تست آفرود تویوتا هایلوکس 1980 با کارکرد 1.6 میلیون کیلومتر!

جمعه 2 تیر 1402 - 13:30
مطالعه 3 دقیقه
1980-toyota-hilux-pickup-with-1-million-miles
تویوتا هایلوکس یکی از جان‌سخت‌ترین خودروهای دنیاست و می‌خواهیم در این مطلب آفرود یک دستگاه هایلوکس 1980 با کارکرد حدود 1.6 میلیون کیلومتر را تماشا...
تبلیغات

تویوتا هایلوکس یکی از جان‌سخت‌ترین خودروهای دنیاست و می‌خواهیم در این مطلب آفرود یک دستگاه هایلوکس 1980 با کارکرد حدود 1.6 میلیون کیلومتر را تماشا کنیم.

اگرچه هایلوکس نامی شناخته شده برای دنیاست اما تویوتا هرگز از این نام در بازار آمریکا استفاده نکرده است. خودرویی که مشاهده کنید هایلوکس 1980 با کارکرد 1.6 میلیون کیلومتر بوده که در مسابقات رالی و رویدادهای آفرود زیادی شرکت کرده و توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته است. البته داستان هایلوکس ما به خوبی شروع نشده زیرا فقط دو هفته پس از تحویل در سال 1980 مالک با یک ام جی میدنایت تصادف کرده هرچند پس از تعمیر آن درصدد نصب رول کیج در کابین بوده و همین امر باعث لغو گارانتی شده است.

بدنه خودرو وضعیت بسیار خوبی ندارد و می‌توان برخی زنگ‌زدگی‌ها و خوردگی را دید. همچنین رنگ بدنه ضعیف شده و می‌توان رنگ‌های قبلی روی بدنه را مشاهده کرد. همچنین بجای سپر عقب قطعه فلزی لوله‌ای نصب شده است. کابین نیز وضعیت مشابهی دارد و تنها بخش‌های ضروری حفظ شده‌اند. خبری از پوشش داخلی سقف یا کف‌پوش‌ها نیست و حتی در بخش زیر پای راننده حفره‌هایی دیده می‌شود. پانل درب‌ها نیز فراموش شده‌اند و سیم‌کشی‌ها نیز در معرض دید هستند. البته رادیو CB اورجینال تویوتا هنوز هم در جای خود قرار دارد.

زیر کاپوت تویوتا هایلوکس 1980 موردبحث پیشرانه 4 سیلندر 2.2 لیتری 20R قرار داشته اما هم‌اکنون بجای آن از نمونه 4 سیلندر 2.4 لیتری 22R استفاده شده است. مالک می‌گوید پیشرانه اصلی در حدود 640 هزار کیلومتر کار کرده هرچند برای قدرت بیشتر از پیشرانه جدیدتر استفاده می‌کند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز جای گیربکس 4 سرعته را گرفته است. مالک این وانت ژاپنی از رانندگی خشن ترسی ندارد و علاوه بر حضور در رالی پرش‌های زیادی را نیز انجام می‌دهد. او در طول این سال‌ها قطعاتی همچون فنرها، شوک‌ها و دیگر بخش‌های سیستم تعلیق را تعویض کرده است.

بنا به گفته مالک، این هایلوکس 1980 به خاطر راحتی تعمیر چنین طول عمری داشته است و بنابراین وقتی مشکلی رخ داده خودش شخصاً آن را رفع کرده است. همان‌طور که می‌دانید داستان‌های زیادی درباره تویوتاهای جان‌سخت وجود دارد. برای مثال قبلاً اخباری درباره تویوتا تاکوما 2008 با کارکرد بالای 2 میلیون کیلومتر منتشر کردیم. تویوتا حتی یک توندرا 2007 با کارکرد بیش از 1.6 میلیون کیلومتر را از مالک اصلی‌اش خریداری کرد. ظاهراً علت این کار تلاش برای تولید نسل جدید همین خودرو با دوام بیشتر بوده است. ژاپنی‌ها اخیراً تاکوما 2024 را به عنوان جدیدترین محصول خود در آمریکا معرفی کرده‌اند. باید دید محصولات جدید تویوتا نیز همان دوام و جان‌سختی محصولات قبلی را خواهند داشت یا خیر. تاکوما جدید به‌صورت استاندارد از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو با 228 اسب بخار استفاده می‌کند. البته همین پیشرانه در برخی تریم ها 270 اسب بخار قدرت دارد. مدل هیبریدی آی فورس مکس نیز قدرت 326 اسب بخار دارد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.