دوئل تویوتا پرادو و جیپ رانگلر

شنبه 15 مرداد 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-7
دور اول مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان خود نزدیک شده و امروز دوئل یکی مانده به آخر را در این مرحله برگزار می‌کنیم که از...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه بیست‌وسوم، شاسی‌بلندهای آفرودی، دوئل اول

دور اول مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال به پایان خود نزدیک شده و امروز دوئل یکی مانده به آخر را در این مرحله برگزار می‌کنیم که از گروه شاسی‌بلندهای آفرودی است. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آن‌ها چهار آفرودر توانمند بازار شامل تویوتا لندکروزر پرادو، جیپ رانگلر، فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس با پیروزی در برابر میتسوبیشی پاجرو اسپرت، سوزوکی جیمنی، تویوتا فورانر و لندروور دیفندر به مرحلهٔ نیمه‌نهایی رسیدند. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای آفرودی در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا فورانر و فورد برانکو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

کپی لینک

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد برانکو و تویوتا فورانر

مجموع آراء: 1272

آراء فورد: 935

آراء تویوتا: 337

پیروز دوئل: فورد برانکو با کسب 73 درصد از کل آراء

کپی لینک

تویوتا لندکروزر پرادو

تاریخ معرفی: اکتبر 2009

امتیاز از اتو اکسپرس: 3.0 از 5

امتیاز از اتوکار: 3.5 از 5

فروش سال 2021 در اروپا: 4,458 دستگاه

فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 1,829 دستگاه

گارانتی: 5 سال یا 160 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرود چشمگیر، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانه‌ای

نقاط منفی: قیمت گران تیپ‌های بالایی، فضای بار اندک با هفت صندلی، سواری و هندلینگ ضعیف، پیشرانهٔ خشن

چکیده: تویوتا لندکروزر افسانه‌ای توانایی‌های آفرود بسیار عالی و قابلیت اطمینان فوق‌العاده‌ای دارد، بسیار ساده و کاربردی است و هنوز هم خودرویی ایده‌آل برای شرایط سخت است اما نسبت به رقبا قیمت بالاتری دارد

کپی لینک

جیپ رانگلر

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2017

امتیاز از اتو اکسپرس: 3.5 از 5.0

امتیاز از اتوکار: 4.0 از 5

فروش سال 2021 در اروپا: 8,723 دستگاه

فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 3,210 دستگاه

گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، کابین جادار و خانوادگی، ظاهر نمادین، سقف بازشو

نقاط منفی: قیمت گران در اروپا، هزینه‌های نگهداری بالا، قربانی کردن راحتی و هندلینگ روی جاده

چکیده: جیپ رانگلر در نسل JL کاملاً مدرن و کاربردی‌تر از همیشه شده اما هنوز هم علاقه‌مندان جدی آفرود را هدف قرار داده درحالی‌که قیمت بالای آن در اروپا موجب شده بازار کوچکی داشته باشد

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

جیپ رانگلر صحرا

تویوتا پرادو

پیشرانه

2.2 لیتری I4

2.8 لیتری I4

تنفس

توربودیزل

توربودیزل

قدرت

200 اسب بخار

177 اسب بخار

گشتاور

450 نیوتن متر

450 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

9.6 ثانیه

12.7 ثانیه

حداکثر سرعت

180 کیلومتر/ساعت

175 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

9.4 لیتر ترکیبی

9.5 لیتر ترکیبی

تولید آلایندگی

247 گرم/کیلومتر

250 گرم/کیلومتر

ظرفیت باک

81 لیتر

87 لیتر

وزن

1970 کیلوگرم

2180 کیلوگرم

طول

4,882 میلی‌متر

4,840 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

3,008 میلی‌متر

2,790 میلی‌متر

فاصله از زمین

242 میلی‌متر

215 میلی‌متر

زاویهٔ حمله

35 درجه

31 درجه

زاویهٔ فرار

31 درجه

25 درجه

حجم صندوق بار

540 لیتر

620 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

47,550 پوند

41,059 پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11172961

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.