معرفی نسل جدید تویوتا کراون، سدان لوکس با پیشرانه‌ هیبریدی و هیدروژنی

پنج‌شنبه 20 مهر 1402 - 03:30
مطالعه 4 دقیقه
Toyota-Crown-Sedan-1
سومین عضو خانوادهٔ جدید تویوتا کراون در قالب یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب معرفی شده است که به‌زودی با پیشرانه‌های هیبریدی و هیدروژنی راهی بازار...
تبلیغات

سومین عضو خانوادهٔ جدید تویوتا کراون در قالب یک سدان لوکس دیفرانسیل عقب معرفی شده است که به‌زودی با پیشرانه‌های هیبریدی و هیدروژنی راهی بازار خواهد شد.

تویوتا کراون قبلاً سدان لوکسی بود که صرفاً در بازارهای خاصی مثل ژاپن عرضه می‌شد اما تویوتا تصمیم گرفته این نام را به یک خانواده با مدل‌های مختلف تبدیل کند. اولین عضو این خانواده، کراون کراس‌اوور بود که سال گذشته معرفی شد و اساساً یک سدان بلندقامت است. چند روز پیش هم کراون اسپرت در قالب یک شاسی‌بلند میان سایز معرفی شد و حالا نوبت به کراون سدان رسیده است. این خودرو قرار است از همین پاییز جاری راهی بازار شود.

کراون سدان جدید در قسمت جلو از طراحی موسوم به سرچکشی استفاده می‌کند که دنباله‌روی کراس‌اوور الکتریکی bZ4X است. بااین‌حال، برخلاف کراس‌اوور مذکور، در کراون سدان شاهد جلوپنجرهٔ ذوزنقه‌ای بزرگ با خطوط عمودی کرومی هستیم. در قسمت جانبی، کاپوت کشیده، بدنه‌ای ساده و سقف شیب‌دار جلب‌توجه می‌کند که با رینگ‌های 19 یا 20 اینچی همراه می‌شود. طراحی قسمت عقب خودرو هم نسبتاً ساده است و تنها ویژگی قابل‌ذکر آن چراغ‌های باریک سراسری خواهد بود.

کراون سدان 5,030 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,470 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 3,000 میلی‌متر است. در داخل خودرو شاهد فضای آشنایی هستیم که شبیه کراون کراس‌اوور و کراون اسپرت به نظر می‌رسد. البته در اینجا از تزئینات چوبی فراوانی استفاده شده تا حال و هوای لوکس‌تری ایجاد شود. دو نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این سدان لوکس ژاپنی هستند.

تویوتا فعلاً مشخصات فنی کراون سدان جدید را منتشر نکرده و صرفاً گفته است که این ماشین به‌صورت محرک عقب با پیشرانه‌های هیبریدی و هیدروژنی تولید خواهد شد. قوای محرکهٔ نسخهٔ هیدروژنی احتمالاً با میرای مشترک خواهد بود که شامل سه مخزن هیدروژن، یک پیل سوختی، یک پکیج باطری لیتیومی 1.24 کیلووات ساعتی و یک موتور الکتریکی در عقب با 182 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور می‌شود. در رابطه با مشخصات نسخهٔ هیبریدی اما نمی‌توانیم اظهارنظری داشته باشیم هرچند که قوای محرکهٔ هیبریدی کراون کراس‌اوور با پیشرانهٔ 2.4 لیتری توربو و مجموع خروجی 340 اسب بخار قدرت و 543 نیوتن متر گشتاور می‌تواند گزینهٔ محتملی باشد.

علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، احتمال عرضهٔ نسخهٔ اسپرت GR کراون هم در تابستان آینده وجود خواهد داشت. گفته شده این مدل به نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ هیبرید مکس تویوتا مجهز می‌شود که قدرت آن به 375 اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، در این گزارش‌ها به هندلینگ کاملاً اسپرتی هم اشاره شده که می‌تواند به معنای تنظیم اسپرت سیستم تعلیق باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.