درگ دیدنی بین تویوتا GR سوپرا و شورلت کامارو V8

جمعه 10 تیر 1401 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
Toyota-Camaro-1
همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورلت طی چند سال آینده کامارو را بازنشسته خواهد کرد. این اخبار در کنار کاهش فروش چشمگیر طی سال‌های اخیر، روزهای...
تبلیغات

همه نشانه‌ها حاکی از آن است که شورلت طی چند سال آینده کامارو را بازنشسته خواهد کرد. این اخبار در کنار کاهش فروش چشمگیر طی سال‌های اخیر، روزهای تاریکی را برای ماسل کار شورلت رقم زده‌اند. بااین‌حال، این مسابقهٔ درگ نشان می‌دهد که کاماروی مظلوم هنوز هم توان رقابت با خودروهای پرفورمنس مدرن و گران‌تر را دارد.

کامارویی که در این درگ حضور پیدا کرده از نوع LT1 است که در سال 2020 به‌عنوان یک تیپ هشت سیلندر ارزان‌تر از مدل SS ارائه شد. پیشرانهٔ 6.2 لیتری این خودرو 455 اسب بخار قدرت و 617 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیرو خریداران می‌توانند گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا 10 سرعتهٔ اتوماتیک را انتخاب کنند که نمونهٔ حاضر در این ویدئو به دومی مجهز است.

رقیب کامارو در این درگ تویوتا GR سوپرا با پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو است. این موتور 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. البته برای مدل 2023 یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای سوپرا ارائه خواهد شد. هرچند این کوپه ژاپنی قدرت کمتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما حدود 130 کیلوگرم هم سبک‌تر است که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مسابقه با یک درگ ایستاده آغاز می‌شود که در آن رانندهٔ کامارو باعث هرزگردی چرخ‌های عقب می‌شود و همین اتفاق کافی است تا سوپرا به‌راحتی با اختلاف زیادی پیروز شود. سپس این درگ دوباره برگزار می‌شود تا کامارو شروع بهتری داشته باشد. این اتفاق می‌افتد و شورلت بدون مشکل حرکت را آغاز می‌کند ولی بااین‌وجود، سوپرا خود را به رقیب رسانده و با اختلافی جزئی آن را مغلوب می‌کند. پس‌ازاین، مسابقهٔ رولینگ از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد در آن تویوتا با اختلافی به‌اندازهٔ طول یک خودرو برنده شده است. مسابقهٔ نهایی هم رولینگ از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است که بازهم سوپرا ولی این بار با اختلافی جزئی پیروز می‌شود.

در حال حاضر آیندهٔ کامارو نامشخص است. شایعاتی به ساخت یک نسخهٔ پرفورمنس بالا برای خداحافظی با این ماسل کار دوست‌داشتنی اشاره داشته و ادعا کرده‌اند که این نسخه به پیشرانهٔ LT2 هشت سیلندر کوروت C8 مجهز خواهد شد. همچنین شایعات دیگری هم از تجهیز کامارو ZL1 به پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ خبر داده‌اند که قدرت آن را از 650 به حدود 670 اسب بخار افزایش خواهد داد.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

کامارو LT1

GR سوپرا

پیشرانه

6.2 لیتری V8

3.0 لیتری I6 توربو

قدرت

455 اسب بخار

382 اسب بخار

گشتاور

617 نیوتن متر

500 نیوتن متر

گیربکس

10 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

عقب

وزن

1670 کیلوگرم

1540 کیلوگرم

قیمت

35,395 دلار

52,915 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.