درگ نسل جدید تویوتا تاکوما با نسل قبلی و شورلت کلرادو
نسل جدید تویوتا تاکوما با بهروزرسانیهای بزرگی در طراحی، تکنولوژی و پیشرانه اواسط امسال به بازار آمد. در این نسل تویوتا پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی را با یک نمونهٔ چهار سیلندر 2.4 لیتری توربو جایگزین کرده است. این پیشرانه 278 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور دارد که یعنی از لحاظ قدرت دقیقاً با موتور V6 قبلی برابر است اما گشتاور بیشتری نسبت به 360 نیوتن متر قبل تولید میکند. حال این دو نسل در ویدئویی از کانال یوتیوب FTL برای انجام مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفتهاند و طبیعی است که نسل جدید سریعتر باشد.
اما این پایان ماجرا نیست زیرا نسل جدید شورلت کلرادو هم در اینجا حاضر است که پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن در نسخۀ قویتر، 310 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت بیشتر پیکاپ شورلت در طول مسابقهٔ درگ بهخوبی خود را نشان میدهد و کلرادو بهراحتی تاکوما را مغلوب میکند اما سلطنت شورلت بر سکوی نخست میتواند کوتاه باشد زیرا بهزودی نسخهٔ هیبریدی تاکوما با قدرت بیشتری نسبت به کلرادو به بازار خواهد آمد. این نسخه به همان پیشرانهٔ 2.4 لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و مجموعاً 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور دارد.
هم تویوتا و هم شورلت اما باید نگران رقیب قویتری باشند زیرا بهزودی در اوایل سال 2024 فورد رنجر رپتور راهی بازار آمریکا خواهد شد. این پیکاپ با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 اکوبوست که 405 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور تولید میکند، بسیار از تاکوما و کلرادو قویتر است. تویوتا همچنین پیشرانهٔ 2.4 لیتری توربوشارژ تاکوما را در نسخهٔ ضعیفتری هم ارائه میکند که با 228 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور، بیشتر با نسخهٔ پایهٔ کلرادو همخوانی دارد که با نسخهٔ ضعیفتر همان موتور 2.7 لیتری ارائه میشود و 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. شورلت نسخهٔ میانی این موتور را هم با 310 اسب بخار قدرت و 528 نیوتن متر گشتاور ارائه میکرد اما برای مدل 2024 آن را حذف کرده است.