معرفی تویوتا هایلوکس 2024 با پیشرانه دیزل هیبرید

سه‌شنبه 14 آذر 1402 - 03:27
مطالعه 5 دقیقه
toyota-hilux-2024-mild-hybrid-48-v---esterni-in-studio
تویوتا برای مدل 2024 در بازار اروپا، نسخهٔ هیبریدی خفیفی را برای هایلوکس ارائه کرده است که با سیستم 48 ولتی، 5 درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

تویوتا برای مدل 2024، نسخهٔ جدیدی از هایلوکس را برای بازار اروپا آماده کرده که به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف مجهز است. این سیستم از یک سو مصرف سوخت را کاهش داده و از سوی دیگر مقداری نیرو به پیشرانهٔ دیزلی اضافه خواهد کرد. سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی با یک موتور الکتریکی کوچک به پیشرانهٔ دیزلی افزوده شده است که 16 اسب بخار قدرت و 65 نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه می‌کند. این سیستم در کنار پیشرانهٔ 2.8 لیتری توربودیزل چهار سیلندر قرار گرفته است که به‌تنهایی 204 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

موتور الکتریکی توسط یک باطری لیتیوم یونی کوچک 48 ولتی تغذیه می‌شود و ازآنجایی‌که این یک سیستم هیبریدی خفیف است، خبری از حالت تمام الکتریکی نخواهد بود. به گفتهٔ تویوتا، با این سیستم هیبریدی 48 ولتی، مصرف سوخت هایلوکس پنج درصد نسبت به نسخهٔ دیزلی معمولی کمتر شده است. یکی از دلایل این موضوع سیستم توقف-حرکت پیشرفته‌ای است که رانندگی در ترافیک سنگین ر بهبود می‌بخشد. به لطف موتور الکتریکی، در سرعت‌های بسیار پایین پیشرانهٔ دیزلی می‌تواند مدت بیشتری خاموش بماند.

تویوتا همچنین دور موتور دیزل در حالت سلو را هم روی 600 rpm تنظیم کرده است تا سوخت کمتری مصرف کند. بااین‌حال، سازندهٔ ژاپنی هنوز میزان مصرف سوخت این نسخهٔ جدید را اعلام نکرده است. این هایلوکس 48 ولتی اما غیر از تجهیز به سیستم هیبریدی خفیف، در دیگر قسمت‌ها هم بهبودهایی را تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، این پیکاپ از سیستم مالتی‌ ترین تویوتا با شش حالت رانندگی مختلف شامل خاک، گل، سنگ، ماسه، برف و اتوماتیک بهره می‌برد که آخری به‌طور خودکار بهترین حالت را انتخاب می‌کند.

علاوه بر این، برای اینکه هایلوکس همچنان بتواند توانایی‌های آفرود مشهور خود را به نمایش بگذارد، مهندسان تویوتا قطعات الکتریکی را کاملاً ضدآب کرده‌اند. به لطف این کار، پیکاپ می‌تواند تا عمق 70 سانتی‌متری آب حرکت کند. این نسخهٔ هیبریدی جدید هایلوکس اما به‌اندازهٔ تاکوما هیبریدی که با پیشرانهٔ 2.4 لیتری بنزینی I-Force Max و 326 اسب بخار قدرت در آمریکای شمالی عرضه می‌شود قدرتمند نیست.

مثل هایلوکس، مصرف سوخت تاکوما هم اعلام نشده است. بااین‌حال، میدانیم که نسخهٔ دیزلی معمولی هایلوکس در هر صد کیلومتر 9.5 لیتر گازوئیل می‌سوزاند. هایلوکس هیبریدی خفیف مدل 2024 از اواسط سال آینده صرفاً به‌صورت دو کابین در اروپا عرضه خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.