دوئل فینال، تویوتا کمری TRD یا فولکس‌واگن آرتئون؟

شنبه 17 دی 1401 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Cars-7
دومین گروه در این سری از دوئل‌های پدال به سدان‌های خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه همان‌طور که از نامش مشخص است، سدان‌هایی حضور داشتند که...
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت

دومین گروه در این سری از دوئل‌های پدال به سدان‌های خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه همان‌طور که از نامش مشخص است، سدان‌هایی حضور داشتند که بیشتر خانوادگی هستند اما کمی حال و هوای اسپرت هم به آن‌ها تزریق شده است. رقابت‌های گروه سدان‌های خانوادگی اسپرت با حضور هشت خودرو برگزار شد که از بین آن‌ها فولکس‌واگن آرتئون و تویوتا کمری موفق شدند خود را به مرحلهٔ فینال یا نهایی برسانند درحالی‌که خودروهای کیا استینگر، بیوک رگال GS، پژو 508 PSE، فورد فیوژن اسپرت، هیوندای سوناتا N Line و کیا K5 GT در مراحل قبلی حذف شدند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی یعنی نیمه‌نهایی هم بین فولکس‌واگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکس‌واگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت

مجموع آراء: 1264

آراء فولکس‌واگن: 956

آراء فورد: 308

پیروز دوئل: فولکس‌واگن آرتئون با کسب 75 درصد از کل آراء

کپی لینک

فولکس‌واگن آرتئون

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکس‌واگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچ‌بکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق

نقاط منفی: رانندگی نه‌چندان هیجان‌انگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمی‌شود، قیمت گران که تقریباً هم‌اندازه مدل‌های هم‌کلاس آئودی است، کنترل‌های خازنی نامطلوب، نمایشگر مرکزی کوچک

چکیده: آرتئون زیباترین و جذاب‌ترین محصول حال حاضر فولکس‌واگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نه‌چندان لوکس ترمز آن را می‌کشند

کپی لینک

تویوتا کمری TRD

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2018

پلت‌فرم: TNGA تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگی‌های اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب

نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کم‌فرمانی، سواری خشک که در استفاده‌های روزمره آزاردهنده خواهد بود

چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگی‌های تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازه‌ای دارد

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

آرتئون R-Line

تویوتا کمری TRD

پیشرانه

2.0 لیتری I4

3.5 لیتری V6

تنفس

توربوشارژ

طبیعی

قدرت

300 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

362 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

جلو

شتاب صفرتاصد

4.6 ثانیه

5.8 ثانیه

مسافت 400 متر

13.3 ثانیه

14.4 ثانیه

پیست Figure-8

26.9 ثانیه

26.5 ثانیه

حداکثر سرعت

205 کیلومتر/ساعت

215 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

53.6 متر

47.5 متر

شتاب جانبی

0.86 جی

0.86 جی

مصرف سوخت

9.4 لیتر ترکیبی

9.4 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

66 لیتر

60 لیتر

وزن

1775 کیلوگرم

1613 کیلوگرم

توزیع وزن

57 به 43 جلو/عقب

61 به 39 جلو/عقب

طول

4,864 میلی‌متر

4,943 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,842 میلی‌متر

2,824 میلی‌متر

حجم صندوق بار

565 لیتر

427 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

48,475 دلار

34,005 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="116"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.