نبرد آفرود بین نسل جدید فورد رنجر و تویوتا هایلوکس
نسل جدید فورد رنجر هنوز به آمریکا نرسیده اما هماکنون در اروپا به فروش میرسد و به خریداران تحویل داده شده است؛ بنابراین، حالا رسانههای خودرویی اروپایی میتوانند این پیکاپ جدید را آزمایش کنند که این یعنی باید منتظر انتشار ویدئوهای بیشتری از پیکاپ میان سایز فورد باشیم؛ اما یکی از اولین وبسایتهایی که سراغ نسل جدید رنجر رفته، کارواو است. مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود، این پیکاپ جدید آمریکایی را در یک رقابت آفرود در برابر تویوتا هایلوکس قرار داده است.
این ویدئو چیزی بیشتر از یک مسابقهٔ ساده در بالا رفتن از تپهای گلآلود است و مجموعاً شش چالش مختلف را پیش روی خودروها قرار میدهد. سپس با یک سیستم امتیازدهی ساده، مشخص میشود که از بین رنجر و هایلوکس کدامیک در آفرود بهتر است؛ اما مثل همیشه، پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم. رنجر از یک پیشرانهٔ 2 لیتری توئین توربودیزل استفاده میکند که 205 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرکی با حالات مختلف تحویل میدهد.
هایلوکس هم با 204 اسب بخار، از لحاظ قدرت مشابه رقیب آمریکایی است اما پیشرانهٔ توربودیزل حجیمتر 2.8 لیتری و گشتاور کمتر 420 نیوتن متری دارد. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک نیروی این موتور را به هر چهارچرخ میفرستد و مثل رنجر، پیکاپ تویوتا هم از سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالات مختلف و قفل دیفرانسیل عقب بهره میبرد. برای اینکه این رقابت علمیتر و منصفانهتر باشد، یک متخصص آفرود هم تیم کارواو را همراهی میکند. پس بدون معطلی ویدئوی زیر را تماشا کنید تا بفهمید کدام پیکاپ در گلولای سریعتر است و بهطورکلی کدامیک در آفرود بهتر خواهد بود.
مشخصات فنی
فورد رنجر | تویوتا هایلوکس | |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 توئین توربودیزل | 2.8 لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | 205 اسب بخار | 204 اسب بخار |
گشتاور | 500 نیوتن متر | 420 نیوتن متر |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2436 کیلوگرم | 2120 کیلوگرم |
قیمت | 39,350 پوند | 44,485 پوند |