تویوتا رافور هیبریدی، در کانون توجه خریداران خودروهای الکتریکیشده
طبق بررسیها، در بین خریداران خودروهای الکتریکیشده (شامل مدلهای هیبریدی و الکتریکی) در ایالاتمتحده، تویوتا رافور هیبریدی بیشتر از همه برای خرید در نظر گرفته میشود.
مطالعهٔ جدیدی نشان داده است از بین کسانی که علاقهمند به خرید یک خودروی الکتریکیشده هستند، درصد بیشتری مدلهای هیبریدی را در نظر میگیرند تا تمام الکتریکی. طبق این مطالعه، حدود 25 درصد از خریداران خودروهای جدید در آمریکا، یک مدل الکتریکیشده را در نظر میگیرند. از این تعداد نیز کسانی که خودروهای هیبریدی را در نظر میگیرند دو برابر کسانی است که سراغ مدلهای تمام الکتریکی میروند. برای این موضوع چند دلیل وجود دارد. بهعنوانمثال، برخی خریداران ممکن است به دلیل قیمت گرانتر خودروهای الکتریکی سراغ هیبریدیها بروند، ممکن است در مورد میزان برد نگرانی داشته باشند و یا ممکن است به زیرساختهای شارژ دسترسی کافی نداشته باشند.
در این مطالعه همچنین اشاره شده که در بین خریداران خودروهای الکتریکیشده (شامل مدلهای هیبریدی و الکتریکی) در ایالاتمتحده، تویوتا رافور هیبریدی بیشتر از همه برای خرید در نظر گرفته میشود و پسازآن هوندا CR-V هیبریدی و تویوتا هایلندر هیبریدی به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. پس از این سه مدل هیبریدی، رتبهٔ چهارم به یک خودروی تمام الکتریکی یعنی شورلت بولت رسیده و رتبههای پنجم و ششم هم به ترتیب در اختیار هوندا آکورد هیبریدی و تویوتا کمری هیبریدی است. دومین خودروی تمام الکتریکی این لیست تسلا مدل 3 است که رتبهٔ هفتم را به خود اختصاص داده و پسازآن فورد ماوریک هیبریدی در رتبهٔ هشتم، لکسس RX هیبریدی در رتبهٔ نهم و تویوتا پریوس در رتبهٔ دهم قرار گرفتهاند.
این مطالعه همچنین 10 خودروی لوکس که بیشتر از همه توسط خریداران در نظر گرفته شدهاند را هم بدون توجه به نوع قوای محرکه مشخص کرده است. در جایگاه اول این لیست بیوک انکلیو قرار دارد و پسازآن کادیلاک اسکالید، آکورا MDX، لکسس RX، بامو سری 3، بامو X5، کادیلاک CT5، بیوک انکور و بامو سری 5 به چشم میخورند درحالیکه تسلا مدل 3 و آکورا TLX هم بهطور مشترک در جایگاه دهم قرار گرفتهاند.