتا سوپرا و هم لوتوس امیرا هردو با 47 درصد آراء شکست خورده بودند. به همین دلیل و همچنین ازآنجایی‌که به‌تازگی تجربهٔ رانندگی هم با امیرا و هم سوپرای دستی توسط وب‌سایت‌های اروپایی منتشر شده است، تصمیم گرفتیم با نگاهی به چکیدهٔ این بررسی‌ها، دوئلی بین این دو خودرو برگزار کنیم تا برنده به جمع سه خودروی پیروز قبلی در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی اضافه شود. آخرین دوئل گروه کوپه‌های کامپکت در مرحلهٔ مقدماتی هم بین لوتوس امیرا و نیسان Z برگزار شده بود که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتایج دوئل قبلی بین لوتوس امیرا و نیسان Z

مجموع آراء: 957

آراء نیسان: 602

آراء لوتوس: 355

پیروز دوئل: نیسان Z با کسب 63 درصد از کل آراء

کپی لینک

لوتوس امیرا

تاریخ معرفی: فستیوال گودوود 2021

پلت‌فرم: المنتال لوتوس

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0

امتیاز از اتوکار: 4.0 از 5.0

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

چکیده: امیرا خودروی بسیار مهمی برای لوتوس است و به‌طورکلی جایگزین مناسبی از بریتانیا برای پورشه کیمن محسوب می‌شود. البته این خودرو از لحاظ شخصیت بسیار با کیمن متفاوت است زیرا لوتوس می‌دانسته است که برای رقابت با یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار در قلمروی آن با مشکل مواجه خواهد شد و به همین دلیل مسیر متفاوتی را دنبال کرده است. این تصمیم در اکثر موارد به‌خوبی جواب داده است زیرا امیرا صدای عالی و ظاهر هیجان‌انگیزی دارد و کابین آن از لحاظ طراحی و کیفیت کیلومترها بهتر از تمام محصولات قبلی لوتوس است. بااین‌حال، مشکلاتی هم هست که از امتیازات امیرا کم می‌کنند. اولین مشکل، فرمان است که بازخورد مناسبی ارائه نمی‌کند و در هنگام استفاده‌های سخت، از دقت بالایی برخوردار نیست. مورد بعدی، عملکرد نه‌چندان خوب گیربکس است که کیلومترها با کیمن فاصله دارد؛ و درنهایت، واکنش‌های شاسی خودرو هم خیلی نرم است که با شخصیت یک خودروی اسپرت در تضاد خواهد بود. غیر از این موارد اما امیرا حرکت قدرتمندی از سوی لوتوس محسوب می‌شود که البته جایگزین کیمن نخواهد بود بلکه می‌تواند یک رقیب واقعی با شخصیت خاص خود برای آن باشد. به‌طورکلی، امیرا شایستگی موفقیت را دارد اما هنوز پیشتاز کلاس خود نیست.

کپی لینک

تویوتا سوپرا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2019

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0

امتیاز از اتوکار: 4.0 از 5.0

گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

چکیده: تویوتا GR سوپرای دستی نسخهٔ موردعلاقهٔ ما از این خودرو محسوب می‌شود زیرا با تعویض دنده‌های عالی، ویژگی‌ای را فراهم می‌کند که همیشه احساس کمبود آن را در سوپرا داشتیم. تویوتا اما در حین توسعهٔ این گیربکس، تغییراتی مثل کالیبراسیون مجدد سیستم فرمان برقی و ESP و باز تنظیم کمک‌فنرها را هم در شاسی سوپرا ایجاد کرده است. بااین‌حال، بزرگ‌ترین تهدید حتی برای این نسخهٔ دستی با بهبودهای مذکور، نسل آیندهٔ بی‌ام‌و M2 است. بی‌ام‌و نیز مثل سوپرا با گیربکس دستی ارائه خواهد شد و درعین‌حال قوی‌تر و کاربردی‌تر (به لطف برخورداری از صندلی‌های عقب و صندوق بار بسیار بزرگ‌تر) بوده و احتمالاً فقط کمی گران‌تر از کوپهٔ تویوتا خواهد بود. بااین‌وجود، وقتی عرضهٔ یک کوپهٔ اسپرت دستی به بازار اتفاق بسیار نادری محسوب می‌شود، ارائهٔ سوپرا با گیربکس دستی واقعاً خوشحال‌کننده خواهد بود. به‌طورکلی، تویوتا را به خاطر ارائهٔ گیربکس دستی برای سوپرا که آن را از یک کوپهٔ خوب به عالی تبدیل کرده و میزان درگیری راننده را افزایش داده است تحسین می‌کنیم. البته این گیربکس فقط برای نسخهٔ شش سیلندر ارائه می‌شود و سوپرای چهار سیلندر از آن بی‌بهره خواهد بود.

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

لوتوس امیرا

تویوتا GR سوپرا

ترکیب

موتور وسط

موتور جلو

پیشرانه

3.5 لیتری V6

3.0 لیتری I6

تنفس

سوپرشارژ

توربوشارژ

قدرت

400 اسب بخار

340 اسب بخار

گشتاور

420 نیوتن متر

500 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفر تا 96

4.3 ثانیه

4.6 ثانیه

حداکثر سرعت

290 کیلومتر/ساعت

250 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

11.2 لیتر ترکیبی

8.5 لیتر ترکیبی

تولید آلایندگی

243 گرم/کیلومتر

198 گرم/کیلومتر

وزن

1440 کیلوگرم

1457 کیلوگرم

طول

4,412 میلی‌متر

4,380 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,575 میلی‌متر

2,470 میلی‌متر

حجم صندوق بار

150 لیتر

290 لیتر

ظرفیت سرنشین

2 نفر

2 نفر

قیمت

64,995 پوند

53,495 پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11134367

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.